مستمری چاق برای کارمندان سابق: RBB هزینه پخش را هدر می دهد

به خصوص مزایای بازنشستگی مجلل از Rundfunk Berlin-Brandenburg (RBB) در حال حاضر باعث تکان دادن سر می شوند. RBB در حال حاضر سالانه 2.5 میلیون یورو برای به اصطلاح مستمری مدیران سابق و سایر مدیران اجرایی سابق هزینه می کند. به ویژه انفجاری: پس از یک دوره کوتاه کار فعال، مزایای بازنشستگی باید پس از خروج از ایستگاه – مادام العمر و علاوه بر مستمری قانونی – جریان یابد. جهان در روز یکشنبه گزارش می دهد. این روزنامه اطلاعاتی در مورد چندین مورد از این دست جمع آوری کرده است.

پخش عمومی در آلمان یک ماموریت روشن دارد: خدمات اولیه. ARD و ZDF باید برنامه ای را برای کل کشور ارائه دهند که همه چیز از اطلاعات گرفته تا سرگرمی و فرهنگ را پوشش دهد. با این حال، به نظر می‌رسد برخی از پخش‌کننده‌ها خدمات اولیه را عمدتاً به عنوان تأمین مالی کارکنان اجرایی خود می‌دانند.

کارمندان سابق RBB مزایای بازنشستگی بالایی دریافت می کنند

یک کارگردان بازنشسته تلویزیونی (58 ساله، مطلقه) که به مدت 5 سال برای RBB کار می کرد، اکنون دریافت می کند. 7000 یورو در ماه تا پایان عمر. مدیر تولید RBB که در سال 2018 ترک کرد، در حال حاضر باید 10700 یورو در ماه دریافت کند. به گفته این روزنامه، هرکسی که شغل جدیدی را انتخاب می کند هنوز هم می تواند به بالشتک مالی RBB تکیه کند: یک مدیر برنامه سابق که یک سال پس از خروجش سمت استادی در یکی از دانشگاه های آلمان را بر عهده گرفت، باید همچنان به دریافت حقوق بازنشستگی ادامه دهد. بر اساس اطلاعات Welt am Sonntag تاکنون نیم میلیون یورو سرازیر شده است (منبع: Welt).

حقوق بازنشستگی هنگفت باعث نارضایتی می شود – به خصوص به این دلیل که RBB به هر حال در مشکلات مالی است و بنابراین کاهش 41 میلیون یورویی را اعلام کرده است. آنته کاپک، یکی از اعضای شورای پخش RBB، خواستار این شد انصراف داوطلبانه در مورد “حقوق بازنشستگی چاق.”

اخیراً، FDP خواستار محدودیت در هزینه پخش شد. پس از مشخص شدن مزایای بالای بازنشستگی مدیران سابق RBB، بحث در مورد میزان حق امتیاز رادیو باید دوباره سرعت بگیرد.



منبع

بسیاری از ارائه دهندگان جریان کمتر از هزینه پخش در ماه هزینه دارند:

بحث در مورد میزان حق پخش

ARD و ZDF واقعا نمی توانند از نگرانی های مالی شکایت کنند. هزینه پخش 18.36 یورو در ماه میلیاردها دلار به خزانه پخش عمومی وارد می کند. همانطور که ادعای حقوق بازنشستگی وحشتناک برخی از کارمندان سابق RBB نشان می دهد، ظاهراً این منجر به ذهنیت سلف سرویس در برخی از شرکت های پخش می شود.