مایکروسافت در حال ساخت کوتاهی از ویندوز 10 و 11 است: این ویژگی در حال حذف شدن است

کورتانا است جایگزین مایکروسافت برای سیری اپل یا دستیار گوگل. با فرمان صوتی، کاربران می توانند از این سرویس برای انجام جستجو، وارد کردن قرار ملاقات در تقویم، باز کردن برنامه ها یا انجام سایر دستورات ساده استفاده کنند.

مجوز:نسخه کامل

مایکروسافت Windows Copilot را ارائه می کند

مایکروسافت گزینه های جایگزین را نشان می دهد – اما فقط برای ویندوز 11

با این حال، کاربران ویندوز 10 تا حد زیادی چیزی دریافت نمی کنند. پس از همه، آنها همچنین می توانند از جستجوی Bing مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق مرورگر Edge استفاده کنند. نمی توان احساسی را که این مرحله برای آن انجام شده است، از بین برد افراد بیشتری را تشویق کنید تا به ویندوز 11 سوئیچ کنند. به هر حال، مایکروسافت همچنان به طرفداران کورتانا زمان کافی برای آماده شدن برای خاموش شدن دستیار صوتی می دهد.



منبع

بستر، زمینه:ویندوز، ویندوز 9x

مایکروسافت کورتانا را از ویندوز 10 و 11 حذف می کند

نسخه:ساخت 22H2

خوب است بدانید: این تغییر فقط روی ویندوز تاثیر می گذارد. کورتانا همچنان در Outlook Mobile، Teams Mobile، Microsoft Teams View و Microsoft Teams Rooms موجود است.

زبان ها:انگلیسی آلمانی

حتی اگر کورتانا توسط بسیاری از کاربران ویندوز نادیده گرفته شود، مایکروسافت نیز از آن آگاه است روند کار روزانه برخی از کاربران با حذف کورتانا تغییر خواهد کرد.

بسیاری قبلاً آن را پس از معرفی Microsoft Copilot دیده بودند، اکنون رسمی شده است: مایکروسافت کورتانا را شکست داد. این از یک ورودی اخیر وبلاگ به دست می آید. دور پایان سال 2023 دستیار صوتی دیگر به عنوان یک برنامه مستقل در ویندوز 10 و ویندوز 11 پشتیبانی نخواهد شد. این شرکت تاریخ دقیقی را اعلام نکرده است. کاملاً ممکن است که مایکروسافت در واقع فقط در 31 دسامبر 2023 به پشتیبانی خود پایان دهد.

Microsoft Copilot، جانشین غیررسمی کورتانا با پشتیبانی هوش مصنوعی، قرار است اواخر امسال راه اندازی شود. مایکروسافت در ویدیو نشان می دهد که این چه چیزی را ارائه می دهد:

مایکروسافت برای اطمینان از اینکه این انتقال تا حد امکان روان انجام می شود، نکات و پیشنهادات مرتبط را به کاربران ارائه می دهد:

به تازگی، مایکروسافت قبلاً ویندوز 10 را به سایدینگ ارسال کرده است. دیگر به روز رسانی ویژگی های جدیدی برای سیستم عامل محبوب وجود نخواهد داشت. اکنون مرحله بعدی در حال انجام است و یک عملکرد شناخته شده از سیستم عامل به زودی حذف می شود – کاربران ویندوز 11 نیز تحت تأثیر قرار می گیرند.