چه زمانی باید آنها را تغییر دهید؟

اگر با تمام لاستیک ها تمام شده اید، بالاخره باید فشار باد لاستیک را بررسی و اصلاح کنید. این در اکثر پمپ بنزین ها امکان پذیر است.

برای ایمن بودن، باید تایرهای خود را قبل از اینکه هوا واقعا سرد شود عوض کنید. بسته به شرایط، این موارد را رعایت کنید توصیه های کارشناسان امنیتی، مقامات و سازندگان. البته باید لاستیک های هر چهار چرخ را هم عوض کنید.

تعویض لاستیک: خودتان این کار را انجام دهید یا به کارگاه بروید؟

بعد از طی 50 کیلومتر اول باید آچار گشتاور را دوباره بیرون بکشید و لاستیک ها را دوباره سفت کنید. اگر در این مدت چیزی برای شما عجیب به نظر می رسد، برای حفظ امنیت خود باید در کارگاه توقف کنید.

در آلمان، لاستیک های زمستانی در زمستان عملا اجباری است. این به اصطلاح “تعهد لاستیک وضعیتی” در قانون ترافیک جاده ای از سال 2010 (§2، بند 3a) تثبیت شده است. برای اطمینان از ایمنی رانندگان و سایر کاربران جاده، فقط در صورتی می‌توانید رانندگی کنید که لاستیک‌های خودرو توانایی تحمل لجن‌ها، یخ سیاه و سطوح مشابه را داشته باشند. رانندگی با لاستیک های تابستانی در درجه حرارت است زیر 7 درجه سانتیگراد بنابراین دیگر توصیه نمی شود

خودرو را روی سطحی صاف با فضای کافی برای کار پارک کنید. ابتدا ترمز دستی را فشار دهید و دنده اول را تنظیم می کند آ. این از حرکت خودرو جلوگیری می کند. سپس لاستیک هایی را که قرار است سوار شوند بچینید. هر لاستیک را جداگانه مصرف کنید. در اینجا یک توالی تقریبی از مراحل است:

  1. کلاهک ها را بردارید و پیچ های چرخ را کمی شل کنید. هنوز آن را می چرخاند کاملا بیرون نیست.
  2. حالا آن را تنظیم کنید جک در نقاط مناسب شما می توانید دقیقاً کجا را در دستورالعمل های عملیاتی پیدا کنید.
  3. اگر لاستیک حداقل یک دست از سطح زمین بالاتر است، می توانید پیچ ​​ها را کاملا باز کنید. اینجا کار می کند صلیب.
  4. چرخ را با دقت بردارید. در اینجا مطمئن شوید که شما دست ها بالای چرخ نباشند می گذارد. اگر جک از کار بیفتد، می تواند آسیب زیادی به آن وارد کند.
  5. حالا چرخ جدید را روی و مهره چرخ را رد کرد به آرامی با آچار صلیبی.
  6. هنوز اجازه ندهید تایر کاملاً از بین برود تا اینکه به زمین بخورد و دیگر نمی تواند بچرخد
  7. حالا چرخ را با آچار گشتاور سفت کنید. گشتاور دقیق را می توان در دستورالعمل های عملیاتی یافت. بیشتر می شنوید یک ترق خفیفوقتی مادر نشسته است باز هم باید پیچ ​​ها را دوباره به صورت ضربدری محکم کنید.
برای اینکه دچار مشکل نشوید باید از قاعده کلی پیروی کنید “از O تا O” نگاه داشتن. این بدان معنی است که شما می توانید با لاستیک های تابستانی از عید پاک تا اکتبر رانندگی کنید، با لاستیک های زمستانی برعکس است. توجه داشته باشید که این آیین نامه فقط یک چارچوب است و بیشتر یک توصیه است.

در یخ و برف به دلیل آب و هوا نباید با لاستیک های تابستانی رانندگی کنید، در تابستان لاستیک های زمستانی با چسبندگی کم و فواصل ترمز طولانی ایمنی شما را به خطر می اندازند. بنابراین دو بار در سال باید از یک مجموعه به مجموعه دیگر سوئیچ کنید. با این حال، بسیاری از رانندگان نمی دانند زمان آن چه زمانی فرا خواهد رسید. ما به شما خواهیم گفت که چه زمانی باید آچار ضربدری را بردارید.

تعویض لاستیک: این قانون کلی اعمال می شود

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

توجه: هنگام تعویض لاستیک می توانید به خود آسیب جدی وارد کنید!

همه لاستیک ها را نمی توان خودتان عوض کنید، برای مثال اگر ماشین شما دارای سیستم کنترل فشار باد لاستیک باشد. در غیر این صورت هیچ چیز مانع این روند نمی شود. ما اکیداً توصیه می کنیم همیشه دستکش بپوشید، مخصوصاً اولین بار دست کمک با تجربه با خود داشته باشم آموزش های ویدیویی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که می تواند به شما کمک کند، اما اینها جایگزینی برای تجربه واقعی نیستند.

از آنجایی که باید مطمئن شوید که لاستیک ها را به طور یکنواخت سوار کنید، باید لاستیک های جلو و عقب را هر فصل عوض کنید. این بدان معناست که لاستیکی که در زمستان 2019 در جلو سمت چپ کار می کرد باید در زمستان 2020 در سال 2021 در عقب سمت چپ نصب شود.

هرگز لاستیک ها را از چپ به راست عوض نکنید! وجود دارد جهت چرخش تایرها، که در کنار نشان داده شده است. برای مشخص کردن مکان و زمان آخرین بارگذاری تایر، به گچ (چربی) یا مداد شمعی نیاز دارید.

تعویض لاستیک: یک راهنمای تقریبی

اگر مهارت لازم یا حتی ابزار مناسب را ندارید، مطمئناً همیشه می توانید برای تعویض لاستیک خود به کارگاه مورد اعتماد خود مراجعه کنید. قرار گذاشتن. با حرفه ای، تغییر به درستی، ایمن و سریع اتفاق می افتد. این می تواند هزینه زیادی با دو بازدید از کارگاه در سال داشته باشد، اما تا زمانی که به مکانیک های آنجا اعتماد داشته باشید، در دراز مدت از خود و سایر کاربران جاده محافظت می کنید.

اگر به هر حال همیشه این فرآیند را خودتان انجام می دهید، موارد زیر برای شما کلاه قدیمی است. با این حال، اگر کنجکاو و جاه طلب هستید، اما خودتان هرگز لاستیک خود را عوض نکرده اید، ما آنها را در اینجا داریم مهمترین ابزارکه برای این نیاز دارید

  • ابتدا به یکی نیاز دارید جککه برای وسیله نقلیه شما (و وزن آن) مناسب است. شما می توانید اطلاعاتی در این مورد پیدا کنید، به عنوان مثال، در کتابچه عملیات ماشین خود را که باید همراه خود داشته باشید.
  • سپس به یکی نیاز دارید صلیب چرخ (آچار ضربدری) برای شل شدن و پیچ کردن لاستیک ها (مشاهده در آمازون). برای سفت کردن، ما یکی را توصیه می کنیم آچار گشتاور با گشتاور سفت شدن به اندازه کافی بزرگ (به آمازون مراجعه کنید).
  • ممکن است به یکی نیاز داشته باشید آچار لبه ای یا جک استند. اما به نظر ما این امر اجباری نیست.
  • برای تمیز کردن لاستیک هایی که رانندگی کرده اید، باید یک برس سیمی، پارچه و ضد زنگ در دست داشته باشید. یکی جعبه کوچک برای پیچ لباس را برای شما راحت تر می کند