تا کنون، گوگل سازندگان تبلت را به حال خود رها کرده است. همین امسال، گوگل اندروید را بهطور خاص برای تبلتها تطبیق داد و برنامههای خود را بهینهسازی کرد تا تولیدکنندگان را تشویق کند تا تبلتهای اندرویدی بیشتری بسازند. اکنون بسیاری از تولیدکنندگان روی توسعه سرمایه گذاری کرده اند، اما مردم دستگاه ها را نمی خرند زیرا باید پس انداز کنند. این یک کار بزرگ برای گوگل و تولیدکنندگان خواهد بود که دوباره مشتریان را در مورد دستگاه های جدید هیجان زده کنند. در غیر این صورت، علاقه به توسعه تبلت های اندرویدی جدید به سرعت کاهش می یابد.
فقط گوگل می تواند کشتی در حال غرق شدن را نجات دهد
اساساً، اینها چشم اندازهای خوبی برای بازار تبلت نیستند. Strategy Analytics دلیل این امر را بیان می کند در حال حاضر شرایط متشنج در جهان با تورم بالا و نیاز به پس انداز. البته، به ندرت کسی یک تبلت جدید خریداری می کند، که در واقع فقط یک کالای لوکس است.
سه ماهه دوم سال 2022 برای سازندگان تبلت اندرویدی خوب به نظر نمی رسید. سهم بازار تبلت های اندرویدی هرگز به اندازه سه ماه گذشته کم نبوده است. تنها 49 درصد از کل بازار تبلت ها را تبلت های اندرویدی تشکیل می دادند. سال گذشته در همین زمان 21 درصد بیشتر بود. کل بازار تبلت ها 15 درصد کاهش یافت. خود سامسونگ 13 درصد سقوط کرده است، که وقتی به رقبا نگاه میکنید، اشکالی ندارد:
تولیدکنندگان بیشتر و بیشتری در حال ساخت تبلت های اندرویدی هستند. همانطور که در حال حاضر آشکار است، با این حال، علاقه به این دستگاه ها بیشتر و بیشتر کاهش می یابد. اما آنطور که تحلیلهای کنونی نشان میدهد، حتی اپل نیز با آیپدهای خود از کاهش آمار فروش در امان نیست.
تبلت های اندرویدی به طور گسترده ای سهم بازار را از دست می دهند
اندروید به میزان قابل توجهی برای اندروید سازگارتر خواهد شد. اما تلفن های هوشمند نیز سود می برند:
آیا گوگل می تواند جریان را تغییر دهد؟
به عنوان مثال، لنوو 25 درصد از دست داده است. آمازون حداقل 19 درصد و هواوی به طور کامل سقوط کردند و توانستند 34 درصد تبلت های کمتری بفروشند. اپل همچنان می تواند با کاهش فروش 7 درصدی خود را نجات دهد و با سهم بازار 38 درصد در رتبه اول باقی مانده است.