لیست قیمت 89 مدل جدیدترین تابلو فرش طرح پرنده زیبا قیمت مناسب موجود در بازار

ممکن است با نگاه به تابلو فرش متوجه کجی بافت آن نشوید چراکه این مساله در طرح تابلو فرش گم خواهد شد و خیلی قابل تشخیص نخواهد بود. یکی از راه کارها برای پی بردن به این مشکل ، بررسی پشت تابلو فرش میباشد چراکه هرگونه کجی در بافت از این طریق قابل مشاهده است. طرح ، نقش و بازی رنگ در تابلو فرش چنان متنوع و متفاوت است که هر سلیقه ، نظر و خواسته‌ای را راضی و خشنود می‌کند. همانطور که گفتیم بهتر است تابلو فرش را بدون قاب بخرید تا هم از اصالت و کیفیتش مطمئن شوید و هم نوع قاب را به دلخواه خودتان انتخاب کنید. حتی اگر تابلو فرشی که می‌خرید قدیمی است، باید به پرداخت آن دقت کنید چرا که عمل روگیری تنها برای فرش‌های نو نیست و برای فرش‌های کهنه و قدیمی هم انجام می‌شود.

تابلو فرش‌ها در انواع سایزهای ۲۰۰×۳۰۰، ۱۰۰×۱۵۰، ۸۰×۱۲۰، ۷۰×۱۰۰، ۵۰×۷۰، ۳۵×۵۰ سانتی‌متر و یا حتی سایزهای سفارشی و خاص تهیه می‌شوند. انتخاب طرح، رنگ و مدلی تابلو فرش، کاملاً به نوع دکوراسیون و پس از آن به سلیقه شما وابسته است. مثلاً یک طرح کاملاً مدرن در دکوراسیونی که سنتی و کلاسیک است به دل نمی‌نشیند. شما مشتریان عزیز می توانید با خرید مستقیم تابلو فرش از بافنده و یا خرید مستقیم از شهر تبریز و سردرود با قیمت های بسیار مناسب تری تابلو فرش های ارزشمندی بخرید.

از طرفی جلوگیری از تداخل رنگها و یا از بین رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش از دیگر جنبه‌های مورد توجه در شوینده‌های فرش می‌باشد. بنابراین استفاده از کمترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار حائز اهمیت است. بدلیل الیاف متفاوت فرشها، شامپوی فرش و موکت بایستی با تمام الیافها سازگار بوده و هیچگونه ضرری برای آنها نداشته باشد. پس بهتر است به این نکته دقت کنید که یک فرش آسیب دیده قدیمی با یک فرش پا خورده‌ای که هیچ گونه آسیبی به آن نرسیده است از لحاظ ارزشی متفاوت است. فارغ از این‌ها سلامت یک فرش به ارزش و قیمت آن‌ بستگی دارد و در فروش نیز برای شما مسئله ایجاد می‌کند. این تابلوفرشها با همه ی سلایق هم خوانی دارد ضمن اینکه براحتی با هر سبک دکوراسیونی اعم از سنتی و مدرن هماهنگ می شوند.

انواع تابلو فرش

هنگام خرید به جنس فرش توجه کنید اگر هزینه کافی برای خرید دارید ما به شما پیشنهاد میکنیم فرش هایی که از نخ های طبیعی مانند ابریشم ، گل ابرشم ، پشم و یاغیره استفاده شده اند تهیه کنید. بافت تابلو فرش ادامه پیدا کرد تا نزدیک به 80 سال پیش مردم یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی به نام سردرود تصمیم گرفتن که بافت تابلوهای فرش را به صورت حرفه ای ادامه بدهند. شهر فرش نیز در وبسایت خود این امکان را فراهم کرده و شما به راحتی میتونید تابلو فرش مورد نظر خود را از وبسایت شهر فرش خریداری کنید. تابلو فرش فرش های مدرن و جدید همیشه پرطرفدار ترین دسته را دربین خریداران دارند. تابلو فرش های طرح فرانسوی یکی از محبوب ترین و زیبا ترین تابلو فرش های موجود در بازار است.

عمل سنگ زدن نیز به هنگام پرداخت گاها بر روی فرش انجام می‌شود که پیامد آن صیقلی شدن الیاف پشم است و همچنان رنگ‌های اضافه بر روی الیاف از بین می‌رود و در نتیجه تابلو فرش حالتی مخملی و ابریشمی پیدا می‌کند. عمل پرداخت تابلو فرش توسط دستگاه های موزر قدیمی و قدرتمند هم امکان پذیر است این امر بیشتر برای پرداخت تابلو فرش های کوچک کاربرد دارد. این نوع تابلوفرشها در طرحهای نیمه ابریشم و یا تمام ابریشم توسط استادان بافته می شود. فرش‌های دستباف را با توجه به نقشه و طراحی آن‌ها، به دو دسته فرش‌های شهری و فرش‌های روستایی و عشایر، تقسیم بندی می‌کنند.

هرچند که بسیاری از این آسیب‌ها با رفوگری و قالیشویی بر طرف می‌شود، اما بهتر است قبل از خرید تابلو فرش زیبا و یا تابلو فرش‌های دستباف دست دوم به این نکات توجه لازم را داشته باشید تا پس از خرید دچار مشکل نشوید. تابلو فرش دستباف فی الواقع یک فرش تصویری است که پر از نقش و نگاری بدیع است؛ به طوری که طرح‌های آن حتی جنبه روایتگری و داستان سرایی هم دارند. الیاف به کار گرفته شده در فرش دستباف شهر تبریز هم از نوع مرغوب و با کیفیت بسیار بالا هستند. در بعضی از تابلو فرش های ماشینی برای زیبایی و جلوه بیشتر تابلو ، شرکت تولید کننده از ابریشم مصنوعی در کنار نخ آکریلیک استفاده میکند. دقیقا به همین علت است که تابلو فرش های ماشینی نسبت به تابلو فرش های دستی از قیمت و ارزش کمتری برخوردارند.

