هر قدم به جلو یک عقب به دنبال دارد

یک گام رو به جلو در ایالات متحده، در حالی که در VW نه تنها ارزان‌ترین خودروی الکتریکی تا به امروز مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته است، بلکه احتمالاً همان نگرش کل گروه به موضوع خودروهای الکتریکی مورد آزمایش قرار می گیرد: تا چند روز دیگر، الیور بلوم که در حال حاضر تنها رئیس پورشه است، به طور رسمی مدیریت گروه فولکس واگن را از هربرت دیس بر عهده خواهد گرفت.

خودروهای الکترونیکی گامی رو به جلو در تحرک هستند. با گذشت زمان، آنها باید به طور فزاینده ای خودروها را با موتورهای احتراقی جایگزین کنند – دیر یا زود، بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، ممکن است آن زمان باشد. اما در حال حاضر توسعه کلی به نظر می رسد به یک فلات رسیده است. تقریباً هر قدم به جلو با یک قدم به عقب مطابقت دارد.

هیچ پیشرفتی وجود ندارد: با خودروهای الکترونیکی، تعادلی بین پیشرفت و مشکلات وجود دارد

خودروهای الکتریکی نه تنها باید امتیاز مثبتی برای محیط زیست کسب کنند، بلکه از نظر قیمت نیز رقابتی هستند. اما قیمت ها در حال افزایش هستند – و نه خیلی کم. آخرین نمونه از این پیشرفت در خودروهای الکتریکی، که مخصوصاً برای خریداران ناخوشایند است، حتی در بازار وجود ندارد: رئیس برند فولکس‌واگن، توماس شافر، محدوده قیمت خودروهای برقی ارزان‌قیمت فولکس‌واگن را اصلاح کرده است. خاموش در بهترین حالت 20000 یورو در حال حاضر 25000 یورو است، ID.2 فقط برای سال 2025 برنامه ریزی شده است.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

خودروهای الکترونیکی تصمیم گرفته اند تا تحرک شخصی ما را متحول کنند. به طور دقیق، وظیفه آنها صرفه جویی در رانندگی خصوصی است. زیرا برای وسایل نقلیه ای که به تعدادی سوخت وابسته هستند، سرانجام در نقطه ای – احتمالاً به زودی – به پایان می رسد. پس از آن چیزی که باقی می ماند خودروهای الکتریکی هستند که می توانند با برق حاصل از انرژی های تجدیدپذیر کار کنند.

نه تنها قیمت خرید می تواند استدلالی برای یک ماشین الکتریکی باشد:

با این حال، از قبل واضح است که فولکس‌واگن و دیگر سازندگان آلمانی باید خود را با رقابت جدید وفق دهند. زیرا با BYD، یک وزنه سنگین از چین به اروپا فشار می آورد. متخصص باتری سه مدل برقی به همراه دارد تقریباً در همه زمینه های مهم مانند قیمت، عملکرد و دوام، به سختی از نام های بزرگ پایین تر هستند. چالشی برای تولیدکنندگان تثبیت شده، ما مشتریان در واقع فقط می توانیم سود ببریم. در نهایت، یک قدم در مسیر درست.



منبع

اگر Diess به عنوان یک طرفدار و نیروی محرکه تمرکز بر روی خودروهای باطری الکتریکی در نظر گرفته می شود، Blume تنها یک هفته قبل از تصاحب ثروت بزرگترین سازنده خودرو در آلمان این موضوع را به صراحت اعلام کرد: سوخت الکترونیکی هنوز برای VW از روی میز خارج نشده است. باید دید که چه معنایی برای بازار خودروهای الکتریکی آلمان می تواند داشته باشد.

از می توان تصور کرد که پیروزی خودروهای الکترونیکی بر موتورهای احتراقی اجتناب ناپذیر است. اما در حال حاضر به نظر می رسد که ما در یک مرحله فلات هستیم که در آن همه چیز نه به جلو می رود و نه به عقب. چند نمونه می خواهید؟

تحرک – چیزی در حال وقوع است: ماشین‌های الکترونیکی، دوچرخه‌های برقی، اسکوترهای الکترونیکی، بلیط 9 یورویی اتوبوس و قطار – همه این‌ها ما را از دو جهت حرکت می‌دهند. و از نظر تحرک چه اتفاقی افتاده است؟

تحت مدیریت جدید: آیا فولکس‌واگن در خودروهای الکتریکی با چرخش مواجه است؟

از سوی دیگر، کالیفرنیا یک سیگنال مهم برای خودروهای الکتریکی در سراسر جهان ارسال کرد: ایالت ایالات متحده می خواهد جای خود را به خودروهای الکتریکی از سال 2035 بدهید – نه در گذرگاه، بلکه در هنگام ثبت نام. مشابه اتحادیه اروپا، از آن زمان به بعد، تنها با محدودیت‌های شدید امکان استفاده از موتورهای احتراقی در ایالت طلایی وجود خواهد داشت.

استثنائات حتی بیشتر از آنچه در اروپا برنامه ریزی شده وجود دارد – یکی از تصمیمات کالیفرنیا باید یکی از آنها باشد اثر سیگنال قوی بیرون رفتن: یک سوم خوبی از ایالت های ایالات متحده معمولاً در مورد قوانین ترافیکی از کالیفرنیا پیروی می کنند.