هزینه اضافی پس از آن برای مشتریان هزینه گزافی خواهد داشت

با استفاده از مثال مدل پایه مرسدس، کلاس A، این بدان معناست که: فقط در صورتی می توانید از خرید انصراف دهید که قیمت خودروی جدید به جای قیمت پایه فعلی 36866.20 یورو در هنگام تحویل، حدود 37972 یورو باشد. با پیکربندی‌ها یا مدل‌های گران‌تر، باید پول بیشتری روی میز بگذارید.

اگر تولیدکنندگان به زمان بیشتری نیاز داشته باشند، می توانند به صورت یک طرفه قیمت را به سمت بالا اصلاح کنید مشتریان BMW می توانند تصمیم بگیرند که آیا همچنان می خواهند خودرو را با قیمت جدید خریداری کنند یا از قرارداد منصرف شوند. مرسدس حتی سختگیرتر است: در اینجا، استعفا فقط در صورتی امکان پذیر است که افزایش قیمت بیش از 3 درصد باشد.

تورم مقایسه قیمت بین خودروهای الکترونیکی و موتورهای احتراقی را دشوارتر می کند:

بی ام و و مرسدس در این مورد تنها نیستند. بالاخره کیا هفت ماه گارانتی قیمت میده. در فولکس‌واگن، به محض اینکه تاریخ تحویل توافق شد، قیمت ثابت باقی می‌ماند.

خودروسازان موافق هستند: تورم می تواند پس از آن به مشتریان نیز ضربه بزند

اما در این میان مدت‌هاست که فقط برای کسانی که به یک خودروی الکتریکی علاقه‌مند هستند اعمال نمی‌شود. اگر می خواهید یک ماشین جدید بخرید، مهم نیست چه نوع، به سختی می توانید به قیمت آن اعتماد کنید. این به دلیل ترکیبی از تورم مداوم بالا و افزایش زمان تحویل است. مارک‌های سنتی آلمانی BMW و مرسدس بنز در اینجا برجسته هستند: هر دو در حال حاضر یکی را ارائه می‌کنند ضمانت قیمت فقط چهار ماه (منبع: Automobilwoche via t-online).

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

یک ماشین، به خصوص یک ماشین جدید، معمولا یک امر گران قیمت است. برای خریداران مهم است که بتوانند برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. اما این کار سخت تر و سخت تر می شود. هر کسی که تصمیم به خرید یک خودروی الکترونیکی داشته باشد، از قبل می‌داند: یارانه‌ها فقط پس از تایید قابل درخواست هستند. بر این اساس، میزان یارانه تا حد زیادی به زمان تحویل بستگی دارد.

افزایش قیمت پس از آن: اینگونه است که BMW و Co سود خود را تضمین می کنند

دلایل افزایش قیمت ها تورم بالا و قیمت بالای انرژی است که برای تولید خودروهای خود هزینه بیشتری برای تولیدکنندگان دارد. هر چه زمان بین سفارش و تحویل بیشتر باشد، هزینه اضافی بیشتر می شود. سپس خودروسازان قیمت ها را برای محافظت از سود خود تنظیم می کنند.



منبع

خریداران خودرو مدتی است که اثرات تورم را احساس می کنند. زمان های انتظار طولانی دیگر هنگام خرید خودرو غیر معمول نیست. بنابراین تصمیم برای خرید یک خودروی برقی اغلب میخکوب کننده است: وقتی ماشین بالاخره به اینجا رسید چقدر هزینه دارد؟ سوالی که هر روز مشتریان بیشتری باید از خود بپرسند، مهم نیست کدام درایو باشد.