پلی استیشن 5 تولد خود را جشن گرفت: نتیجه گیری GIGA پس از 2 سال



هنوز هم هستند طرفدارانی که حداقل اگر مایل به خرید باندل نباشند به دنبال پلی استیشن 5 هستند. باورش سخت است، اما این کنسول دو سالی است که وارد بازار شده است. تیم تحریریه GIGA یک نتیجه موقت گرفته است.

پلی استیشن 5 در 12 نوامبر 2020 راه اندازی شد – همچنین از 19 نوامبر 2020 در اروپا در دسترس است. از همان ابتدا کنسول ها و مشکلات تحویل بسیار کمی برای تقاضای بالا وجود داشت و برخی از طرفداران هنوز هم امروز به دنبال آن هستند. همیشه پیشنهادات باندل وجود دارد، اما آنها بسیار گرانتر از کنسول خالی هستند.

با این وجود، بسیاری از گیمرها اکنون می توانند پلی استیشن 5 را خود بخوانند، از جمله برخی از ویرایشگرهای GIGA. در صفحات بعدی به شما خواهیم گفت که آنها در مورد این کنسول چه می گویند.

من هیچ پشیمانی. بله، انتخاب بازی های نسل بعدی می توانست غنی تر باشد، به خصوص در سال اول. بله، من تا به حال بیشتر به روز رسانی و ریمستر بازی های قدیمی را نسبت به عناوین جدید بازی کرده ام. اما PS5 به لطف کنترلر Dualsense برای من نسبت به Xbox SX برتری دارد.

در حالی که من کنترلر فعلی Xbox Elite را دوست دارم، بازخورد لمسی و محرک های تطبیقی ​​کنترلر Dualsense، بازی های PS5 را برای من تجربه بسیار ویژه ای کرده است. جابجایی سلاح، کنترل خودروها – سونی با کنترلر جدید سروصدای زیادی به پا کرده است.

معمولا قبل از خرید PS5 بیشتر صبر می کردم. اما از آنجایی که Demon’s Souls به عنوان نسخه بازسازی شده تنها یک نسخه انحصاری PS5 است، دیگر نمی‌توانستم صبر کنم.

حتی اگر از کنسول استفاده کنم راضی من برخی از ویژگی هایی را که به مرور زمان به PS4 اضافه شده اند را از دست داده ام. تغییر پس زمینه تنها یک مثال است. با این حال، چیزی که من در مورد PS5 بسیار بهتر از نسخه قبلی خود می بینم، نرم افزار ضبط داخلی است که اکنون چند گزینه جدید اما قابل توجه را ارائه می دهد.

در دسترس بودن PS5 غیرقابل انکار است، زیبایی شناسی این زمزمه عظیم … نیاز به عادت دارد، عمر باتری کنترلرها چالش برانگیز است و اکوسیستم Xbox صادقانه از بسیاری جهات مایل ها جلوتر است (نرم افزار، ذخیره ابری، سازگاری با عقب) .

و با این حال من در حال خرید PS5 هستم هیچ پشیمانی. زیرا بازی‌هایی مانند Ratchet & Clank: Rift Apart، Marvel’s Spider-Man و The Last of Us وجود دارند که فقط می‌توان از آن‌ها در «Playse» لذت برد (نه، من نمی‌خواهم رایانه شخصی بازی را در اتاق نشیمن قرار دهم). صادقانه بگویم، بیشتر اوقات من شترهای قدیمی PS4 و عناوین متقابل را بازی می‌کنم، اما در مقطعی آینده نسل بعدی قطعاً شروع خواهد شد. و من برای آن آماده هستم!

برای من PS5 بود و هست باید داشته باشد، زیرا عناوین PS Exclusive به سادگی مایکروسافت را برای من شکست دادند. زمان انتظار آشکار واقعا برای من مشکلی نبود. از آنجایی که به هر حال باید تقریباً دو سال صبر می‌کردم، آزارم نمی‌دهد که موفقیت‌های نسل بعدی واقعی هنوز زمان زیادی در راه هستند، اما به آرامی وارد می‌شوند یا حداقل قابل پیش‌بینی هستند. شکار من برای پلی استیشن 5 قطعا نتیجه داده است.

اما باید به خودم هم اعتراف کنم: زمان کافی برای اجرای عدالت در مورد PS5 وجود ندارد. هر وقت از کنارش رد می شوم اما نمی توانم قمار کنم، کمی غم و اندوه وجود دارد.

آیا PS5 ناامید کننده ترین کنسولی است که تا به حال وجود دارد؟ سخت افزار به خودی خود قابل توجه است، با این حال، تاکنون سونی تقریباً به تمام تصمیمات مهم در این نسل پایبند بوده است. در کنار آن و بنابراین نه فقط سرقفلی داده شده است.

از پیش‌سفارش‌های نامناسب، قیمت‌های بازی، ارتقای ۱۰ یورویی، آشفتگی PS Plus و سازگاری ناکافی به عقب، تا هر آنچه که PlayStation Stars قرار است باشد، PS5 پتانسیل بسیار زیادی دارد اما نمی‌تواند آن را تحت این شرایط ارائه کند. شرایط .

در حال حاضر من هنوز از سوئیچ خود کاملا راضی هستم – به هر حال من یک گیمر معمولی هستم که به نینتندو ترجیح می دهم. برای اینکه واقعاً به دنبال PS5 باشم، دو چیز را از دست داده ام: عناوین انحصاری بهتر (تا کنون فقط Ratchet & Clank: Rift Apart برای من جذاب بوده است) و طراحی کنسول بهتر.

من هم یک زیبایی هستم، لعنتی! را من فقط از PS5 متنفرم. بنابراین شاید من آن را در یک یا دو سال زمانی که موارد انحصاری بهتر و یک نسخه باریک تر و زیباتر وجود دارد، خریداری کنم.

من توانستم چند ماه پس از عرضه PS5 آن را در دست بگیرم، اما به سرعت علاقه‌ام را از دست دادم زیرا بازی‌ها من را هیجان‌زده نکردند. تنها زمانی که Gran Turismo 7، F1 2022 و Grid Legends منتشر شد، من بازی خودم را دریافت کردم. اشتیاق قدیمی سیم‌کارت مسابقه دوباره به دست آمد.

در ترکیب با تلویزیون OLED جدید LG با HDR و Thrustmaster T300 RS GT، بازی در نهایت دوباره سرگرم کننده است. به محض اینکه Diablo 4 وجود دارد، جدا از بازی های مسابقه ای، به PS5 نیز برمی گردم. بنابراین برای من تا زمانی که بازی ها مناسب هستند، کنسول نسبتاً ثانویه است.

در مجموع، PlayStation 5 با استقبال خوبی از سوی تیم تحریریه GIGA مواجه شده است، اما پیشنهاداتی برای بهبود اینجا و آنجا وجود دارد. این احتمال وجود دارد که سونی در مقطعی یک نسخه حرفه ای را منتشر کند و شاید برخی از انتقادات تا آن زمان تاریخ ساز شوند. ما شما را به روز نگه خواهیم داشت!

اگر نسخه معمولی پلی استیشن 5 در حال حاضر کافی است، ما با مروری عملی خود به شما کمک خواهیم کرد تا یکی از آن ها را تهیه کنید. راستی: نمیدونی الان چی قمار کنی؟ در حال حاضر صدها بازی و افزونه با تخفیف در فروشگاه پلی استیشن وجود دارد. ما چند نکته برجسته را برای شما انتخاب کرده ایم.



منبع