نرم افزار اگزوز باعث فراخوانی خودروهای الکترونیکی می شود

در پیام دیگری به رانندگان آسیب دیده اوپل، این خودروساز اکنون تصریح کرده است: مشکل مدل های Corsa-e این است که خطای نرم افزاری به سادگی از تست آلایندگی جلوگیری نمی کند. آی تی هیچ امکانی برای “اندازه گیری مصرف انرژی خودروی الکتریکی” وجود ندارد، هنگامی که خودروی الکترونیکی روی نیمکت آزمایش فرود آمد (منبع: گولم).

سخنگوی اوپل این معضل را به پورتال صنعتی Kfz-Betrieb Vogel اینگونه توضیح می دهد: “طبق الزامات قانونی، مقامات باید هر زمان که بخواهند میز تست غلتکی را روی این مدل اندازه گیری کنند.” بر اساس گزارش KBA، در مجموع 16605 خودرو تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفته اند. از این ها، احتمالا 6442 در آلمان ثبت شده است بودن.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

موتور احتراقی یا ماشین برقی؟ برای مشتریان، این اغلب یک سوال قیمت است:

حملات یورو 7: خودروهای الکترونیکی بدون آلایندگی نیستند

یک فعلی به خاطر آوردن سازمان حمل و نقل موتوری فدرال (KBA). هزاران Opel Corsa-e بازگشت به کارگاه های مجاز دلیل آن حداقل یک خنده است، اما به طور دقیق تراژدی نظارتی است: ماشین الکتریکی به دلیل یک خطای نرم افزاری که بر تست آلایندگی تاثیر می گذارد باید ریست شود. دقیقاً گازهای خروجی اگزوز که به ناچار در ماشین برقی وجود ندارند.

تا کنون، ما از فراخوان قابل مقایسه ای از یک خودروی الکتریکی آگاه نیستیم. با این حال، این واقعیت که حتی خودروهای الکتریکی نیز می توانند محیط زیست را آلوده کنند، و نه فقط در زمان تولید، چیز جدیدی نیست. حتی خودروهای برقی نیز می توانند هوا را آلوده کنند اگرچه بسیار کمتر از موتورهای احتراقی. به همین دلیل است که آنها نیز تحت تأثیر قوانین استاندارد آلایندگی یورو 7 آینده قرار خواهند گرفت. دلیل این امر اما کمبود گازهای خروجی نیست، بلکه انتشار گرد و غبار است. اینها نه تنها از اگزوز بیرون می آیند، بلکه عمدتاً در اثر سایش لاستیک و ترمز ایجاد می شوند.



منبع

اوپل کورسا باید به کارگاه بازگردد. این تصمیم توسط سازمان حمل و نقل موتوری فدرال گرفته شد. فراخوان به دلیل مشکلات کنترل آلایندگی، نسخه الکتریکی خودروی کوچک محبوب را تحت تاثیر قرار می دهد، اگرچه به عنوان یک خودروی الکتریکی هیچ آلایندگی وجود ندارد – دلیل آن پوچ است.

Opel Corsa-e: خودروی الکترونیکی به دلیل آلایندگی اگزوز فراخوان می شود

این مقام قبلاً شکایت کرده بود که “اندازه گیری میز آزمایش برای نشان دادن انطباق با مقررات گازهای خروجی” به دلیل نرم افزار معیوب انجام نمی شود. در حال حاضر این است دومین فراخوان برای Corsa-e در چند هفته. با این حال، قبلی بسیار گسترده تر بود.

این پرتال ادامه می دهد که اوپل رانندگان متاثر کورسا را ​​در مورد فراخوان اطلاع داده است. بازدید از کارگاه باید حدود 45 دقیقه طول بکشد. در این مدت، واحد کنترل داخلی (BSI) دوباره برنامه ریزی می شود. هیچ هزینه ای وجود ندارد. مدل های الکتریکی از دوره تولید از اکتبر 2019 تا مه 2022 تحت تأثیر قرار می گیرند.