تابلو فرش آیات دستباف

برای مثال طرح طبیعت، پرتره، حیوانات، شعرهای معروف، آیه‌هایی از قرآن و نقاشی‌های مشهور مثل شام آخر، جزو رایج‌ترین طرح‌ها هستند. بنابراین دست شما در انتخاب باز است و می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که با روحیه شما سازگار باشد. تابلوفرش از محصولات هنری خاصی است که علاوه بر ارزش مادی از ماهیت معنوی بالایی نیز بهره‌مند است. خرید این محصول به‌عنوان بخشی از دکوراتیو منزل یا جهت هدیه و موارد مشابه پیشنهادی ویژه به‌شمار می‌آید. تابلو فرش که روزها ماه ها و حتی سال ها روی آن کار می شود و گره به گره بافته می شود قیمت ندارد.

عدم وجود نور منجر به ایجاد میکروب و حشراتی مانند بید در فرش خواهد شد. البته بیدخوردگی تنها در فرش‌های دستبافت اتفاق می‌افتد و برای فرش‌های ماشینی مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر قصد خرید تابلو فرش دارید، پیشنهاد می‌شود نوع بدون قاب آن را انتخاب کرده و پس از خرید خودتان قاب را جداگانه سفارش دهید.

البته این نکته هم باید ذکر شود که تابلوفرش های تولید شده توسط این دست کارگاه ها از کیفیت طراحی، بافت و مصالح بسیار بالایی برخوردار هستند. دقت و ظرافت فرد پرداخت گر و خروجی نهایی پرداخت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و بهای آن داشته باشد. پرداخت با نهایت دقت و ظرافت همراه با برجسته زنی می تواند جذابیت تابلو را دو چندان نماید و به جان تابلو فرش روح تازه ای ببخشد فلذا در حین خرید به نحوه پرداخت و برجسته زنی و دقت و کیفیت آن توجه مبرم را لحاظ نمایید. صنعت و هنر تابلو فرش برای مردمان تبریز بسیار مهم است زیرا بیش از چندین هزار نفر در این شهر از این صنعت کسب روزی می کنند. این صنعت در کنار خود مشاغلی مانند رنگرزی، پرداخت تابلو فرش، طراحی نقشه فرش، تولید دار قالی و … برای مردم تبریز ایجاد نموده است و عامل مهمی در ایجاد اشتغال برای مردم تبریز بوده است. تابلو فرش ها در بیشتر موارد درون قاب قرار می گیرند و برای زیبایی و جلوه بخشیدن به منزل، بر روی دیوارهای خانه نصب می شوند.

  • طراحان نقشه شهر تبریز از خبره ترین و مجرب ترین طراحان بوده و آن ها همواره جز پیشرو ترین طراحان و تولید کنندگان نقشه فرش در سطح جهان بوده اند و به همین دلیل است که فرش ها و تابلو فرش های تبریز دارای اصالت و ارزش بالایی هستند.
  • فرش‌های دستباف را با توجه به نقشه و طراحی آن‌ها، به دو دسته فرش‌های شهری و فرش‌های روستایی و عشایر، تقسیم بندی می‌کنند.
  • این مدل نیز پر استفاده است و بیشتر در فرش های ایرانی مورد استفاده قرار میگیرد.
  • طرح های تابلو فرش دستباف فرانسوی و مجلسی، تابلو فرش مینیاتوری، گل و گلدان، منظره و مذهبی معمولا پر فروش تر از سایر طرح ها بوده و عموم مردم رغبت بیشتری برای خرید این طرح ها از خود نشان می دهند.
  • اگر بخواهیم به طور دقیق تر بیان کنیم باید گفت؛ استارت گسترش قالی بافی در ایران از دوره هخامنشی خورد و در دوره ساسانی بود که بافت تابلو فرش دستباف در ایران رواج پیدا کرد.
  • از جمله دیگر تابلوفرشهای دستباف می توان به طرح گربه، شیر، پلنگ و… اشاره کرد.

اولین چیزی که در جواب سوال شما باید بگوییم این است که همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم بهتر است که صرف نظر از تمامی مسایل دیگر، سعی کنید تابلو فرشی را تهیه فرمایید که در شهر تبریز و یا سردرود تولید و تابلو فرش با قیمت بافته شده است. ارزش تابلو فرش های این شهر ها بسیار بسیار بیشتر از تابلو فرش دیگر شهر هاست پس حتما در هنگام تهیه آن، از محل بافت و تولید آن جویا شوید. در نهایت و به عنوان جمع بندی این بخش و با توجه به نکات گفته شده در بالا همواره بهتر است در هنگام خرید تابلو فرش به محل تولید و بافت آن حتم توجه داشته باشید و تابلو فرشی را بخرید که در شهر تبریز یا شهر سردرود تولید و بافته شده است. تابلو فرش ها از دیرباز در شهر هایی همچون تبریز به عنوان صنعت اصلی مردمان این شهر محسوب می شده است و با گذشت هزاران سال، هنوز هم این صنعت و هنر بسیار والا، یکی از اصلی ترین صنایع دستی مردم این دیار به شمار می رود.

لیست قیمت 89 مدل جدیدترین تابلو فرش طرح پرنده زیبا قیمت مناسب موجود در بازار