صرفه جویی در مصرف برق هنگام بازی: این نکات ارزش پول واقعی را دارند

کنسول‌ها را نیز می‌توان تنظیم کرد و کمتر از آن استفاده کرد. حالت آماده به کار راحت است، اما به انرژی نیز نیاز دارد. اگر به هر حال فقط می خواهید ویدیوها را استریم کنید، لزوماً لازم نیست این کار را از طریق PS5 یا Xbox Series X انجام دهید. این کار را می توان با لپ تاپ یا تلفن همراه بسیار مقرون به صرفه تر نیز انجام داد.

افزایش شدید قیمت انرژی باید گیمرها را نیز نگران کند. رایانه شخصی یا کنسول برق زیادی مصرف می کند، اما لزومی ندارد که اینطور باشد. با چند ترفند، گرسنگی برای برق را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد، اگر بتوانید بدون راحتی این کار را انجام دهید.

کنسول و رایانه شخصی: نحوه صرفه جویی در مصرف برق هنگام بازی

هزینه برق به ارتفاعات بی سابقه ای در حال افزایش است که بر روی بازی نیز تأثیر می گذارد. یک Xbox Series X و یک Playstation 5 حدود 200 وات مصرف می کنند که توسط گروه حفاظت از محیط زیست ایالات متحده NRDC محاسبه شده است. علاوه بر این، تلویزیونی نیز وجود دارد که کنسول به آن متصل است. با 350 وات و دو ساعت بازی در روز، این وضعیت در حال حاضر وجود دارد هزینه سالانه حدود 95 یورو. با این حال، مصرف برق را می توان کاهش داد.

شما همچنین می توانید برق تولید کنید:

صرفه جویی در منابع: خرید استفاده شده به جای جدید

کنسول های قابل حمل مانند Nintendo Switch یا گوشی های هوشمند در دسترس هستند با انرژی بسیار کمتر راضی است. به جای روشن کردن PS5 و تلویزیون هوشمند بزرگ، استفاده از صفحه نمایش کوچکتر از نظر مصرف انرژی می تواند ارزشمند باشد.

هرچه عملکرد بیشتری مورد نیاز باشد، مصرف برق نیز بالاتر است. رزولوشن 4K به انرژی بیشتری نسبت به نمایشگر Full HD نیاز دارد. به گفته NRDC، بین اجرای یک بازی PS5 یا PS4 بر روی پلی استیشن 5 نیز تفاوت قابل توجهی وجود دارد. نسخه PS4 اغلب با حدود نیمی از قدرت راضی است (منبع: RND).

مانند سایر محصولات، در دنیای بازی نیز صادق است با سخت افزار و بازی های فیزیکی استفاده شده صرفه جویی در منابع این در ابتدا در جدیدترین کنسول ها دشوار است، اما با گذشت زمان آسان تر می شود. دانلود بازی ها نیز هزینه برق دارد، اما تعادل انرژی بهتری نسبت به همتای موجود در جعبه دارد.



منبع