مانع دیگری بر سر راه مایکروسافت قرار دارد

تام وارن، ویرایشگر Verge، توییتی منتشر می‌کند که در آن مایکروسافت دوباره اطمینان می‌دهد که تمام اقدامات لازم را برای امکان‌پذیر ساختن معامله انجام می‌دهد و در عین حال به سونی کمک می‌کند.تام وارن در توییتر).

  • سونی، به عنوان یک پیشرو در صنعت، نگران بازی Call of Duty است، اما ما گفتیم که می‌خواهیم همان بازی را در همان روز به ایکس‌باکس و پلی‌استیشن بیاوریم. ما می خواهیم مردم به بازی ها دسترسی بیشتری داشته باشند، نه کمتر.»

مایکروسافت: توسعه به یک معامله بزرگ با اکتیویژن بلیزارد در 6 نوامبر 2022

مایکروسافت سونی را به ارائه Xbox Game Pass متهم کرد خرابکاری. این بر اساس اسنادی است که به عنوان بخشی از بررسی خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت (منبع: The Verge) در اختیار مقامات رقابت برزیل قرار گرفته است.

  • مایکروسافت مدعی است که سونی با پرداخت برای «حقوق مسدود کردن» در حال خرابکاری Xbox Game Pass است. این موارد مانع از اضافه کردن محتوای خود به Xbox Game Pass توسط توسعه دهندگان می شود.
  • در این اسناد، فیل اسپنسر برای اولین بار تأیید می کند که نام تجاری Call of Duty به ایکس باکس انحصاری تبدیل نخواهد شد “زیرا فقط سودآور نخواهد بود”.

FTS به عنوان مثال به تصاحب Bethesda اشاره می کند و به صراحت به بازی های Starfield و Redfall اشاره می کند. پس از اینکه مایکروسافت شرکت Zenimax را به مبلغ 7.5 میلیارد دلار خریداری کرد، این شرکت تصمیم به این عناوین گرفت انحصاری مایکروسافت FTC گفت: “اگرچه این شرکت به مقامات ضد انحصار اروپایی اطمینان داده بود که هیچ انگیزه ای برای خودداری از بازی ها از کنسول های رقیب ندارد.”

  • مایکروسافت قراردادهایی را برای رسیدگی به نگرانی های شرکت ها و دولت ارائه می دهد
  • FTC با ذکر بازی هایی مانند Starfield و Redfall به عنوان مثال، علیه خرید پیشنهادی شکایت می کند.

مایکروسافت: تحولات مربوط به معامله بزرگ با اکتیویژن بلیزارد در 29 نوامبر 2022

فیل اسپنسر تا جایی که ممکن است بازی‌های زیادی را تایید می‌کند Xbox Game Pass شامل سری های Call of Duty و Diablo و همچنین Overwatch (منبع: مایکروسافت) می شود.

  • فیل اسپنسر، رئیس بازی مایکروسافت، ایده مقرون به صرفه‌تر کردن بازی‌ها و اجازه دادن به توسعه‌دهندگان برای دسترسی به بازیکنان بیشتری را دنبال می‌کند.
  • اسپنسر همچنین امیدوار است به رشد Game Pass ادامه دهد و “جذابیت خود را به تلفن های همراه و همه دستگاه های متصل گسترش دهد.”

مایکروسافت: توسعه به یک معامله بزرگ با اکتیویژن بلیزارد در 9 آگوست 2022

کمیسیون اتحادیه اروپا هنوز این معامله را تایید نکرده و اعلام کرده است که به دلیل نگرانی های رقابتی، “فاز 2” تحقیقات آغاز خواهد شد (منبع: کمیسیون اروپا). رئیس اکتیویژن بلیزارد همچنان مطمئن است.

  • کمیسیون نگران است که تصاحب پیشنهادی بتواند بر رقابت در بازارها تأثیر بگذارد.
  • کمیسیون اتحادیه اروپا اکنون تا 23 مارس 2023 فرصت دارد تا در این مورد تصمیم گیری کند.
  • بابی کوتیک، رئیس اکتیویژن بلیزارد در نامه ای سرگشاده به کارمندان اطمینان می دهد. این معامله طبق برنامه ریزی تا ژوئن 2023 تکمیل خواهد شد (منبع: اکتیویژن بلیزارد).

