چرا همه این ویژگی مفید را نادیده می گیرند؟

ویندوز 10 و 11 تعدادی عملکرد عملی را ارائه می دهند که برخی از آنها به خوبی پنهان شده اند. این شامل “winget” نیز می شود که از آخرین باری که لپ تاپ خود را مجدداً پیکربندی کردم، نمی خواستم بدون آن انجام دهم.

نظر رابرت کوهلیک.

راه اندازی سیستم های ویندوز جدید: همه چیز با Winget سریعتر پیش می رود

هر بار این موضوع یکسان است: من تقریباً تمام تنظیمات یک رایانه شخصی ویندوزی جدید را در خواب کامل کرده ام. Edge را راه اندازی کنید، کروم را دانلود و نصب کنید، کروم را مرورگر پیش فرض کنید و به تدریج برنامه ها را یکی پس از دیگری از اینترنت دانلود کنید. Steam، Discord، Spotify، DaVinci Resolve، Affinity Photo – برنامه های زیادی با هم وجود دارد.

اما با وجود اینکه من اکنون این روش را در داخل و خارج می دانم، سرگرمی هنوز به طرز شگفت آوری زمان زیادی می برد. هر بار با استفاده از مرورگر از وب سایت های جداگانه بازدید کنید، ابتدا تنظیمات را دانلود کنید و سپس نصب را شروع کنید – و همچنین باید سریعتر باشد!

در واقع، از سال 2020، یک ابزار کوچک مفید در ویندوز وجود دارد که این کارها را بسیار ساده می کند، و اخیراً هنگام تنظیم لپ تاپ جدیدم کاملاً من را آزار می دهد: winget.

عملکرد مفید را می توان مستقیماً از طریق ترمینال (خط فرمان) برای ویندوز 10 و ویندوز 11 استفاده کرد فرآیند نصب آزاردهنده را از طریق نصب کننده های مزاحم ذخیره می کند. اگر می خواهید Chrome را دانلود کنید، به سادگی دستور زیر را در خط فرمان تایپ کنید:

winget install "google chrome"

در Windows PowerShell، که می توانید برای استفاده از Winget نیز از آن استفاده کنید، به نظر می رسد:

Google Chrome را سریع و آسان از طریق دستگاه نصب کنید – به لطف Winget بدون مشکل (منبع تصویر: Screenshot GIGA)

وقتی Enter را فشار می‌دهید، ابزار مستقیماً دانلود و نصب Chrome را آغاز می‌کند – بدون درخواست‌های مزاحم یا تنظیمات مزاحم. پس از تکمیل یک نصب، می توانید بلافاصله نصب بعدی را شروع کنید. استیم، اسپاتیفای، دیسکورد – تعدادی از برنامه ها و برنامه ها را می توان به سرعت از این طریق نصب کرد. بهتر: با دستور winget upgrade --all می توانید تمام نرم افزارهای نصب شده از طریق Winget را به آخرین نسخه به یکباره به روز کنید.

همکار Severin مهم ترین عملکرد Winget را دوباره در یک ویدیوی سریع توضیح می دهد:

شما هرگز نرم افزار ویندوز را به این راحتی نصب نکرده اید!  -مشاوره فنی

ابزار مخفی ویندوز: Winget کامل نیست، اما فوق العاده مفید است

برای کاربران لینوکس، همه چیز در حال قدیمی شدن است. اکثر کاربران برای مدت طولانی از خط فرمان برای نصب نرم افزار با استفاده از مدیران بسته مانند apt استفاده می کنند. اما برای من به عنوان یک کاربر اصلی ویندوز، این فرآیند تقریباً جادویی است.

تنها عیب: به هیچ وجه نمی‌توان همه نرم‌افزارها را مستقیماً با استفاده از عملکرد مجموعه در رایانه بارگیری کرد. به عنوان مثال، من هنوز باید DaVinci Resolve و Affinity Photo را به روش کلاسیک با استفاده از تنظیماتی که اجازه دانلود از وب‌سایت‌های سازنده را داشتم، نصب می‌کردم.

اما صادقانه: چه جهنمی؟ اگرچه هنوز نمی توانم کل فرآیند راه اندازی را از طریق Winget کامل کنم، نکته اصلی این است که ابزار عملی من را از کلیک های بی شمار و مهمتر از همه از کلیک های فوق العاده آزار دهنده نجات می دهد. -و امیدواریم در آینده شما هم باشید.

آیا از پست لذت بردید؟ ما را در WhatsApp و Google News دنبال کنید و هیچ خبری در مورد فناوری، بازی و سرگرمی را از دست ندهید.

منبع