صرفه جویی در هزینه های گرمایش با حالت زمستانی: آیا این ترفند پنجره واقعا کار می کند؟

اولریش اوپیتز، به عنوان یک استادکار و متخصص در آسیب های ساختمانی، ادعا می کند که دارد “هرگز” در مورد حالت زمستانی برای ویندوز نشنیده ام (منبع: میمیکاما). اگر مشتریان در این مورد گزارش دهند، حتی همکاران او نیز متحیر می شدند.

حالت زمستانی قرار است یک ترفند ساده برای افزایش فشار تماس بر روی پنجره ها باشد. نتیجه مطلوب: ویندوز حتی نزدیک تر است و از خروج گرمای گران قیمت تولید شده جلوگیری کنید. یک راه حل ساده که به سرعت انجام می شود و همچنین باعث صرفه جویی در هزینه می شود؟ بعد از همه چیز به این سادگی نیست.

ویدئوهایی را می توان در TikTok و سایر شبکه ها مشاهده کرد که در آن افراد از یک حالت زمستانی ادعایی برای ویندوز گزارش دادن. این قطعاً باید “فعال” شود تا هزینه های گرمایش از پشت بام – یا در این مورد از طریق پنجره – نرود.

یک چیز مسلم است: با پنجره‌های پلاستیکی که تقریباً همیشه در آلمان نصب می‌شوند، تولیدکنندگان باید تضمین کنند، حتی بدون یک حالت زمستانی ادعایی، که آنها در هر زمانی از سال، هوا را ببندید. اگر آنها این را ارائه ندهند، در وهله اول نباید نصب شوند، همانطور که در دستورالعمل های دستورالعمل صرفه جویی در انرژی تصریح شده است. در حین نصب، صنعتگران معمولاً به دقت بررسی می کنند که آیا پنجره ها واقعاً هوا بسته می شوند یا خیر.

Opitz فکر می کند این ایده بدی است که تنظیمات ویندوز را خودتان به عنوان یک فرد غیر عادی انجام دهید. که می تواند ضرر بیشتر از خوب آوردن فشار تماس بالاتر حتی سایش را تسریع می کند، که می تواند منجر به نشتی پنجره ها شود.



منبع

همانطور که ویدیوی ما نشان می دهد، در واقع می توانید در هزینه های برق صرفه جویی کنید:

متخصص پنجره: هرگز در مورد حالت زمستانی نشنیده اید

در حالت به اصطلاح زمستانی پنجره ها، این پنجره ها به مهر و موم نزدیک تر هستند. به این ترتیب، می توان در هزینه های گرمایش صرفه جویی کرد زیرا فشار تماس افزایش می یابد – حداقل برخی افراد در ویدیوهای TikTok ادعا می کنند. یک متخصص به سرعت توضیح می دهد که این ترفند فرضی واقعاً در مورد چیست.

حالت زمستانی در ویندوز: افسانه یا حقیقت؟