فریب این افسانه های باتری را نخورید

سال گذشته چندین فراخوان به دلیل آتش گرفتن خودروهای الکترونیکی صورت گرفت. با این حال، اینها را نمی توان مستقیماً به باتری ردیابی کرد. کارشناسان ADAC به طور کلی ایمنی خودروهای مدرن را بالا ارزیابی می کنند. در صورت خطر آتش سوزی، به عنوان مثال پس از تصادف، نوع درایو مهم نیست. یعنی: این که یک موتور احتراقی یا یک ماشین الکتریکی در مورد خطر آتش سوزی تفاوتی ندارد.

چرا باید امروز بهتر از فردا به سراغ خودروی برقی بروید:

افسانه شماره 5: سرما برای رانندگان خودروهای الکترونیکی برد بیشتری را به همراه دارد

توقف شارژ با یک خودروی الکترونیکی بیشتر از پر کردن شارژ طول می کشد. شارژرها و باتری‌های سریع روز به روز قدرتمندتر می‌شوند، اما هیچ چیز این حقیقت را متزلزل نمی‌کند: شارژ بیشتر طول می‌کشد. اما این نیز صادق است: خرابی شارژر سریع باید برای بسیاری از رانندگان مفید باشد، زمان تلف نمی شود. همچنین شارژ سریع ثابت می تواند باتری را سریعتر فرسوده کند.

برعکس، تولیدکنندگان در حال کار بر روی فرآیندهای بازیافت هستند که با کمک آنها می توان بیش از 90 درصد مواد خام موجود در باتری را مورد استفاده مجدد قرار داد. اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، پس از گذشت زمان در ماشین، معمولاً عمر دوم باتری شروع می شود. در استفاده از Second Life باتری‌های خودروهای الکترونیکی همچنان به‌عنوان وسایل ذخیره‌سازی انرژی مورد استفاده قرار خواهند گرفت – فقط دیگر در ماشین نیست، بلکه به عنوان ذخیره اضافی برای صنعت یا ذخیره مازاد سیستم فتوولتائیک خانه جمع آوری می شود.

افسانه شماره 2: تعویض باتری مزیت هزینه خودروهای الکترونیکی را از بین می برد

حتی اگر گروه‌های آتش‌نشانی باید متفاوت کار کنند، موارد زیر صدق می‌کند: «کارل‌هاینز کرونر می‌گوید: «ماشین‌های الکترونیکی متفاوت می‌سوزند، اما برای خروج تعیین‌کننده نیست که آیا یک باتری با کارایی بالا یا 80 لیتر سوخت در هواپیما باشد». ، نایب رئیس انجمن آتش نشانی آلمان (منبع: dpa via time).

افسانه شماره 4: دریچه گاز تمام انرژی خودروهای الکتریکی را از بین می برد

خرید یک ماشین جدید نیاز به بررسی دقیق دارد، به خصوص اگر قرار است برای اولین بار یک ماشین الکتریکی باشد. افسانه‌های موجود در مورد خودروهای الکترونیکی و باتری‌های آنها احتمالاً برخی از خریداران را ناراحت می‌کند. ما نگاهی دقیق‌تر به 6 افسانه باتری انداختیم و آنچه را که پشت آن‌ها نهفته است، آشکار کردیم.

اگر می‌خواهید برای خود و خودروی الکترونیکی‌تان کار خوبی انجام دهید، باید از توقف شارژ در راه لذت ببرید – و اگر ادامه رانندگی به زودی مهم نیست، در جعبه دیواری خانه یا یک ایستگاه شارژ عمومی با قدرت کمتر شارژ کنید. . باتری شما از شما تشکر خواهد کرد.



منبع

به همین دلیل است که اگر چند دقیقه با سرعت بیشتری رانندگی کنید، باتری خالی نمی شود. ضمناً: همچنین بهتر است باتری همیشه از ریکاوری استفاده نکند تا برد بیشتری داشته باشد. “قایقرانی” اغلب شما را جلوتر می برد، حتی در سرعت های متوسط ​​بالاتر.

اساساً چیزی در آن وجود دارد: از این گذشته، در زمستان می خواهید در ماشین گرم باشد و گرمایش نیز با انرژی باتری تامین می شود. اما مانند رانندگی سریع، در اینجا نیز همین امر صدق می کند: این فقط یک مشکل خودروهای الکترونیکی نیست. مصرف در زمستان نیز برای موتورهای احتراقی کمی بیشتر است. علاوه بر این، تهویه مطبوع نیز در تابستان به برق نیاز دارد. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که یک خودروی الکترونیکی در ماه های گرم تر انتخاب بهتری باشد.

