هیچ نظری در مورد ماشین های الکتریکی ندارید؟ سازنده ژاپنی گام بزرگی به عقب برداشته است

دیگر بر کسی پوشیده نیست که خودروهای الکترونیکی وسیله نقلیه ای برای جابجایی خصوصی آینده در بخش های بزرگی از صنعت خودرو در نظر گرفته می شوند. با این حال، برخی از تولید کنندگان هنوز در تلاش برای تغییر هستند. یک برند معروف ژاپنی اکنون با تنها خودروی برقی خود گام بزرگی به عقب بر می دارد.

مزدا در حال عقب نشینی است: خودروهای الکتریکی در حال تبدیل شدن به پلاگین هیبریدی هستند

زمان بندی مزدا به سختی می تواند بدتر باشد: معرفی نوع جدید MX-30 در ابتدا برای سال 2022 برنامه ریزی شده بود. این کار نکرد تنزل دادن مدلی که هرگز واقعاً محبوب نبود اکنون تقریباً امکان پذیر است خیلی دیربیش از آن که مشتریان بتوانند پاداش زیست محیطی را تضمین کنند. به هر حال، خودروساز ژاپنی تنها نسخه پلاگین را در کنار MX-30 قبلی ارائه می دهد. استرومر خالص جایگزین نخواهد شد.

اما برای استفاده بیشتر از آن، مصرف را بهینه نمی‌کنید یا باتری بزرگ‌تری نصب نمی‌کنید. یک قدیمی خوب موتور بنزینی به عنوان افزایش دهنده برد در نظر گرفته شده است برد را دو برابر کنید فقط در این صورت است که دیگر یک ماشین الکتریکی واقعی رانده نمی‌شوید، بلکه یک خودروی پلاگین هیبریدی رانده می‌شوید.

اخیراً دوباره در دسترس قرار گرفته است: مزدا در اوایل دسامبر 2022 به دلیل نقص در مشخصات فنی در تأییدیه نوع EC یکی داشت. توقف تحویل و ثبت نام تحمیل شده است. مزدا می خواهد به مشتریانی که بنابراین باید از پاداش زیست محیطی در سطح قدیمی چشم پوشی کنند، غرامت بدهد (منبع: Westfalen-Blatt).

مانند تویوتا، مزدا دقیقاً به دلیل سرعتی که در آن به حرکت الکتریکی تبدیل می شود، شناخته نشده است. ژاپنی ها از سال 2020 تنها یک مدل کاملاً الکتریکی در این کشور عرضه کرده اند: کراس اوور MX-30. این یکی اکنون دارای یک ارتقاء مشکوک است که در جهت اشتباه است. مزدا خواهد شد MX-30 همچنین به عنوان یک پلاگین هیبریدی از بهار 2023 در دسترس است پیشنهاد (منبع: لینکدین).

معرفی رسمی نسخه جدید در نمایشگاه خودروی بروکسل 2023 انجام خواهد شد. این یکی از مراحلی است که مزدا می‌خواهد با آن موقعیت خود را تغییر دهد – البته موضوعی مشکوک. تا سال 2030، سهم خودروهای الکترونیکی در کل فروش باید به 25 تا 40 درصد افزایش یابد.



منبع

این تغییرات – همچنین برای رانندگان خودروهای الکترونیکی – در سال 2023 در انتظار ما هستند:

استراتژی EV مزدا دارای خلاءهای زیادی است

جای تعجب نیست که چیزی باید تغییر کند: MX-30 هزینه زیادی دارد و قیمت آن از حدود 36000 یورو شروع می شود، اما کار کمی برای آن انجام می دهد. را برد 200 کیلومتر با توجه به استاندارد WLTP حتی برای استرومرهای مسن تر به سختی چالش برانگیز است. خود مزدا می گوید که این کراس اوور برای تمام موقعیت های روزمره طراحی شده است. با توجه به آنچه رقابت ارائه می دهد، به سختی می توانید با آن موافق باشید.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید