صدها هزار خودروی الکتریکی باید به کارگاه بازگردند

گفته می شود که در مجموع دقیقاً 209211 دستگاه در سراسر جهان در فراخوان گنجانده شده است. گفته می شود 14807 مورد از این تعداد در آلمان تایید شده استطبق گزارش اداره حمل و نقل موتوری فدرال (KBA). به خصوص تلخ: همه سری های رایج تسلا تحت تأثیر قرار می گیرند. هر دو فیگور مدل ها و همچنین محبوب سبک 3و همچنین نسخه های بدنه بزرگتر مدل X و مدل Y باید برای بازدید از کارگاه توقف کنید – این اصلاً سکسی نیست.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید
تسلا اولین نام در مورد خودروهای الکتریکی است. به گفته بسیاری از e-mobilists، آمریکایی ها بهترین خودروهای الکتریکی جهان را می سازند. اما این بدان معنا نیست که همه چیز همیشه به آرامی پیش می رود. صدها هزار تسلا در سراسر جهان تحت تأثیر فراخوان فعلی هستند، از جمله رانندگان تسلا آلمان.

تسلا

فراخوان بزرگ در تسلا: مدل S، 3، X و Y باید به کارگاه بروند

در حالی که ایلان ماسک، رئیس تسلا به دنیا می‌گوید که بدون سوخت‌های فسیلی مانند نفت و گاز در درازمدت نمی‌توانیم کار کنیم، مشتریان تسلا باید نگاهی دقیق به خودروهای الکتریکی خود بیندازند. فراخوان بزرگی در سراسر جهان در حال انجام است صدها هزار وسیله نقلیه تسلا.

اینکه دقیقاً کدام سیستم‌ها ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند بیشتر توضیح داده نشده است. در صورت خرابی جامع پردازنده در نتیجه گرمای بیش از حد گسترده، یک چیز باید روشن باشد: در چنین حالتی، عملا هیچ چیز در وسایل نقلیه با تکنولوژی بالا کار نمی کند. سال گذشته، تسلا مجبور شد بیش از 100000 خودروی الکتریکی را به دلیل مشکلات فنی فراخوان کند.

تحت تاثیر مدل های با سال ساخت 2021 و 2022، یعنی آخرین نسل های تسلا. در KBA، فراخوان تحت شماره مرجع 011850 است، تسلا از کد SB-22-00-009 استفاده می کند. دلیل این فراخوان «خنک‌کردن ناکافی پردازنده‌ها» در خودروهای الکترونیکی آسیب‌دیده است. می توانید به خرابی سیستم های مختلف خودرو با توجه به مقامات فدرال منجر شود.

راه حل این است که یک به روز رسانی نرم افزاری را بیاورید که می تواند در کارگاه نصب شود. به گفته KBA، این باید استفاده و مدیریت دمای CPU را بهبود بخشد. مشتریان آسیب دیده باید مستقیماً با تسلا یا یک کارگاه مجاز تماس بگیرند. با این حال، ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد، زیرا این خطا لزوماً نباید همه واحدها را از دوره تولید تحت تأثیر قرار دهد.



منبع در این ویدیو می‌توانید هر آنچه درباره تسلا باید بدانید را بیابید:

مشخص نیست که کدام سیستم ها ممکن است در خودروهای الکتریکی از کار بیفتند