صدای خش خش بلندگوها بدون موسیقی – راه حل ها و نکات

یک جایی است میکروفون وصل شده و فعال؟ راه حل: با نرم افزار آن را جدا یا غیرفعال کنید.

تداخل: سر و صدای بیرون

  • گاهی اوقات منشا صدای خش خش، ترقه، ترق و یا سایر صداهای عجیب و غریب نیز الف است تاثیر از محیط، که بلندگوها در آن قرار می گیرند. مهمتر از همه، اینها می توانند دستگاه هایی باشند که به صورت بی سیم ارتباط برقرار می کنند (تلفن هوشمند، ماوس بی سیم، صفحه کلید و غیره). رایج ترین مورد، تلفن همراه یا تبلت (دارای سیم کارت) روی میز است که فقط با نزدیک ترین دکل انتقال تماس برقرار می کند (مثلاً به دلیل تماس یا پیامک دریافتی). اینجاست که می تواند کمک کند تلفن دورتر دراز کشیدن خاموش کردن یا در حالت پرواز تعویض.
  • در جعبه های بلوتوث همچنین ممکن است اختلالات و تصادفات وجود داشته باشد توسط روترهای WLAN یا سایر دستگاه های خانگی بیا امواج بفرست سپس یکی از “منابع تداخل الکترومغناطیسی” صحبت می کند. در ضمن، این در هر دو جهت صدق می کند، زیرا بلوتوث و WLAN 802.11 b و 802.11 g از فرکانس رادیویی یکسانی (2.4 گیگاهرتز) استفاده می کنند. سریع ترین راه برای فهمیدن این موضوع، خاموش کردن موقت روتر بی سیم است. راه حل دائمی ممکن: شبکه خانگی را در روتر WLAN به 5 گیگاهرتز تغییر دهید.

حلقه زمین: چیست و چه چیزی در برابر آن کمک می کند؟

کارت صدای داخلی را چک کنید

اگر بلندگوها اتصال برق مخصوص به خود را داشته باشند، پس آنها هستند بلندگوهای فعال: یکی دارند تقویت کننده ساخته شده است. بیشتر بلندگوهای رایانه شخصی و همچنین مانیتورهای استودیویی بلندگوهای فعال هستند. وجه مشترک همه آنها این است که وقتی موسیقی وجود ندارد، وجود دارد صدای خفیف قابل شنیدن – اما معمولاً فقط در فاصله نزدیک (تقریباً 30 سانتی متر). همچنین زمانی که هیچ دستگاهی به بلندگوها وصل نیست شنیده می شود.

پشت و جلوی بلندگوی فعال پایونیر DJ DM-50D-BT.  در سمت چپ برای مقایسه اندازه، هدفون روی گوش از Shure.
بلندگوهای فعال مانند Pioneer DJ DM-50D-BT بسیار آرام و بدون موسیقی غرش می کنند. این برای اکثر بلندگوهای برقی طبیعی است و جای نگرانی نیست (منبع تصویر: GIGA)

راه حل: صدای بلندگوها را کم کنید و آن را در نرم افزار افزایش دهید. نحوه تنظیم اکولایزر ویندوز 10 و تغییر صدا را می توانید در مقالات مرتبط بخوانید.

کابل را چک کنید

با رایانه های شخصی و لپ تاپ های بسیار ارزان، می توان کارت صدای پایین علت سر و صدای دائمی باشد. اگر تولیدکننده مجبور بود برای کاهش قیمت، صرفه جویی کند، این جزء اغلب تحت تأثیر قرار می گیرد. راه حل: کارت صدای داخلی را با یک مدل مارک با کیفیت بالاتر یا a کارت صدای خارجی (به عنوان مثال FiiO E10K در آمازون).

هوم یا حلقه زمین «اتصال زمین حلقه ای سیم کشی یا سیم کشی برق» است. به عنوان مثال، زمانی که منبع (مثلاً لپ تاپ یا رایانه شخصی) و بلندگوهای فعال به دو بلندگو متصل هستند، ممکن است چنین باشد. سوکت های مختلف وصل شده، اما با یک کابل سیگنال به یکدیگر متصل می شوند – از این رو اصطلاح “حلقه” نامیده می شود. راه حل: هر دو دستگاه را به پریز برق وصل کنید. به طور منطقی، برای این کار به یک دوشاخه یا یک نوار پریز نیاز دارید – همه دوشاخه های برق در آنجا قرار می گیرند و حلقه زمین باید ناپدید شود. شما می توانید به صدای حلقه زمین در ویکی پدیا گوش دهید.

میز گردان: خش خش و ترق می کند

قبل از اینکه بلندگوهای خود را پس بگیرید یا آنها را دور بریزید، ابتدا باید مهمترین نکات را بررسی کنید. علت می تواند در سخت افزار (بلندگو، کابل، کارت صدا، اتصالات) و همچنین در نرم افزار (درایورها، تنظیمات) باشد.

بلندگوهای اکتیو همیشه صدای کمی تولید می کنند

بلندگوهای رایانه شخصی، جعبه های بلوتوث، سیستم های فراگیر، نوارهای صوتی: وقتی صدای خش خش وجود دارد، واقعا آزاردهنده است. گاهی اوقات بلندگو خراب است – اما اغلب این فقط یک مشکل کوچک است که می تواند در چند ثانیه برطرف شود.

