پژو به کنوانسیون ها اهمیتی نمی دهد و می خواهد 800 کیلومتر از آن عبور کند

امروزه یک خودروی الکترونیکی باید بتواند کاری بیش از انتقال راننده و سرنشینان از A به B انجام دهد. پژو هم این را می داند. این برند فرانسوی با جدیدترین کانسپت خود یک خودروی الکتریکی را ارائه می دهد که بسیار فراتر از یک وسیله نقلیه است. خود رئیس پژو قول می دهد که مشتریان چیزی را که از اتاق نشیمن خود می دانند از دست نخواهند داد.

برد 800 کیلومتر: پژو با کانسپت برقی خود کارهای خوبی انجام می دهد

با این حال، در کابین خلبان، نوآوری های بزرگ تری نیز وجود دارد: پژو می خواهد از داشبورد خلاص شود و فضای بیشتری ایجاد کند. فرمان نیز به نفع خداحافظی می شود فوق مربع کنترل ذکر شده آن است به همان اندازه تعویض فرمان به عنوان مرکز کنترل برای بسیاری از عملکردهای دیجیتال مفهوم ماشین الکتریکی.

در نمایشگاه CES 2023، لیندا جکسون، مدیرعامل پژو کانسپت اولیه را به نمایش گذاشت:

پژو صندلی ماشین می خواهد صندلی سالن آنها را با پدهای قابل کنترل فشار هوا جایگزین کنید به طور ایده آل با هر فرد سازگار شود باید. با مفهوم Inception، فضای ذخیره سازی هوشمند، صندلی های استراحت و سرگرمی در نظر گرفته شده است تا اطمینان حاصل شود که مشتریان هر آنچه را که از یک اتاق نشیمن انتظار دارند دریافت می کنند.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

پژو افسار را می کشد: برقی اکنون در اولویت است

مصرف کم برنامه ریزی شده 12.5 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر در اینجا کمک می کند. این یک اعلامیه است، به خصوص با توجه به ابعاد مورد انتظار سدان نه چندان کوچک. پلت فرم STLA زیرین طول 5 متر را می دهد. با ارتفاع تنها 1.34 متر، کانسپت پژو اینسپشن باید سطح کمی برای مقاومت در برابر هوا ارائه دهد. علاوه بر این، ماشین مفهومی برای شارژ بی سیم از طریق القایی آماده شود.

برخی از رانندگان خودروهای الکترونیکی از قبل با فناوری 800 ولت مدل های فعلی هیوندای و کیا آشنا هستند. فقط در پنج دقیقه در یک ایستگاه شارژ قوی، پژو Inception باید برد کافی برای آن را داشته باشد 150 کیلومتر می تواند شارژ کند.

جکسون نیز فراتر از خودروی مفهومی، اعلامیه‌های بزرگی را اعلام می‌کند: «پژو متعهد به برقی‌سازی طیف محصولات خود است. از سال آینده 100 درصد خودروهای این محدوده برقی خواهند شد و تا دو سال آینده این خودروها برقی خواهند شد. پنج مدل 100 درصد برقی جدید به بازار بیاید هدف ما ساده است: تا سال 2030 پژو را به برند الکتریکی پیشرو در اروپا تبدیل کنیم.» رئیس پژو (منبع: پژو).



منبع

این برند فرانسوی با کانسپت پژو اینسپشن، یک خودروی الکتریکی برای آینده در نمایشگاه CES 2023 ارائه می کند. با این حال، تا کنون، این تنها به عنوان یک مفهوم برنامه ریزی شده است و بنابراین نباید برای فروش ارائه شود. با این وجود، پژو – و همراه با آن غول هنوز جوان استلانتیس – یک چیز هیجان انگیز ارائه می کند. چشم انداز در مورد نحوه دریافت E-mobility ارائه شده در چند سال. این خودروی مفهومی با جزئیات زیر ارائه می شود:

  • برد 800 کیلومتر
  • باتری با ظرفیت 100 کیلووات ساعت
  • فناوری شارژ سریع 800 ولتی
پژو یک را در وسط پس زمینه هایپر اسکوئر قرار داد نمایشگر 360 درجه همچنین باید به عنوان یک صفحه سرگرمی برای سرنشینان عمل کند و بتواند اطلاعات را با افراد خارج از خودرو به اشتراک بگذارد:

در نگاه اول، فرمان جایگزین Hypersquare در آینده مانند یک جا لیوانی است که به درستی نصب نشده است، اما این واحد کنترل مرکزی برای پژو Inception است. (منبع تصویر: Stellantis/Peugeot)