در این کشور کیا در حال حاضر عرضه می کند چهار وسیله نقلیه الکتریکی خالص، پنج پلاگین هیبریدی و سه هیبرید کامل در کنار خودروهایی با درایوهای معمولی. مشتریان می توانند در مجموع 22 مدل و نوع را انتخاب کنند. کیا به ویژه به EV6 خود افتخار می کند که اولین خودروی سازنده ای بود که جایزه خودروی سال اروپا را دریافت کرد.

کیا می‌تواند به پشت خود دست بزند: اگرچه سال هنوز به پایان نرسیده است، اما این خودروساز کره جنوبی در سال 2022 رکوردی را در آلمان شکست. قبلاً هرگز این همه ماشین فروخته نشده بود. کیا توانست مشتریان جدید را به خصوص با خودروهای الکترونیکی و پلاگین هیبریدی متقاعد کند.

کیا: رکورد فروش در آلمان شکسته شد

حتی اگر هنوز چند روز تا پایان سال 2022 باقی مانده باشد، کیا تراز بسیار مثبتی را ترسیم کرده است. طبق اظهارات خودشان، 2022 بیش از هر زمان دیگری در آلمان خودرو فروخته شده است. در ارقام مطلق، این بدان معناست: از ژانویه تا دسامبر، بیش از 70000 راننده در آلمان یک خودروی کیا را انتخاب کردند. یک سال پیش 65839 دستگاه بود که یک رکورد نیز بود.

به گفته کیا دارند به خصوص خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی رشد را تضمین کرد. اکثر رانندگان هنوز خودرویی با درایو معمولی را انتخاب می کنند. اما حداقل 37.5 درصد از خودروهای جدید کیا فروخته شده در آلمان دارای دوشاخه هستند، همانطور که سازنده کره جنوبی در بیانیه مطبوعاتی توضیح می دهد. در کل بازار، این رقم به میزان قابل توجهی کمتر و 28.2 درصد است.

کیا در مورد پرفروش ترین مدل ها هم نظر داد. در جایگاه 1 قرار دارد ماشین جمع و جور کیا Ceed به دنبال آن شاسی بلند کیا اسپورتیج قرار می گیرد که سازنده از سال 1994 تولید می کند. تقریبا یک سوم از ثبت نام های جدید Ceed و Sportage اکنون نسخه های هیبریدی پلاگین هستند. در جایگاه سوم نیرو قرار دارد که عمدتاً با پیشرانه کاملاً الکتریکی تولید می شود و پس از آن کیا EV6 قرار دارد.