فولکس واگن گام بزرگی برمی دارد

با این کار، فولکس‌واگن شیر موتور احتراقی را برای مشتریان نروژی می‌بندد، خوب است ده سال قبل از خروج آخرین موتورهای بنزینی و دیزلی ولفسبورگ از خط مونتاژ در اتحادیه اروپا باید باشد. اما در نروژ فولکس واگن دیگر آنقدر زمان ندارد. زیرا پایان سال 2025 به هر حال پایان موتورهای احتراقی در آنجا خواهد بود. VW هنوز زود است.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

VW شناسه را نشان می دهد. وزوز در جهان جنگ ستارگان

ناوگان خودروهای الکترونیکی فولکس واگن همچنان در حال رشد است

اگر ID.3، ID.4، ID.5 یا ID Buzz را دوست ندارید، فقط می توانید یکی را انتخاب کنید که تا آن زمان معرفی شده است. ID Aero، همتای برقی پاسات. از سال 2025، فولکس‌واگن همچنین در حال برنامه‌ریزی یک خودروی الکتریکی کوچک‌تر است که می‌تواند با نام ID.2 به تولید سری برسد.

این دقیقاً همان چیزی است که شرکت مستقر در ولفسبورگ برای کشور پیشگام حمل و نقل الکترونیکی برنامه ریزی می کند: در نروژ، از اول ژانویه 2024، دیگر موتورهای احتراقی در فولکس واگن وجود نخواهد داشت. بده برای خرید بر اساس گزارش روزنامه نروژی، این را اولف توره هکنبی، رئیس واردکننده فولکس واگن هارالد مولر AS اعلام کرد.

برای بسیاری از رانندگان آلمانی، تصور اینکه ممکن است در مدت کمی بیش از ده سال دیگر نتوانیم موتورهای احتراقی کلاسیک را از VW و Co بخریم، دشوار است. وقتی متوجه می شوید چه احساسی باید داشته باشید: گلف، تیگوان، پاسات و هر نامی که آنها نامیده می شوند دیگر کمتر از دو سال دیگر ارائه نمی شوند.

فولکس واگن در حال فروپاشی است: نروژ در سال 2024 دیگر موتورهای احتراقی نخواهد داشت

فولکس‌واگن می‌خواهد کاملاً بر خودروهای الکتریکی تکیه کند. هدف اروپا فروش آخرین موتورهای احتراقی بین سال های 2033 تا 2035 است. بعداً نیز امکان پذیر نیست، برنامه های اتحادیه اروپا از آن مراقبت خواهد کرد. اما فولکس واگن می‌خواهد نشان دهد که می‌تواند بسیار سریع‌تر نیز انجام شود: در یک کشور، پایان کار باید در ابتدای سال 2024 باشد.

حتی امروز، سهم برق فولکس‌واگن از فروش در نروژ بالاست: خوب 81 درصد از فروش تا کنون در سال 2022 باید از خودروهای الکترونیکی باشد. اکثریت توسط ID.4 به حساب می آیند (منبع: Tek.no)



منبع

این مرحله حتی فراتر از حذف موتورهای دیزلی و بنزینی از مجموعه است. هیبریدها هم تمام شده اند. فولکس واگن ریسک حساب شده ای را می پذیرد، هرچند اندک، زیرا این پیشنهاد به شدت محدود شده است در کمتر از 18 ماه، مشتریان نروژ از نظر تئوری فقط خودروهای الکتریکی سری ID و e-Up کوچک را در دسترس خواهند داشت.

ID Buzz در حال تبدیل شدن به یک مدل موفقیت واقعی برای VW است: