که بیشتر طبق استاندارد WLTP محدوده تعیین شده اغلب در عملیات واقعی قابل دستیابی نیست، به سختی باعث تعجب خواهد شد. از این گذشته، مصرف واقعی بنزین و گازوئیل نیز به عوامل زیادی بستگی دارد، به ویژه به سبک رانندگی شما.
در یک آزمایش، MDR تعیین کرد که حداکثر و محدوده واقعی چقدر می تواند متفاوت باشد – به خصوص در زمستان. نتیجه گیری هشیار کننده است: برخی از مدل ها توانستند بیش از 40 درصد مسافت کمتری را طی کنند. مدل 3 تسلا در نسخه دوربرد، یک VW ID.4، یک Ioniq 5 از هیوندای و یک U5 از سازنده چینی Aiways مورد آزمایش قرار گرفتند. هیچ یک از مدل ها نتوانستند با محدوده تبلیغاتی خود مطابقت داشته باشند، هیوندای کمترین افت را با -33 درصد مشاهده کرد. با 46.4- درصد، خودروی الکترونیکی چینی کمی بیش از نصف بود (منبع: MDR).
40 درصد کمتر: خودروهای برقی در عملکرد واقعی تا چه حد پیش می روند
درست است که نه تنها خودروهای الکترونیکی در زمستان نیاز به انرژی بیشتری دارند، بلکه این تفاوت در موتورهای احتراقی کمتر مشهود است. سایر شرایط آزمایش نیز تصویر واقعی تری را برای بسیاری از رانندگان ارائه می دهد، اما همچنین انحراف از استاندارد WLTP را نیز ارائه می دهد. به عنوان یک قاعده، از سفرهای شهری و جاده های روستایی تا حد زیادی برای این منظور استفاده می شود. از سوی دیگر، رانندگی در بزرگراه با سرعت بالاتر، باتری خودروهای الکترونیکی را سریعتر خالی میکند. آزمایشات در MDR در فاصله 180 کیلومتری انجام شد. به طور متوسط 120 کیلومتر در ساعت رانندگی کرد.