پاسخ گوگل به ChatGPT: نبرد هوش مصنوعی آغاز شده است

که ChatGPT به a خطر واقعی برای گوگل مخترع جیمیل، پل بوکهیت اخیراً گفت. به نظر وی، ابزار هوش مصنوعی OpenAI حداکثر تا دو سال دیگر مسئول نابودی گوگل خواهد بود. حتی اگر گوگل بتواند شکاف خود را با LaMDA کاهش دهد، مدل تجاری موجود نمی تواند به دنیای جدید هوش مصنوعی منتقل شود.

گوگل با چت ربات ChatGPT غافلگیر شد. رقابت مایکروسافت به شدت با اپراتور OpenAI درگیر است و تاکنون میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده است. گفته می شود که زنگ خطر در گوگل به صدا درآمده است. خودی ها می گویند که گوگل در حال حاضر است تمام قدرت های موجود در ابزارهای هوش مصنوعی خودشان همانطور که مدل زبان LaMDA تمرکز دارد.

هوش مصنوعی همچنین می تواند تصاویر ایجاد کند. این چطوری کار میکنه؟

مخترع Gmail: ChatGPT گوگل را نابود می کند

برخلاف ChatGPT، LaMDA باید بتواند برای واکنش به رویدادهای جاری. مجموعه داده‌های ChatGPT در اوایل سال 2021 به نسخه در دسترس عموم خاتمه می‌یابند. در گذشته، LaMDA زمانی که محقق Google، بلیک لموئین، مدل زبان را به هوش بودن تأیید کرد، سروصدا به پا کرد.

گوگل دقیقا چه کاری انجام می دهد، می تواند در آینده نزدیک ظاهر شود. این گروه به رویدادی برای 8 فوریه 2023 دعوت کرده است. در این اطلاعیه آمده است که گوگل می‌خواهد در این رویداد نشان دهد که هوش مصنوعی چگونه روش جستجوی افراد برای اطلاعات را تغییر می‌دهد. هوش مصنوعی این امکان را فراهم می کند که آنچه را که به دنبال آن هستید “به طور طبیعی و شهودی” پیدا کنید (منبع: The Verge). این بسیار شبیه یک جایگزین ChatGPT به نظر می رسد.

این نیز مناسب است بیانیه ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، که بر اساس آن کاربران می توانند “جدیدترین و قدرتمندترین مدل های زبان را به عنوان همراه جستجو” انتظار داشته باشند. مایکروسافت همچنین می خواهد از ChatGPT در موتور جستجوی Bing خود استفاده کند.

چت ربات بسیار موفق ChatGPT گوگل را وارد صحنه کرده است. اکنون آنها می خواهند با ابزار هوش مصنوعی خود پاسخ دهند. LaMDA به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت – به طوری که در نهایت کاربران به Bing سوئیچ نکنند.

گوگل

پاسخ ChatGPT: گوگل به رویداد هوش مصنوعی دعوت می کند

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع