یک گام رو به جلو در ایالات متحده، در حالی که در VW نه تنها ارزانترین خودروی الکتریکی تا به امروز مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته است، بلکه احتمالاً همان نگرش کل گروه به موضوع خودروهای الکتریکی مورد آزمایش قرار می گیرد: تا چند روز دیگر، الیور بلوم که در حال حاضر تنها رئیس پورشه است، به طور رسمی مدیریت گروه فولکس واگن را از هربرت دیس بر عهده خواهد گرفت.
خودروهای الکترونیکی گامی رو به جلو در تحرک هستند. با گذشت زمان، آنها باید به طور فزاینده ای خودروها را با موتورهای احتراقی جایگزین کنند – دیر یا زود، بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، ممکن است آن زمان باشد. اما در حال حاضر توسعه کلی به نظر می رسد به یک فلات رسیده است. تقریباً هر قدم به جلو با یک قدم به عقب مطابقت دارد.
هیچ پیشرفتی وجود ندارد: با خودروهای الکترونیکی، تعادلی بین پیشرفت و مشکلات وجود دارد
خودروهای الکتریکی نه تنها باید امتیاز مثبتی برای محیط زیست کسب کنند، بلکه از نظر قیمت نیز رقابتی هستند. اما قیمت ها در حال افزایش هستند – و نه خیلی کم. آخرین نمونه از این پیشرفت در خودروهای الکتریکی، که مخصوصاً برای خریداران ناخوشایند است، حتی در بازار وجود ندارد: رئیس برند فولکسواگن، توماس شافر، محدوده قیمت خودروهای برقی ارزانقیمت فولکسواگن را اصلاح کرده است. خاموش در بهترین حالت 20000 یورو در حال حاضر 25000 یورو است، ID.2 فقط برای سال 2025 برنامه ریزی شده است.
خودروهای الکترونیکی تصمیم گرفته اند تا تحرک شخصی ما را متحول کنند. به طور دقیق، وظیفه آنها صرفه جویی در رانندگی خصوصی است. زیرا برای وسایل نقلیه ای که به تعدادی سوخت وابسته هستند، سرانجام در نقطه ای – احتمالاً به زودی – به پایان می رسد. پس از آن چیزی که باقی می ماند خودروهای الکتریکی هستند که می توانند با برق حاصل از انرژی های تجدیدپذیر کار کنند.
نه تنها قیمت خرید می تواند استدلالی برای یک ماشین الکتریکی باشد:
با این حال، از قبل واضح است که فولکسواگن و دیگر سازندگان آلمانی باید خود را با رقابت جدید وفق دهند. زیرا با BYD، یک وزنه سنگین از چین به اروپا فشار می آورد. متخصص باتری سه مدل برقی به همراه دارد تقریباً در همه زمینه های مهم مانند قیمت، عملکرد و دوام، به سختی از نام های بزرگ پایین تر هستند. چالشی برای تولیدکنندگان تثبیت شده، ما مشتریان در واقع فقط می توانیم سود ببریم. در نهایت، یک قدم در مسیر درست.