از طرفی باتری ماشین های الکتریکی به گونه ای ساخته شده اند که آنها قابل تعمیر: اگر نقصی را کشف کردید یا عملکرد به‌طور غیرمنتظره‌ای زود یا شدید کاهش یافت، اغلب می‌توان با تعویض ماژول باتری، نه کل باتری، این مشکل را برطرف کرد. حتی در این صورت، البته، ضمانت همچنان می تواند اعمال شود. اگر نه، ارزان تر از باتری جدید خواهید بود.

افسانه شماره 3: باتری های خودروهای الکترونیکی خطر آتش سوزی دارند

به طور کلی، دمای خارج از محدوده راحتی باتری می تواند هم در تابستان و هم در زمستان رخ دهد. در حین کار حدود 20 درجه سانتیگراد است، برای ذخیره سازی می تواند تا 10 درجه سانتیگراد باشد. خودروهای الکترونیکی مدرن از نرم‌افزاری با سیستم‌های مدیریت باتری استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که این بخش‌ها تا حد امکان رعایت می‌شوند. بنابراین وقتی دما در زمستان کاهش می یابد، گاهی اوقات باتری باید گرم شود.

افسانه شماره 6: شارژ یک خودروی الکترونیکی اتلاف وقت است

آره، باتری ها برای همیشه دوام نمی آورند مثل خیلی چیزها باتری‌های خودروهای الکتریکی نیز با گذشت زمان ظرفیت خود را از دست می‌دهند و در نتیجه خودرو برد خود را از دست می‌دهد. اما واقعیت این است: حتی اگر باتری خودروهای الکترونیکی پس از مدتی از بین برود یا به دلیل نقصی مجبور به تعویض شود، هنوز تعادل محیطی خودرو تمام نشده است.

برد چنین مسئله ای است: تا کنون، متوسط ​​خودروهای الکتریکی حتی کوتاه تر از بسیاری از موتورهای احتراقی بوده است. اما در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و تولید کنندگان در حال کار بر روی حداکثر مقادیر جدید هستند. آ سبک رانندگی تأثیر بسیار بیشتری دارد: اگر همیشه با گاز کامل رانندگی کنید، نه تنها باتری خودروهای الکترونیکی را سریع‌تر خالی می‌کنید، بلکه باک را در موتورهای دیزلی و بنزینی نیز خالی می‌کنید. تکنولوژی جدید این را تغییر نمی دهد.

کارشناسان توصیه می کنند که محدوده کامل را با توجه به اطلاعات سازنده محاسبه نکنید. با این حال، با چند نکته، بدون اتلاف زیاد باتری می‌تواند لذت بخش‌تر باشد: به عنوان مثال، اینطور است گرم نگه داشتن با گرمکن صندلی موثرتر است، از گرم کردن کل فضای داخلی از طریق تهویه.

برای یکی، تولید کنندگان می دهند ضمانت های سخاوتمندانه در مورد ظرفیت باتری های آنها. 70 درصد ظرفیت باتری پس از هشت سال یا 150000 کیلومتر رانندگی – هر کدام که زودتر بیاید – استاندارد صنعت است. تویوتا حتی با خودروهای برقی خود فراتر از آن است. با توجه به مشخصات سازنده برای استفاده مناسب و اگر شما به عنوان راننده دستورالعمل شارژ باتری را رعایت کنید، در صورت بروز بدترین شرایط، سازنده خودرو باید هزینه های باتری جدید را متقبل شود.

اگر باتری واقعاً به تقصیر شما از بین رفته است و هیچ بیمه ای پرداخت نمی کند – بله، در واقع تعویض باتری در خودروهای الکترونیکی از نظر مالی دردناک است. باتری همچنان گران ترین قطعه است. اما این برای سازندگان نیز شناخته شده است و دو بار راه حل ارائه می شود.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

انتخاب وسیله نقلیه مناسب هنگام خرید خودرو کار آسانی نیست. با این حال، پیشنهادات زیادی وجود دارد که رانندگان دارای خودروی الکترونیکی انتخاب بهتری دارند. اگر این افسانه ها در مورد خودروهای برقی و باتری های آنها نبود که همچنان باعث عدم اطمینان می شود. خطر آتش سوزی؟ بعد از مدت کوتاهی باتری تمام شد؟ وضعیت باتری خودروهای برقی آنقدرها هم که در نگاه اول تصور می شود بد نیست.

افسانه شماره 1: باتری های خودروهای الکترونیکی به سرعت فرسوده می شوند