پس از بیش از 25 سال: نسخه انحصاری پلی استیشن باید روی رایانه شخصی بیاید

کل موضوع نیز در پروژه ای از سونی قرار می گیرد. در سال 2020، SIE اعلام کرد که پس از انتشار Horizon Zero Dawn، بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن بیشتری برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهند شد. سونی این شرکت را در تابستان 2021 دارد نرم افزار Nixxe را به دست آورد – بیشتر به خاطر کار بر روی نسخه های رایانه شخصی بازی های Square Enix مانند Tomb Raider، Hitman و Deus Ex شناخته شده است. بنابراین سونی همه جهات را باز نگه می دارد.

بازی Gran Turismo 7 در پلی استیشن چگونه است:

بازی های انحصاری PS همچنین روی رایانه شخصی: ضرر سونی؟

کلیت مزایا و معایبی دارد. در حالی که ممکن است تعداد خریدهای سخت افزاری کاهش یابد، اما در نهایت این شرکت به تعداد بیشتری از گیمرها دسترسی پیدا می کند و احتمالاً می کند فروش نرم افزار یک مثبت قطعی



منبع

مایکروسافت همچنین در پاسخ کتبی اخیر خود به سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعتراف کرده است که سونی عناوین انحصاری دارد که کیفیت بالاتر نسبت به بقیه هستند. این شرکت گفت: «بازی‌های اول شخص انحصاری سونی و نینتندو جزو پرفروش‌ترین بازی‌های اروپا و سراسر جهان هستند. پس آیا عرضه بازی های محبوب برای پلتفرم های دیگر نیز منطقی است؟

سونی خانه تعدادی بازی خوب انحصاری پلی استیشن است، اما تعداد بیشتری از آنها در سال های اخیر راه خود را به رایانه شخصی باز کرده اند. این بازی‌ها شامل بازی‌هایی مانند Sackboy، God of War، Horizon Zero Dawn و Spider-Man می‌شوند و اگر Kazunori راه خود را داشته باشد، سری بازی‌های محبوب مسابقه‌ای به زودی نیز می‌شوند. گرن توریسموکه برای اولین بار در سال 1997 برای PC منتشر شد.

خرید یک کنسول مبتنی بر بازی های خاص برای طرفداران سونی غیرمعمول نیست – به هر حال، آنها هستند انحصاری. با این حال، مدتی است که این نیازی به معنایی ندارد. اگرچه بازی ها احتمالاً 1 تا 2 سال انحصاری باقی خواهند ماند، اما احتمال زیادی وجود دارد که برای رایانه شخصی نیز ظاهر شوند. آیا سونی با این کار به پای خودش شلیک می کند؟

در مصاحبه ای با GTPlanet، در پاسخ به این سوال که آیا نسخه PC را در نظر دارد یا خیر، گفت: “بله، فکر می کنم اینطور است.” با این حال، این کار آسانی نخواهد بود. Gran Turismo یک عنوان بسیار دقیق است. پلتفرم های زیادی وجود نخواهد داشت که بتوان بازی را در آنها بازی کرد 4K/60p می تواند به صورت بومی اجرا شود. این موضوع آسانی نخواهد بود، اما قطعاً ارزش بررسی دارد (منبع: GTPlanet).

در گذشته، چندین بازی پلی استیشن نیز به رایانه شخصی راه یافته اند. به زودی می‌توان یک بازی محبوب مسابقه‌ای را دنبال کرد.

Gran Turismo 7: تولید کننده Kazunori Yamauchi برای پورت رایانه شخصی باز است