صدای خش خش بلندگوها بدون موسیقی: علل، نکات + راه حل

گرامافون ها به طور مشابه کار می کنند که همیشه با مقدار مشخصی نویز همراه است. اگر خیلی ساکت باشد، می تواند به فضای معمولی که طرفداران وینیل از آن استقبال می کنند کمک کند. اگر به طور قابل توجهی بلند است، می تواند کیفیت پایین تری داشته باشد یا تقویت کننده معیوب (یا پیش تقویت کننده فونو) علت باشد سپس تنها چیزی که کمک می کند تعمیر آن یا خرید تجهیزات بهتر است.

نرم افزار را بررسی و به روز کنید

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

با بلندگوهای سیمی کمک می کند تمام کابل های اتصال در نظر گرفتن. این شامل:

  • دوباره همه چیز را از برق جدا کرده و وصل کنید – آیا دوشاخه ها محکم در پریزها قرار گرفته اند؟ آیا یک کانکتور بیرون زده یا می لرزد؟ آیا دوشاخه ها (یا جک های ورودی) کثیف، خمیده یا خورده شده اند؟ سپس این می تواند علت باشد.
جک 3.5 میلی متری به cinch: به این ترتیب می توان برخی از تلفن های همراه را به ورودی خط سیستم استریو متصل کرد. اگر کانکتورها شل باشند یا کاملاً قرار نگرفته باشند، ممکن است صدا و خرابی رخ دهد (منبع تصویر: GIGA)
  • نسبتاً نادر: شاید آنها هستند کابل سیگنال بین منبع (لپ تاپ، تلفن همراه) و گیرنده/تقویت کننده یا بلندگوها. جایی هستند پیچ خوردگی یا پارگی در کابل ها دیدن؟ راه حل: خرید کابل های جدید.
  • گاهی اوقات آنها نیز هستند بوش ها آسیب دیدهکه کابل ها به آن وصل شده اند. سوکت‌های جک 3.5 میلی‌متری، مانند مواردی که در برخی از تلفن‌های همراه، و همچنین در پخش‌کننده‌های MP3 یا لپ‌تاپ‌ها یافت می‌شوند، آسیب‌پذیر هستند. آنها به معنای واقعی کلمه می توانند در طول سال ها فرسوده شوند. در دراز مدت، تنها تعمیر یا تعویض دستگاه در اینجا کمک خواهد کرد. در کوتاه مدت الف تغییر زاویه (دوشاخه را کمی بچرخانید، کابل را متفاوت قرار دهید) برای اطمینان از تماس بهتر.
  • اگر یک کابل سیگنال به گیرنده AV روشن (یا تقویت کننده یا بلندگوهای فعال) وصل شده باشد، اما هیچ منبعی در انتهای دیگر کابل وجود ندارد (به عنوان مثال تلفن همراه یا لپ تاپ) متصل است، صدای خش خش قابل شنیدن ممکن است رخ دهد. برخی از آداپتورها (مانند جک لایتنینگ یا جک USB-C) اگر به تلفن هوشمند وصل نشده باشند اما قبلاً به سیستم بلندگو متصل شده باشند، باعث ایجاد نویز می شوند. راه حل: ابتدا همه چیز را به هم وصل کنید و سپس گیرنده را روشن کنید.

میکروفون به عنوان علت

اگر بلندگوها بدون پخش موسیقی یا پادکست به طور همزمان صدای زمزمه، تروق یا تروق را به صدا در آورند، ممکن است نقصی وجود داشته باشد. ما در عیب یابی کمک می کنیم و راهنمایی می کنیم.

در برخی شرایط آن را با خود دارید دو (یا بیشتر) کنترل صدا برای انجام آن می توان به طور مستقل تنظیم کرد. حالت کلاسیک: نرم افزار روی لپ تاپ موسیقی پخش می کند – منبع ورودی است. لپ تاپ از طریق کابل cinch به بلندگوهای رایانه شخصی متصل می شود و سپس موسیقی از آن به صدا در می آید. در هر دو مکان هستند کنترل صدا (برچسب: معمولاً یک نوار مثلثی با “Volume” یا “+/-“) پیدا می شود: یک بار در نرم افزار (مثلاً به عنوان یک نوار لغزنده) و یک بار روی بلندگوها (معمولاً به عنوان یک کنترل چرخشی می توانید لمس کنید). اگر کنترل صدا روی جعبه تا انتها بالا باشد، شاید در غیر این صورت باشد خود نویز نامفهوم منبع ورودی آنقدر تقویت شده است که می توانید آن را احساس کنید.

برخی از مدل ها نیز هنگام روشن شدن صدای ترک خوردن یا ترکیدن ایجاد می کنند. در حالی که این هر دو آزار دهنده هستند، اما کاملا طبیعی – حتی با مدل های گران قیمت. اگر صدا هنوز از فاصله 1-2 متری به وضوح شنیده می شود و حتی زمانی که موسیقی به آرامی پخش می شود، ممکن است بلندگوها معیوب باشند.

میزان صدا به درستی تنظیم نشده است

خطا ممکن است در نرم افزاری باشد که موسیقی را پخش می کند یا کارت صدا را کنترل می کند (سیستم عامل، درایورها). در اینجا توصیه می شود به دنبال یک مناسب باشید به روز رسانی ها برای مشاهده و نصب آن سپس کامپیوتر را ریستارت کنید.