من واقعاً با منظومه خورشیدی کوچک آنقدر پول پس انداز کردم

یک کیلووات ساعت در حال حاضر حدود 30 سنت برای من هزینه دارد. پس من دارم 101.70 یورو در هزینه های برق صرفه جویی می شود. قیمت سیستم من 800 یورو است. پس از هشت سال، این سیستم هزینه خود را پرداخت کرده و با عمر مفید حدود 25 سال، 17 سال دیگر به تولید برق رایگان ادامه خواهد داد. اگر قیمت برق همچنان افزایش یابد، نیروگاه بالکن من خیلی زودتر هزینه خود را پرداخت خواهد کرد. در هر صورت، در دراز مدت سود زیادی به دست می آورید. و من به طور کامل از پتانسیل استفاده نمی کنم، همانطور که در زیر می توانید بخوانید.

نیروگاه های بالکن را در eBay مشاهده کنید
Squad: خودروی الکترونیکی خورشیدی ارزان ارائه شد

جزئیات مهم در مورد منظومه شمسی من

اولین اتومبیل ها به سلول های خورشیدی مجهز شدند:

در ژوئن 2021 من منظومه خورشیدی کوچک خود را به بهره برداری رساندم و از آن زمان به کمک خورشید انرژی تولید می کنم که می توانستم مستقیماً در آپارتمان خود استفاده کنم و بنابراین مجبور به خرید نبودم. در این مقاله به شما خواهم گفت که چقدر انرژی تولید کرده، خودم مصرف کرده ام و در نتیجه واقعاً صرفه جویی کرده ام.

مینی سیستم خورشیدی: نیروگاه بالکن 1 ساله

یک سیستم خورشیدی کوچک پلاگین یک راه آسان برای تولید انرژی خود است که مستقیماً از آن استفاده می کنید. اگر بیشتر تولید کنید، برای این کار پاداشی دریافت نخواهید کرد، زیرا تاییدیه ساده‌سازی شده برای چنین سیستم‌هایی وجود دارد. من آنچه را که باید در اینجا در نظر گرفته شود خلاصه کردم. اما واقعاً سیستم 600 واتی من چقدر انرژی تولید کرد و چقدر با آن صرفه جویی کردم؟ بیایید نگاه کنیم بازدهی از ژوئن 2021 تا و از ماه می 2022 – دقیقا 12 ماه.

از 394 کیلووات ساعتی که نیروگاه بالکن من تولید کرد، من دارم به طور موثر 339 کیلووات ساعت مصرف می کند. من 55 کیلووات ساعت مصرف نکردم و به اپراتور شبکه ام دادم. می توانید از کنتور برق دو طرفه استفاده کنید تا ببینید چه مقدار انرژی به شبکه تغذیه کرده اید. با یک منظومه شمسی کوچک هیچ غرامتی برای این کار دریافت نمی کنید.

من واقعاً آنقدر پول پس انداز کردم

از ژوئن 2021 تا مارس 2022، منظومه شمسی من روی زمین بود و اغلب در سایه بود. از زمانی که صفحه های خورشیدی را آویزان کردم (تصویر عنوان را ببینید)، بازده در آوریل و می 2022 بسیار بهتر بوده است. بنابراین من انتظار دارم بازدهی بیشتری در 12 ماه آینده داشته باشم. از اکتبر تا فوریه، خورشید به اندازه کافی نمی تابد تا انرژی زیادی تولید کند. آفتاب آنجا کم است و درخت بزرگی هم سر راه من است که سایه اش از حدود ساعت 3 بعد از ظهر روی صفحات خورشیدی می افتد. بنابراین اگر هیچ سایه ای ندارید، مطمئناً می توانید از ساعات آفتابی بهتر استفاده کنید.

از آنجایی که من یک FritzBox دارم، از سوکت فضای باز هوشمند AVM FRITZ!DECT 210 (به آمازون مراجعه کنید) برای اندازه گیری جریان انرژی استفاده کردم. سپس به نظر می رسد این است:

منظومه خورشیدی کوچک من در 12 ماه این مقدار انرژی تولید کرد. (منبع تصویر: GIGA)

ماه های فردی در یک نگاه

  • ژوئن 2021: 45 کیلووات ساعت
  • جولای 2021: 49 کیلووات ساعت
  • آگوست 2021: 42 کیلووات ساعت
  • سپتامبر 2021: 32 کیلووات ساعت
  • اکتبر 2021: 22 کیلووات ساعت
  • نوامبر 2021: 8.8 کیلووات ساعت
  • دسامبر 2021: 3.1 کیلووات ساعت
  • ژانویه 2022: 5.1 کیلووات ساعت
  • فوریه 2022: 15 کیلووات ساعت
  • مارس 2022: 43 کیلووات ساعت
  • آوریل 2022: 62 کیلووات ساعت
  • مه 2022: 67 کیلووات ساعت
  • در مجموع: 394 کیلووات ساعت

این مهمترین درس برای من است: تراز کردن نیروگاه بالکن به درستی بسیار مهم است. هر چه خورشید بیشتری بگیرید و سپس در واقع از انرژی استفاده کنید، چنین سیستمی ارزشمندتر است. اما حتی اگر شرایط به اندازه شرایط من ایده آل نباشد، یک سیستم خورشیدی کوچک با پلاگین ارزشمند است. شما فقط باید مکان (مناسب) آن را داشته باشید.



منبع