قانون داده ها را در اختیار اداره مالیات قرار می دهد

در 1 ژانویه 2023، “قانون شفافیت مالیاتی پلتفرم” (PStTG) به اجرا درآمد که بر اساس آن اپراتورهایی مانند eBay و Amazon موظفند داده های کاربران را تحت شرایط خاصی به اداره مالیات مرکزی فدرال ارسال کنند.

مقررات مالیاتی برای فروش خصوصی در eBay & Co.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع هیچ محدودیت مشخصی برای زمانی که فرد دیگر به صورت خصوصی معامله نمی کند، بلکه به صورت تجاری در eBay and Co معامله می کند، وجود ندارد. در عوض، تصمیمات مورد به مورد اتخاذ می شود. فروش تکی و نامنظم عمدتاً معاف از مالیات است. اما به محض اینکه به طور مداوم اقلامی را برای فروش در eBay & Co عرضه می کنید یا چیزهایی را ارزان می خرید تا آنها را با قیمت بالاتری بفروشید، وارد بخش تجاری می شوید، جایی که نه تنها مشمول مالیات می شوید، بلکه تعهدات دیگری نیز دارید. به عنوان مثال با ارائه حق انصراف به. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد تمایز بین ارائه دهندگان تجاری و خصوصی را در eBay یا در Stiftung Warentest بخوانید.

قانون جدید هر فعالیتی را که در آن حقوق دریافت می کند، پوشش می دهد. به عنوان مثال، علاوه بر فروش در eBay، در مورد محل اقامتی نیز است که در Airbnb ارائه می شود. ارائه‌دهندگان موظفند داده‌های کاربرانی را که خدمات خصوصی یا معاملات فروش آنلاین ارائه می‌دهند، منتقل کنند.

قانون جدید برای جلوگیری از دور زدن سود در eBay and Co از اداره مالیات در نظر گرفته شده است. با داده های دریافتی، ادارات مالیاتی می توانند اظهارنامه های مالیاتی را بررسی کنند و بررسی کنند که آیا «سایر درآمد»، درآمد اضافی یا درآمد تجاری وجود دارد که باید در اظهارنامه مالیات بر درآمد اظهار شود. برای ایمن بودن، باید تمام فعالیت‌های فروش را از 1 ژانویه 2023 ثبت کنید و به عنوان مثال، رسیدهایی را نگه دارید تا به اداره مالیات ثابت کنید که چرا فروش انجام شده است. طبق § 23 بند 3 جمله 5 EstG، این سودهای مالی تحت مبلغ 600 یورو مشمول مالیات نیستند. دفترداری مناسب برای اثبات مورد نیاز است.

این قانون بر تمامی ارائه‌دهندگانی که افراد خصوصی نیز می‌توانند کالاها و خدماتی را ارائه دهند، تأثیر می‌گذارد، مانند eBay، eBay classifieds، Etsy، Booklooker، Amazon، Shpock، Fiverr یا Airbnb.

این داده ها شامل نام، آدرس، مشخصات بانکی و شناسه مالیاتی و همچنین اطلاعات مربوط به درآمد و هزینه ها در پلت فرم مربوطه است. این قانون بر فروشندگانی تأثیر می گذارد که به طور حرفه ای در eBay and Co کار نمی کنند. بنابراین داده ها باید به محض اینکه یک پلتفرم منتقل شود بیش از 30 فروش در سال انجام می دهد یا بیش از 2000 یورو عواید از طریق فروش

قانون جدید داده های فروشندگان خصوصی را به اداره مالیات تحویل می دهد

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

نظرسنجی: بازسازی شده یا نو؟

هرکسی که می‌خواهد اتاق زیر شیروانی خود را پاک کند یا می‌خواهد چیزی را به صورت آنلاین برای دوستان در eBay و دیگر پلتفرم‌ها بفروشد، باید از سال 2023 مراقب باشد: مقررات جدیدی اعمال می‌شود که طبق آن پلتفرم‌های آنلاین مانند eBay باید داده‌های مربوط به فروش خصوصی را به مالیات گزارش کنند. مسئولین. این می تواند منجر به پرداخت مالیات اضافی شود.

فروشگاه های آنلاین