والدین دختران فوت شده به دادگاه مراجعه می کنند

به گفته پلیس آمریکا، یکی از این دختران در 15 جولای 2021 جان خود را از دست داد به طور مستقیم به چالش TikTok ذکر شده. گفته می شود که رویای معروف شدن روی پلتفرم را داشته است. گفته می شود این دو دختر تنها چند ماه قبل از مرگشان گوشی هوشمند خود را دریافت کرده اند.



منبع

اخبار فناوری کنونی در یک نگاه:

پلیس مرگ پس از چالش TikTok را تایید می کند

دو دختر آمریکایی پس از “چالش سیاه” خطرناک در TikTok جان خود را از دست دادند. اکنون خانواده ها به طور مشترک علیه این پلتفرم شکایت کرده اند. TikTok و الگوریتم های آن مقصر مرگ کودکان هشت و نه ساله آنها هستند.

TikTok در دادگاه به دلیل “چالش خاموشی”.

وکیل متیو برگمن از مرکز حقوقی قربانیان رسانه های اجتماعی (SMVLC) که نماینده والدین شاکی است، TikTok را مسئول می داند. این شرکت میلیاردها دلار برای توسعه محصولاتی سرمایه گذاری کرده است “محتوای خطرناک را فشار دهید”. TikTok می داند که برخی از چالش ها می تواند برای کاربرانش کشنده باشد. TikTok نیز همه چیز را در مورد “چالش خاموشی” می دانست.

والدین فرزندان متوفی TikTok را متهم می‌کنند که «مکرراً و عمداً» چالش خطرناک را در جدول زمانی دو دختر تبلیغ می‌کند. آنها برای شرکت در آن احساس انگیزه می کردند. در دعوی از “الگوریتم های خطرناک” سخنانی که در نهایت منجر به مرگ دو کودک شد.

نسخه:23.3.4

زبان ها:آلمانی

سال گذشته، چالش موسوم به «چالش خاموشی» (Blackout Challenge) در TikTok مطرح شد که در آن از کاربران خواسته شد تا زمانی که بیهوش شوند، خفه شوند. دو دختر از ایالات متحده آمریکا، فقط هشت و نه ساله، پس از شرکت در چالش جان باخت. خانواده‌های این دو دختر اکنون علیه پلتفرم ویدیویی چینی در دادگاه عالی لس‌آنجلس شکایت کرده‌اند.