ممنوعیت فروش تلفن های همراه OnePlus و Oppo در آلمان

اگر شکایت های نوکیا در آلمان موفقیت آمیز باشد، فروش گوشی های هوشمند Oppo ممکن است ممنوع شود. آنجا اوپو در آلمان در حال حاضر در تلاش است تا جایگاه خود را به دست آورد و مدل های مختلفی را روانه بازار می کند، که یک شکست بزرگ خواهد بود. زمان نشان خواهد داد که آیا این دو شرکت می توانند به توافق برسند یا وضعیت در دادگاه تشدید خواهد شد.



منبع

به روز رسانی از 08 ژوئیه 2022: نوکیا برنده اختلاف حق ثبت اختراع علیه Oppo در دادگاه منطقه مانهایم شده است. توسط a دستور نوکیا فروش تلفن های همراه Oppo و OnePlus را که حق ثبت اختراع نوکیا را نقض می کنند در آلمان ممنوع می کند. (منبع: Nokiamob). اعتراض اوپو رد شد. OnePlus تحت تأثیر قرار گرفته است زیرا این شرکت اخیراً با Oppo ادغام شده است. ما نظراتی را از Oppo و OnePlus درخواست خواهیم کرد که پس از دریافت آنها در اینجا ضمیمه خواهیم کرد.

ممکن است نوکیا دیگر برند بزرگی در بازار گوشی‌های هوشمند نباشد، اما این شرکت پتنت‌های بی‌شماری دارد که سایر سازندگان برای عرضه گوشی‌های خود به بازار به آن‌ها نیاز دارند. اوپو دیگر نمی خواست پول بدهد و نوکیا با موفقیت به دادگاه رفت. اکنون OnePlus نیز تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است.

نوکیا

نوکیا در مقابل اوپو و وان پلاس پیروز شد

مقاله اصلی:

نوکیا اوپو دارد سیل در آلمان با 24 پرونده قضایی. اکنون شکایت هایی در دادگاه های مختلف آلمان از جمله دوسلدورف، جایی که بسیاری از سازندگان چینی گوشی های هوشمند پایگاه اروپایی خود را ایجاد کرده اند، در حال تشکیل است. علاوه بر آلمان، پرونده های قضایی در فرانسه، بریتانیا و هند نیز تشکیل شد. هر دو طرف خود را بر حق می بینند و خطا از جانب خودشان نیست، همانطور که در دو بیانیه اعلام شده است (منبع: گولم).

اگر می خواهید یک گوشی هوشمند اندرویدی را وارد بازار کنید، باید قرارداد مجوز ثبت اختراع را امضا کنید. چنین قراردادی چند سال پیش توسط نوکیا و اوپو امضا شد. در ژوئن 2021، این قرارداد منقضی شد زیرا هر دو طرف در مورد پرداخت مجوز جدید به توافق نمی رسند میتوانست. ظاهرا اوپو برای هر گوشی هوشمند 3 یورو به نوکیا پرداخت کرده است تا بتواند از پتنت های نوکیا استفاده کند (منبع: GizChina). در حال حاضر مشخص نیست که کدام طرف باعث تمدید قرارداد شده است. آیا نوکیا می خواست پول بیشتری بپردازد یا اوپو کمتر؟ حالا به دادگاه می رود.

در این ویدیو می توانید گوشی هوشمند پرچمدار فعلی اوپو را مشاهده کنید:

نمای همه جانبه Oppo Find X3 Pro جدید

آیا فروش گوشی های اوپو ممنوع خواهد بود؟