از سوی دیگر، Ioniq 6 هنوز بسیار تازه و تازه، هنوز نتوانسته وزن خود را در این تصمیم وزن کند. این سدان الکتریکی تنها چند هفته پیش در اروپا عرضه شد و باید به زودی در آلمان نیز تحویل داده شود.
موتورهای احتراقی اکنون در اینجا منسوخ شده اند
با سال جدید تغییراتی برای خریداران خودروهای الکترونیکی وجود دارد، اما نه تنها برای آنها:
سری Ioniq باید خودروهای الکترونیکی را در مسیر موفقیت نگه دارد
خودروهای برقی برای بسیاری از خودروسازان امری عادی است. این در مورد سال 2023 که هنوز جوان است نیز صدق می کند. هیوندای از نوبت سال برای برداشتن گام بزرگی استفاده می کند: در کشور اول، موتور احتراقی روز خود را سپری کرده است. ریسک به خوبی محاسبه شده است.
هیوندای موتورهای احتراقی را اره می کند: در نروژ فقط موتورهای برقی وجود دارد
این کشور اسکاندیناوی اولین بازار فروش صرفاً الکتریکی برای هیوندای است – یک گام بزرگ. با این حال، آنقدر بزرگ نیست که در ابتدا به نظر می رسد. خوب از سال 2020، کره ای ها دیگر موتورهای احتراق خالص ارائه نمی دهند، اما علاوه بر خودروهای الکتریکی فقط پلاگین هیبریدی است. اما این برای آنها نیز پایان است. در حالی که هیبریدهای پلاگین فقط در همان تاریخ در آلمان از پشتیبانی خارج شدند، هیوندای قبلاً فروش خود را متوقف کرده است.
نوبت سال به پایان رسید: هیوندای از آن زمان تاکنون فروش داشته است 1 ژانویه 2023 دیگر حتی یک ماشین با موتور احتراقی در نروژ وجود ندارد. این خودروساز کره جنوبی کمی قبل از پایان مهلت مقرر این موضوع را اعلام کرد. در عوض، نروژی ها باید از این به بعد به ماشین برقی برسید، اگر بخواهند از هیوندای بخرند (منبع: هیوندای نروژ).
بنابراین پایان نهایی موتور احتراقی آخرین مرحله در حال حاضر است، اما تنها یک مرحله بیشتر است. علاوه بر این، هیوندای قبلاً تقریباً به طور انحصاری خودروهای برقی را به نروژی ها فروخته است. به گفته سازنده، سهم استرومر خالص از 2020 تا 2022 در پرافتخار 92 درصد از کل فروش هیوندای در نروژ. تنها در سال 2022 به 93 درصد افزایش یافت.
آخرین مدل های الکتریکی کره ای ها لزوماً سهم تعیین کننده ای در این امر نداشته اند. به گفته هیوندای، سال هاست که می آید یونیک الکتریک خوب در. اما در این کشور، مدل نسبتاً ناچیز است. Kona Electric و Ioniq 5 نیز در نروژ فروش خوبی دارند.