مایکروسافت: در تاریخ 8 نوامبر 2022 با Activision Blizzard به یک قرارداد بزرگ تبدیل شد

سونی در حال ارسال شکایات جدید به سازمان رقابت بریتانیا (CMA) علیه تصاحب اکتیویژن بلیزارد است. یک نکته کلیدی در اینجا دوباره این است که مایکروسافت به رقبا (به عنوان مثال پلی استیشن) دسترسی می دهد ندای وظیفه می تواند امتناع کند. در نتیجه، بازیکنان بیشتری به ایکس باکس روی می آورند. یک رقابت ضعیف می تواند به این معنی باشد که مایکروسافت می تواند قیمت بازی ها، کنسول ها یا Game Pass را افزایش دهد (منبع: بیانیه CMA سونی).

  • سونی نگران است که تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به این معنی باشد که دیگر قادر به ادامه دادن آن نخواهد بود. طبق بیانیه CMA، این به مشتریان نیز آسیب می رساند، زیرا مایکروسافت این فرصت را پیدا می کند که قیمت ها را دیکته کند و آنها را باز کند.
  • مایکروسافت در بیانیه ای از خود در برابر این اتهامات دفاع می کند. بر این اساس، از آنجایی که بازار تا کنون تحت سلطه سونی بوده است، این تصاحب رقابت بیشتر را تضمین می کند. علاوه بر این، Call of Duty قدرت بازاری را که سونی به این سری نسبت می دهد را نخواهد داشت (منبع: پاسخ مایکروسافت به CMA).
  • مایکروسافت بارها تأیید کرده است که بازی تیراندازی حتی پس از تصاحب در پلی استیشن باقی خواهد ماند.

مایکروسافت: تحولات مربوط به معامله بزرگ با Activision Blizzard در 21 نوامبر 2022

تحلیلگران و منتقدان می گویند که این معامله در نهایت ممکن است از بین برود زیرا تعهد عمومی یک چیز است و شکستن تعهد برای چشم پوشی از انحصارها چیز دیگری است (منبع: نیویورک پست).

  • اکتیویژن همچنان خوشبین است. می دانید که مایکروسافت با فشار بالا برای انجام معامله کار می کند.
  • مایکروسافت در مورد مراحل مورد نیاز برای دریافت تاییدیه نظارتی جدی است.

مایکروسافت: توسعه به یک معامله بزرگ با اکتیویژن بلیزارد در 1 نوامبر 2022

خرید Activision Blizzard در حال حاضر تحت نظارت دقیق اتحادیه اروپا است. اکنون نیز به نظر می رسد چین برای ثبت شک و تردید در مورد معامله مایکروسافت. به گفته منابع Seeking Alpha، آژانس تنظیم بازار درخواست “تحقیق ساده” را رد کرده است (منبع: به دنبال آلفا).

  • با رد درخواست مایکروسافت، تصاحب اکتیویژن بلیزارد نیز باید با تحقیقات دقیق در چین مواجه شود.
  • بلیزارد همچنین قبلاً اعلام کرده بود که اکثر بازی‌های این ناشر در چین تعطیل می‌شوند و دیگر به فروش نمی‌رسند. دلیل این امر پایان قرارداد مجوز با شرکت چینی NetEase است.

مایکروسافت: در حال توسعه یک قرارداد بزرگ با Activision Blizzard در 14 نوامبر 2022

مایکروسافت قبلاً نشان داده است که مایل است و می‌تواند محتوا را از رقبای خود دریغ کند. امروز می‌خواهیم مایکروسافت را از کنترل استودیوی بازی‌های مستقل پیشرو و استفاده از آن برای رقابت غیررقابتی در چندین بازار بازی پویا و با رشد سریع جلوگیری کنیم.»

