هیاهوی هوش مصنوعی گیمرها را در سرما بیرون می گذارد

برای هیاهوی مداوم هوش مصنوعی، تولیدکنندگان مدل‌های تصویر و زبان مولد نیاز به قدرت محاسباتی باورنکردنی دارند که انویدیا از ارائه آن خوشحال است. ارقام تجاری ارائه شده نشان می دهد که شرکت چقدر موفق است. چشم انداز حتی بهتر از ارقام فعلی است: انویدیا در سال مالی جاری انتظار دارد فروش حدود 11 میلیارد دلار آمریکا. تحلیلگران انتظار 7.2 میلیارد دلار را داشتند.

اگر Nvidia طبق پیش بینی توسعه یابد و توسعه قیمت ادامه یابد، می توان به زودی به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل می شود. در این صورت، انویدیا با دیگر شرکت های سنگین وزن مانند اپل، مایکروسافت، آلفابت و آمازون همراه خواهد شد.

چشم انداز خوب انویدیا باعث افزایش قیمت سهام آن شده است. پس از آن به بالاترین حد خود رسید دوره تا 30 درصد افزایش یافت گل سرخ. ارزش بازار فعلی حدود 960 میلیارد دلار آمریکا، انویدیا را تقریباً یک شبه به پنجمین شرکت ارزشمند جهان تبدیل کرده است (منبع: CNBC).

ابزارهای هوش مصنوعی مانند Google Bard به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارند:

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

آن شرکت از این باشگاه انحصاری اما دوباره پرواز کردن تسلا و متا (فیس بوک) نشان داده اند. هر دو شرکت اکنون باید تقریباً دو برابر شوند تا به ارزش بازار یک تریلیون دلار برگردند.

انویدیا به یکی از بزرگترین شرکت های جهان تبدیل شده است. هیپ هوش مصنوعی در حال حاضر انویدیا را بسیار کمتر به گیمرها وابسته کرده است. همانطور که خود جنسن هوانگ، رئیس انویدیا تأیید کرد، ارتقای مراکز داده اکنون اولویت است.

Nvidia

انویدیا: مراکز داده به جای گیمرها

GIGA توصیه می کند

محبوب در بین خوانندگان GIGA

Google Bard: جستجوی جدید هوش مصنوعی به این صورت است

انویدیا به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل می شود

انویدیا بیشتر به خاطر کارت‌های گرافیکش شناخته می‌شود و از آنجا به دنیای بازی‌ها راه چندانی ندارد. حداقل می توان شک کرد که آیا تمرکز روی بهترین کارت های گرافیک برای گیمرها باقی خواهد ماند. خود جنسن هوانگ، رئیس انویدیا می گوید که شرکت او به سختی تغییر کرده است قراردادهای ارتقای مرکز داده می تواند ذخیره کند.