شما واقعاً می توانید با استرومر خود تا این حد پیش بروید

که بیشتر طبق استاندارد WLTP محدوده تعیین شده اغلب در عملیات واقعی قابل دستیابی نیست، به سختی باعث تعجب خواهد شد. از این گذشته، مصرف واقعی بنزین و گازوئیل نیز به عوامل زیادی بستگی دارد، به ویژه به سبک رانندگی شما.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

در یک آزمایش، MDR تعیین کرد که حداکثر و محدوده واقعی چقدر می تواند متفاوت باشد – به خصوص در زمستان. نتیجه گیری هشیار کننده است: برخی از مدل ها توانستند بیش از 40 درصد مسافت کمتری را طی کنند. مدل 3 تسلا در نسخه دوربرد، یک VW ID.4، یک Ioniq 5 از هیوندای و یک U5 از سازنده چینی Aiways مورد آزمایش قرار گرفتند. هیچ یک از مدل ها نتوانستند با محدوده تبلیغاتی خود مطابقت داشته باشند، هیوندای کمترین افت را با -33 درصد مشاهده کرد. با 46.4- درصد، خودروی الکترونیکی چینی کمی بیش از نصف بود (منبع: MDR).

40 درصد کمتر: خودروهای برقی در عملکرد واقعی تا چه حد پیش می روند

درست است که نه تنها خودروهای الکترونیکی در زمستان نیاز به انرژی بیشتری دارند، بلکه این تفاوت در موتورهای احتراقی کمتر مشهود است. سایر شرایط آزمایش نیز تصویر واقعی تری را برای بسیاری از رانندگان ارائه می دهد، اما همچنین انحراف از استاندارد WLTP را نیز ارائه می دهد. به عنوان یک قاعده، از سفرهای شهری و جاده های روستایی تا حد زیادی برای این منظور استفاده می شود. از سوی دیگر، رانندگی در بزرگراه با سرعت بالاتر، باتری خودروهای الکترونیکی را سریع‌تر خالی می‌کند. آزمایشات در MDR در فاصله 180 کیلومتری انجام شد. به طور متوسط ​​120 کیلومتر در ساعت رانندگی کرد.



منبع

دلایل متعددی وجود دارد که چرا خودروهای الکترونیکی آزمایش شده، بدون استثنا، فقط مسافت های کوتاه تری را مدیریت می کردند: از یک طرف، آزمایش ها در زمستان انجام شد، زیرا دمای پایین به عنوان چالشی برای باتری ها شناخته می شود. ما به خصوص در زمستان توصیه می کنیم برای برآورد محدوده واقعی، مقدار WLTP را حدود 30 تا 40 درصد کاهش دهیدماتیاس وگت از ADAC توصیه می کند. ظرفیت شارژ خودروهای الکترونیکی نیز در سرما کاهش می یابد.

قبل از تعویض خودروی برقی باید این اشتباهات را بدانید:

سازندگان در مورد اینکه آیا شارژرهای سریع بیشتری مورد نیاز است، باتری های قدرتمندتر نصب شده یا خودروهای الکترونیکی کارآمدتر باید به طور کلی طراحی شوند تا معضل حل شود، توافق ندارند. اما مسلم است که خودروهای الکترونیکی باید با برد خود متقاعد شوند.

برد یکی از مهمترین معیارهای خریداران خودروهای الکترونیکی است. بنابراین تولیدکنندگان با مقادیر اوج جدید از یکدیگر پیشی می گیرند. یک چیز واضح است: به هر حال حداکثر دامنه را از استفاده روزمره دریافت نخواهید کرد. ADAC نشان می دهد که واقعاً درباره اطلاعات ارائه شده توسط سازنده چه فکری باید کرد.

محدوده خودروهای الکترونیکی: هیچ شانسی برای ارزش WLTP وجود ندارد