پین یا امضا برای پرداخت کارت؟ بنابراین شما هیچ قدرتی بر آن ندارید

بنابراین اگر در پایان ماه باید پول کم باشد، شما به عنوان یک مشتری می توانید این ایده را داشته باشید که ترجیحاً با امضا پرداخت کنید و در نتیجه بدهی را به تاخیر بیندازید. با این حال، این تنها در صورتی کار می‌کند که فروشگاه‌هایی را بشناسید که در آن‌ها فقط می‌توانید به‌طور قابل اعتمادی از طریق ELV پرداخت کنید.

هرکسی که قبلاً به پرداخت موبایلی از طریق تلفن هوشمند یا ساعت هوشمند روی نیاورده است، اغلب از کارت بانکی، کارت جیرو یا کارت EC (به قول قدیمی‌ها) استفاده می‌کند. اگر نام یکی یا دیگری را نشنیده اید، نگران نباشید: پشت نام های مختلف یک چیز وجود دارد – کارتی که برای دسترسی به حساب بانکی خود استفاده می کنید، اما نه کارت اعتباری.

به خصوص در زمان همه‌گیری، کارت جیرو برای مشتریان بیشتری در هنگام خرید ضروری شده است – و از آن زمان در نهایت در بسیاری از مغازه‌ها پذیرفته شده است. ولی که در واقع تصمیم می گیردآیا باید پین را وارد کنیم یا آن را در صندوق امضا کنیم؟ پاسخ کوتاه: فروشنده و شانس.

پین یا امضا؟ اینجا تجارت حرف می زند

هنگام پرداخت با پین، شما حساب بلافاصله بدهکار شد (منبع: Sparkasse)، فروشنده پول را دریافت می کند و بنابراین (تقریبا) می تواند مشکلات بعدی را رد کند. به همین دلیل است که اگر اعتبار کمتری در دسترس دارید (و تسهیلات اضافه برداشت ندارید) ممکن است در هنگام پرداخت از طریق پرداخت پین پیام خطایی دریافت کنید. با این حال، مانده حساب اطلاع رسانی نمی شود.

از طرف دیگر، اگر از شما خواسته شد که امضا کنید، به فروشنده اجازه پرداخت مبلغ را می دهید در زمان بعدی با بدهی مستقیم الکترونیکی (ELV) از حساب شما کسر شود. این همچنین در صورتی که (بیش از حد) پول نقد دارید کار می کند. مشکل خرده‌فروش: هیچ‌کس نمی‌داند آیا می‌توانید پرداخت کنید یا به صراحت بگویم، به صورت اعتباری خرید کنید. علاوه بر این، پرداخت‌های نقدی مستقیم برای شما آسان است.

اگر دقیق‌تر نگاه کنید، روند پنهان کمی پیچیده‌تر می‌شود: زیرا اینکه از شما خواسته می‌شود پین خود را وارد کنید یا آن را امضا کنید، همیشه بستگی به فروشگاهی دارد که می‌خواهید در آن پرداخت کنید. فروشندگان می توانند انتخاب کنند. اما تفاوت در چیست؟

راستی: اگر بدون تماس با کارت نقدی از طریق NFC پرداخت می کنید، اغلب حتی نیازی به وارد کردن پین ندارید. این باعث می شود روش پرداخت به ویژه سریع باشد. برای اینکه مطمئن باشید، در اینجا حداقل مقداری دارید، به طوری که برای خریدهای بزرگتر همچنان باید پین را وارد کنید. محدودیت معمولاً 50 یورو است. با این وجود، اگر پرداخت بدون تماس را فعال کرده اید، اگر کارت خود را گم کنید، باید سریعا آن را مسدود کنید.



منبع

برای خرده فروشان، همه چیز به نفع PIN صحبت می کند – به سادگی ایمن تر است. اما هزینه خدمات: نمایندگی ها معمولاً حدود 0.2 درصد از ارزش خرید را به بانک مربوطه پرداخت می کنند. راه حل: بسیاری از سوپرمارکت ها، فروشگاه های خرده فروشی یا رستوران ها بین دو سیستم به جلو و عقب سوئیچ کنید. به عنوان یک قاعده، پرس و جو پین غالب است، به این معنی که درآمد مطمئنی وجود دارد. امضا کمتر استفاده می شود، اما می توانید چیزی را در اینجا ذخیره کنید.

کارت بانکی به یک وسیله پرداخت ضروری تبدیل شده است. هنگام خرید، به طور فزاینده ای جایگزین پول نقد می شود و در صندوق می گوید “لطفاً پین خود را وارد کنید” یا “امضا، لطفا”. مشتریان هیچ نظری در این مورد ندارند – اما چرا اینطور است؟

آنچه مصرف کنندگان باید در هنگام پرداخت با کارت در نظر بگیرند

اگر می خواهید چیزی بیشتر در مورد کارت های جیرو بدانید، باید در مورد عملکردهای پرداخت موبایلی اطلاعاتی کسب کنید. شما می توانید مهمترین موارد را به طور خلاصه در ویدیوی ما مشاهده کنید:

پین در حال افزایش است: به همین دلیل است که مشتریان به ندرت امضا می کنند