Call of Duty: Modern Warfare 2، جدیدترین بازی این مجموعه به تازگی منتشر شده است:

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در چند ماه گذشته هنگام بحث درباره مدت زمانی که بازی Call of Duty در صورت خرید اکتیویژن بلیزارد روی پلی‌استیشن باقی می‌ماند، ارقام زیادی را بیان کرده است. با این حال، تعهدات شفاهی برای کمیسیون اتحادیه اروپا کافی نبود. اکنون مایکروسافت در مورد یکی صحبت می کند قرارداد بیش از 10 سال (منبع: رویترز).

  • مایکروسافت به سونی یک “معامله مجوز 10 ساله” پیشنهاد می کند تا مقامات را آرام کند.
  • کمیسیون اتحادیه اروپا باید تا آوریل 2023 تصمیم نهایی را بگیرد. اگر شرط پذیرفته شود، حکم می تواند زودتر صادر شود.

مایکروسافت: تحولات مربوط به معامله بزرگ با Activision Blizzard در 25 نوامبر 2022

اما اکنون یک قدم به عقب است. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) با این خرید مخالفت خواهد کرد اقدام قانونی ارسال. مانند سونی، FTC نگران است که این خرید به مایکروسافت توانایی سرکوب رقبا را بدهد (منبع: FTC).

مایکروسافت می خواهد ناشر بازی های Activision Blizzard را با مبلغ رکورد 68 میلیارد دلار خریداری کند. با این حال، در حال حاضر، تصاحب چیزی جز قطعی نیست. مقامات ایالات متحده اکنون حتی می خواهند علیه مایکروسافت شکایت کنند.

مایکروسافت ایکس باکس

مایکروسافت: تحولات مربوط به معامله بزرگ با Activision Blizzard در 9 دسامبر 2022

مایکروسافت در حال ایجاد یک وب سایت جدید است که مزایای آن را به تفصیل شرح می دهد خرید از اکتیویژن بلیزارد (منبع: مایکروسافت).

  • این خرید در استراتژی بازی ایکس باکس قرار می گیرد زیرا به معنای بازی های بیشتری برای گیمرها در دستگاه هایی مانند ایکس باکس، پلی استیشن، تلفن ها و همچنین آنلاین پس از خرید است. همچنین گزینه‌های بیشتری برای خرید بازی‌ها و مکان‌ها و روش‌های جایگزین برای گیمرهای موبایل وجود خواهد داشت.
  • مایکروسافت به توسعه دهندگان بازی فرصت های بیشتری برای سرمایه گذاری و دسترسی به بازیکنان و همچنین درآمد بهتر از طریق قوانین بازار منصفانه وعده می دهد.
  • مایکروسافت گفت: «اگر این کار را انجام دهیم، همه برنده خواهیم شد.

مایکروسافت: توسعه به یک معامله بزرگ با اکتیویژن بلیزارد در 1 سپتامبر 2022

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، مهمان یوتیوب‌بازان جاستین و جنا ازاریک است. آنجا او فینال می کند اعلامیه در Call of Duty و PlayStation (منبع: Same Brain در YouTube).

  • اسپنسر تضمین می‌کند که Call of Duty را از پلی‌استیشن حذف نخواهند کرد و قصد دارد تا زمانی که وجود دارد، به انتشار این سری روی کنسول سونی ادامه دهد.
  • مایکروسافت به جای کاهش پلتفرم ها، می خواهد امکانات را گسترش دهد.

با معامله ای به بزرگی تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، باید چندین معامله انجام شود کمیسیون ها رضایت خود را بدهند با این حال، چند کشور مخالف هستند (منبع: politico)

  • ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، بریتانیای کبیر و سایر کشورها هنوز موافقت خود را نداده اند و مقامات اتحادیه اروپا نیز چراغ سبز نشان نمی دهند زیرا مایکروسافت ضرب الاجل برای تعهدات را از دست داده است.
  • کمیسیون اروپا می‌خواهد که پلتفرم‌های پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی پس از تصاحب در معرض ضرر قرار نگیرند.

