پس از همه، هزینه های برق را می توان با یک نیروگاه بالکن پایین نگه داشت. تمام جزئیات در ویدیو:

دعوای حقوقی بر سر قیمت بنزین: صاحبخانه باید بازی کند

زیرا تعرفه گاز به میزان قابل توجهی بالاتر است انجمن فدرال مصرف کنندگان (VZBV) از GASAG AG در برلین برای تامین اولیه و جایگزین شکایت کرده است. دادگاه استیناف برلین یک مدل دعوی اعلامی مربوطه را پذیرفته است که در 16 اوت 2022 مطرح شده است. VZBV اکنون به دنبال مشتریان آسیب دیده ای است که می خواهند در این دعوی شرکت کنند.

VZBV تبعیض را در سیاست چانه زنی جمعی GASAG می بیند که از آن زمان کنار گذاشته شده است. به گفته هنینگ فیشر از انجمن فدرال، GASAG “ایجاد یک سیستم دو لایه”. به ویژه، انتقاد می شود که GASAG تامین کننده اصلی گاز است. اگر مشتریان دیگر توسط ارائه دهنده دیگری تامین نشوند، گاز به طور خودکار از GASAG (منبع: VZBV) می آید.

انجمن فدرال GASAG را به زمستان 2021 متهم می کند تعرفه های بسیار گران تر برای مشتریان جدید معرفی کرده اند. خانوارهایی که به GASAG روی آوردند باید بیش از 150 درصد بیشتر از مشتریان فعلی پرداخت کنند. حتی کسانی که از طریق یک جابجایی مشتری تامین‌کننده اصلی شدند، باید تا 1 می 2022 بسیار بیشتر از مشتریان فعلی پرداخت کنند. تنها پس از آن GASAG به “تقسیم تعرفه” پایان داد. گفته می شود هزینه های اضافی چند صد یورو بوده است.

VZBV اشاره می کند که فقط افرادی می توانند به دعوی بپیوندند که هزینه گاز به عنوان بخشی از خدمات شهری در نظر گرفته نشده است انتقال به صاحبخانه در این صورت موجر مشتری است نه مستاجر. یک “چک دعوی حقوقی” در وب سایت VZBV موجود است که می تواند برای اطلاع از اینکه آیا افراد می توانند در دعوی شرکت کنند یا خیر، استفاده شود.