سیستم های خورشیدی کوچک در سال 2023: مالیات بر ارزش افزوده دیگر برای نیروگاه های بالکن اعمال نمی شود

محاسبه نمونه برای نیروگاه بالکن 600 وات:

  • تا 31 دسامبر 2022: نیروگاه بالکن 800 یورو شامل 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده هزینه دارد.
  • از اول ژانویه 2023: نیروگاه بالکن بدون مالیات بر ارزش افزوده 672 یورو هزینه دارد.

آنچه باید در مورد نیروگاه های بالکن بدانید، در این ویدیو به شما می گوییم:

یارانه های محلی برای نیروگاه های بالکن

نیروگاه های بالکن به دلیل افزایش قیمت برق از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. هر کسی که هنوز آن را نخریده است، در سال 2023 دلیل دیگری برای خرید یک سیستم خورشیدی کوچک پلاگین خواهد داشت. در سال 2023 مالیات بر ارزش افزوده وجود نخواهد داشت، بنابراین می توانید 19 درصد پس انداز کنید.

در سال 2023، خرید سیستم های خورشیدی معاف از مالیات خواهد بود

قبل از خرید یک سیستم خورشیدی کوچک، همچنین باید بدانید که آیا شهر، منطقه یا ایالت شما یارانه ارائه می دهد یا خیر. گاهی اوقات می توانید چند صد یورو را از بین ببرید. با این حال، اینها بیشتر پیشنهادات محلی هستند که هنوز فراگیر نشده اند. در هر صورت، خرید یک سیستم خورشیدی مینی در صورتی که فرصتی برای راه اندازی و اتصال آن داشته باشید، ارزشمند است. با توجه به حذف مالیات بر ارزش افزوده، در حال حاضر بسیار بیشتر از قبل وجود دارد.



منبع

این سوال بزرگی است که تا سال 2023 به آن پاسخ داده نخواهد شد. دلالان چیزی از دست نمی دهند زیرا به هر حال باید مالیات فروش را به دولت واریز کنند. اما می توانست قطعا به اثرات وزن مرده می رسد، زیرا افراد بیشتری به دلیل معافیت های مالیاتی به نیروگاه بالکن علاقه مند هستند. در هر صورت، ما چشم به توسعه قیمت خواهیم داشت.

خبر خوب برای همه کسانی که می خواهند منظومه شمسی را در سال 2023 بخرند. از سال 2023، در صورت خرید سیستم خورشیدی، مالیات بر ارزش افزوده دیگر اعمال نخواهد شد. فروشندگان می توانند از آن به بعد دیگر مالیات بر فروش 19 درصد اعمال نمی شود، به طوری که سخت افزار یک سیستم خورشیدی کوچک یا یک نیروگاه بالکن را بدون مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنید.

در این مورد خاص، شما هنگام خرید 128 یورو صرفه جویی کنید، که دیگر لازم نیست از طریق عملیات تولید کنید. بنابراین نیروگاه بالکن شما خیلی زودتر هزینه خود را پرداخت می کند و شما خیلی زودتر سود می کنید. بر اساس پس انداز من با یک سیستم خورشیدی 600 وات، این یک سال زودتر خواهد بود. با افزایش قیمت برق، خرید حتی زودتر نیز ارزشمند خواهد بود.

آیا خرده فروشان از کاهش قیمت عبور خواهند کرد؟