مایکروسافت: در 30 اکتبر 2022 با Activision Blizzard به یک قرارداد بزرگ تبدیل شد

تریلر رسمی راه اندازی | Call of Duty: Modern Warfare II

مایکروسافت: در 4 اکتبر 2022 با اکتیویژن بلیزارد به یک معامله بزرگ تبدیل شد

پس از آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد معامله Activision-Blizzard، کمیسیون مسئول مشکوک به حمایت از سونی در این اختلاف شد. دلیل این امر توییت ریکاردو کاردوسو کارمند اتحادیه اروپا است. او در آنجا توضیح می دهد که کمیسیون اطمینان حاصل می کند که گیمرها می توانند به بازی Call of Duty روی کنسول های دیگر مانند پلی استیشن ادامه دهند. در این بین، او باید روشن می کرد که خودش در تحقیقات دخالتی نداشته است (منبع: ریکاردو کاردوسو در توییتر).

  • توییت یکی از کارمندان کمیسیون اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفته است. بازیکنان می ترسند که او در این تحقیقات از رقیب مایکروسافت سونی حمایت کند.
  • ریکاردو کاردوسو از آن زمان به صراحت اعلام کرده است که خودش در تحقیقات دخالتی ندارد و در بخش مربوطه کار نمی کند. توییت او نظر شخصی او بود.

مایکروسافت: توسعه به یک معامله بزرگ با اکتیویژن بلیزارد در 9 نوامبر 2022

فیل اسپنسر در مصاحبه با بلومبرگ اظهار نظر می کند انحصاری کنسول. او فکر می‌کند که اگر بازی‌ها روی چندین سیستم در دسترس باشند، برای صنعت سالم‌تر خواهد بود (منبع: بلومبرگ).

  • به عنوان مثال، او وضعیتی را بیان کرد که یک خانواده یک ایکس باکس خرید و دیگری یک پلی استیشن خرید. بچه‌ها نمی‌توانستند با هم بازی کنند، زیرا شخصی «تکه پلاستیک اشتباه» را خرید تا به تلویزیون وصل شود.
  • او ترجیح می دهد به دوستان و خانواده اجازه دهد بدون توجه به دستگاه، با هم بازی کنند.
  • به گفته اسپنسر، این برای صنعت نیز خوب است زیرا می تواند از آن رشد کند.
  • خرید اکتیویژن بلیزارد او را یک قدم به رویای خود نزدیک می کند.

مایکروسافت خرید اکتیویژن بلیزارد را در 18 ژانویه 2022 اعلام کرد

ما توضیح می دهیم که خرید اکتیویژن بلیزارد به چه معناست:

مایکروسافت: در تاریخ 24 آگوست 2022 با Activision Blizzard به یک قرارداد بزرگ تبدیل شد

در ابتدای سال، این شرکت اعلام کرد که اکتیویژن بلیزارد را می‌خرد تا شادی و لذت را افزایش دهد. انجمن بازی برای هر کسی، در هر دستگاهی» (منبع: مایکروسافت).

  • مایکروسافت می خواهد اکتیویژن بلیزارد را به قیمت 68.7 میلیارد دلار خریداری کند زیرا گیمرها در سراسر جهان عاشق این بازی ها هستند. به گفته فیل اسپنسر، مدیر بازی‌های مایکروسافت، این شرکت می‌خواهد آینده‌ای بسازد که در آن افراد بتوانند عملاً در زمان و مکانی که می‌خواهند بازی کنند.
  • مایکروسافت برندهای بزرگی مانند Call of Duty، World of Warcraft، The Elder Scrolls، Diablo، Overwatch و موارد دیگر را با خرید ایمن می کند.
  • فیل اسپنسر به جیم رایان رئیس پلی استیشن قول می دهد که بازی Call of Duty برای کنسول سونی «حداقل برای چند سال دیگر» به نمایش درخواهد آمد.





منبع

در چند هفته گذشته، به نظر می رسید که مایکروسافت یک قدم به برنامه خود برای خرید اکتیویژن بلیزارد نزدیک شده است، به طوری که مایکروسافت قراردادهای بلندمدتی را به سونی، نینتندو و Valve ارائه کرده است تا تضمین کند که Call of Duty روی آنها اجرا می شود. بستر، زمینه باقی می ماند یا هنوز ظاهر می شود.