میلیون‌ها کاربر ویندوز تحت تأثیر قرار گرفتند: مایکروسافت خط را ترسیم کرد

به عبارت دیگر: طبق گفته مایکروسافت، هرکسی که می‌خواهد بی‌خیال به استفاده از رایانه خود ادامه دهد، باید ویندوز 10 یا ویندوز 11 را ارتقا دهد. پشتیبانی از ویندوز 10 همچنان تا 14 اکتبر 2025 برنامه ریزی شده است.

پس حالا وقت خداحافظی است. تا چند روز دیگر مایکروسافت خط و نشان می کشد و در نهایت با ویندوز 7 و ویندوز 8.1 خداحافظی می کند. از این مرحله به بعد، این دو سیستم عامل دیگر هیچ به روز رسانی امنیتی دریافت نخواهند کرد. برای کاربران آسیب‌دیده، مایکروسافت نکته‌ای را در اختیار دارد که ممکن است بسیاری از آن خوششان نیاید.

مایکروسافت توصیه می کند به ویندوز 10 یا ویندوز 11 تغییر دهید

بستر، زمینه:Windows XP، Windows Vista، Windows 7، Windows 8، Windows 9x، Windows ME، Windows NT، Windows 2000، Windows 10

مایکروسافت در حال دفن ویندوز 7 و ویندوز 8.1 است

را 10 ژانویه 2023 کاربران ویندوز 8.1 باید خود را با پررنگ در تقویم علامت گذاری کنند. زیرا از این تاریخ مایکروسافت به طور رسمی پشتیبانی از سیستم عامل را متوقف می کند. یعنی از آن به بعد بدون کمک فنی یا به روز رسانی نرم افزار وجود خواهد داشت – وصله های امنیتی دیگر توزیع نمی شوند.

مجوز:نسخه کامل

زبان ها:انگلیسی آلمانی

با این حال، کاربران نسخه های قدیمی ویندوز باید از مزایای اضافی آن آگاه باشند می تواند خطر امنیتی ایجاد کند – به خصوص زمانی که رایانه شخصی آنلاین است. مایکروسافت دیگر هیچ حفره امنیتی را در آینده وصل نخواهد کرد.

مایکروسافت ویندوز 11 صفحه اصلی |  1 دستگاه |  1 کاربر |  کد فعال سازی کامپیوتر از طریق ایمیل

مایکروسافت ویندوز 11 صفحه اصلی | 1 دستگاه | 1 کاربر | کد فعال سازی کامپیوتر از طریق ایمیل

کاربران استاندارد ویندوز 7 سه سال پیش باید خداحافظی می کردند. از سوی دیگر، مشتریان تجاری توانستند یک تمدید سه ساله بخرند – اما این دوره نیز در 10 ژانویه 2023 منقضی می شود. به هر حال: مایکروسافت دیگر افزونه های به روز رسانی پولی را برای ویندوز 8.1 ارائه نمی دهد. این احتمالاً به دلیل این واقعیت است که سیستم عامل به طور خاص گسترده نیست.

آیا می توانم به استفاده از ویندوز قدیمی خود ادامه دهم؟

بله، همه کاربران ویندوز 8.1 یا ویندوز 7 نیازی به نگرانی در مورد بوت نشدن ناگهانی رایانه خود یا محدود شدن عملکرد آنها از 11 ژانویه 2023 ندارند. پس از انقضای دوره پشتیبانی همچنان می توان از رایانه ها استفاده کرد.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع برای کسانی که نمی‌خواهند این ریسک را بپذیرند، مایکروسافت توصیه‌ای در ورودی وبلاگ رسمی دارد: