محاسبه زمان شارژ خودروی الکترونیکی: این فرمول است!

بیایید دوباره تسلا مدل 3 را مثال بزنیم: استرومر از طریق AC با 11 کیلووات شارژ می شود، در حالی که از طریق DC 170 کیلووات است. بنابراین اگر عجله دارید، ارزش آن را دارد که به ایستگاه های شارژ سریع و سوپرشارژرها توجه کنید.

برد بسیار کم یک مشکل واقعی برای رانندگان مکرر است، بنابراین باید قبل از خرید یا اجاره خودروی برقی رویایی خود به مقدار WLTP مشخص شده توسط سازنده توجه کنید. مثل شما با فقط چند قرار محاسبه زمان بارگذاری و چه چیز دیگری می تواند بر زمان انتظار تأثیر بگذارد، ما در این راهنما به شما می گوییم.

محاسبه زمان بارگذاری: فرمول به این صورت است

تسلا مدل 3 ما دارای ظرفیت باتری قابل استفاده 57.5 کیلووات بر ساعت است. اگر آن را روی یک جعبه دیواری معمولی با 11 کیلو وات شارژ کنیم، فرآیند کمی طول می کشد بیش از 5 ساعت و 20 دقیقه. وقتی مخزن کاملا خالی است به یک سوپرشارژر با حداکثر توان 170 کیلو وات نیاز دارید فقط بیش از 30 دقیقه. توجه داشته باشید که هر چه باتری شما پرتر باشد مدت زمان انتظار کمتر است.

نکاتی برای شارژ کردن: خودروهای برقی را همیشه آماده نگه دارید

اول از همه، شما باید بدانید که کدام یک ظرفیت باتری بر حسب کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) ماشین برقی شما دارد معمولاً می توانید بدون نیاز به جستجوی آن در وب سایت سازنده، میزان انرژی را که خودروی شما می تواند ذخیره کند، مطالعه کنید. در هر صورت، همیشه صادق نخواهد بود. به عنوان مثال، اگر شما یک تسلا مدل 3 رانندگی می کنید، به لوله نگاه می کنید – فقط محدوده تقریبی و مصرف در وب سایت ذکر شده است. در این مورد می توانید به “پایگاه اطلاعات خودروهای الکتریکی” مراجعه کنید.

در GIGA همچنین مهمترین اطلاعات مربوط به خودروهای الکترونیکی زیر را فهرست کرده ایم:

ماشین الکتریکی
ظرفیت باتری قابل استفاده بر حسب کیلووات ساعت
توان شارژ بر حسب کیلووات (AC/DC)

Skoda Enyaq IV 80 77 11/125 Tesla Model X Plaid 95 16.5/250 Mercedes EQS 450+ 107.8 11/207 Nissan Leaf 39 3.6/46 VW e-UP 32.3 7.2/40 Pro EW6. Performance) 77 11/135 Hyundai Ioniq 5 74 11/233 Audi e-tron (GT Quattro) 85 11/268 VW ID.3 (Pro Performance) 58 11/124 BMW i3 38 11/51.2 (Renault ZE10E) ) 52 22/46 e-Golf 35.8 7.2/40 Tesla Model S (Plaid) 95 16.5/250

می‌توانید در راهنمای ما برای بهبودی و شرکت مطالعه کنید که چگونه می‌توانید حتی بیشتر در مصرف برق در خودروی الکترونیکی خود صرفه‌جویی کنید و در نتیجه از باتری خود بهره بیشتری ببرید.



منبع

در غیر این صورت دمای بیرون عامل دیگری در سرعت بارگذاری اگر دما بسیار کمتر یا بالاتر از 20 درجه سانتیگراد است، باید انتظار انحرافات کوچکتری را نیز داشته باشید – بسته به اینکه باتری ماشین شما خیلی سرد یا خیلی داغ است.

زمان بارگذاری می تواند متفاوت، اگر متغیرها، یعنی ظرفیت باتری و قدرت شارژ، تغییر کنند. خودروهایی با باتری های بزرگتر به مدت زمان بیشتری نیاز دارند تا دوباره با همان ظرفیت شارژ دوباره کاملاً شارژ شوند. همچنین به سرعت شارژ ماشین نیز بستگی دارد. آیا محدودیت ماشین وجود دارد؟ منبع تغذیه چقدر خروجی دارد؟

یکی دیگر از اطلاعاتی که به شدت به آن نیاز دارید این است قدرت شارژ بر حسب کیلووات (کیلووات). در اینجا باید تصمیم بگیرید که آیا در ایستگاه شارژ با جریان مستقیم (DC) یا جریان متناوب (AC) شارژ می کنید. این فقط خروجی ایستگاه شارژ نیست که مهم است، این سوال نیز مطرح می شود که باتری چقدر می تواند جریان را جذب کند. می توانید دوباره اطلاعات مربوط به خودروی خود را در پایگاه داده خودروهای الکتریکی جستجو کنید. اگر نمی توانید ماشین خود را پیدا کنید، احتمالاً دیگر در حال تولید نیست. در بسیاری از موارد می توانید اطلاعات مربوط به وب سایت ADAC را در گزارش خودروی خود جستجو کنید.

خودروهای برقی به عنوان امید بزرگ در مبارزه با تغییرات آب و هوایی مورد ستایش قرار می گیرند. با این حال، در مقایسه با موتورهای احتراقی دیزلی و بنزینی، آنها هنوز یک نقطه ضعف بزرگ دارند: شارژ شدن باتری ها مدتی طول می کشد. در اینجا می توانید نحوه محاسبه زمان بارگذاری و صرفه جویی در چند دقیقه را بیابید.

اگر هر دوی شما اطلاعات دارید، آنها را در این یکی وارد کنید فرمول آ:

ظرفیت باتری (کیلووات ساعت) / قدرت شارژ (کیلووات) = زمان شارژ (به ساعت)

همچنین به یاد داشته باشید که هرگز نباید باتری را عمیق تخلیه کنید یا آن را تا 100 درصد پر کنید. باتری در سطوح شارژ احساس می شود بین 20 تا 80 درصد راحت ترین. بالاتر یا پایین تر از آن، ماشین کندتر شارژ می شود تا آسیبی نبیند.

یک معمولی سوکت خانگی تنها حداکثر 3.5 کیلو وات را به شما ارائه می دهد، اما به دلایل ایمنی نباید ماشین الکتریکی را به آن وصل کنید. یکی جعبه دیواری معمولاً 11 کیلو وات به شما می دهد، حتی اگر گهگاهی هنوز جایی برای بهبود در اینجا وجود داشته باشد. مانند ایستگاه های شارژ سریع ایستگاه های شارژی را تعیین می کند که خروجی بیش از 50 کیلو وات دارند. گفته می شود که مدل پرچمدار Enercharge ده برابر عملکرد را ارائه می دهد (منبع: enercharge.at).