سیستم های خورشیدی کوچک با مشکل مواجه هستند

تنها زمانی می‌توانید از خود در برابر جریمه محافظت کنید که اینورتر بتواند حداکثر خروجی 70 درصد را ارائه دهد. در این صورت 420 وات خواهد بود. با یک اینورتر 400 وات، با یک سیستم 600 وات در سمت امن خواهید بود. در غیر این صورت به ازای هر کیلووات ساعت 10 یورو جریمه خواهد شد. با یک سیستم 600 وات، این مبلغ 6 یورو در ماه یا 72 یورو در سال خواهد بود. که البته باعث کاهش شدید بازده می شود. در نتیجه، بسیاری از سیستم‌های خورشیدی کوچک دیگر ارزشی ندارند (منبع: Mimikama).

در آلمان، EEG تصریح می کند که سیستم های خورشیدی با خروجی حداکثر 25 کیلووات می توانند حداکثر 70 درصد انرژی تولید شده را به شبکه برق وارد کنند. اگرچه سیستم های خورشیدی مینی با 600 وات تنها کسری از انرژی تولید شده را به شبکه تغذیه می کنند، قانون در مورد چنین سیستم هایی نیز اعمال می شود. به عنوان مثال، اگر شما یک نیروگاه بالکن مانند من با دو ماژول 300 وات و یک اینورتر با خروجی 600 وات دارید، در این صورت این نیروگاه از نظر تئوری می تواند 600 وات و در نتیجه 100 درصد توان ممکن را وارد شبکه کند. این غیرقانونی است و می تواند منجر به جریمه شود.

چگونه می توانید از خود در برابر این محافظت کنید؟

آنچه باید در مورد نیروگاه های بالکن بدانید:

اپراتورهای شبکه اپراتورهای نیروگاه های بالکن را تهدید می کنند

سیستم‌های خورشیدی کوچک پلاگین در حال حاضر بسیار مد روز هستند. آنها را می توان با هزینه نسبتاً کمی نصب کرد و هر روز انرژی تولید کرد که می توانید مستقیماً از آن استفاده کنید. با این حال، قانون منابع انرژی تجدیدپذیر (EEG) در حال حاضر باعث عدم اطمینان می شود، زیرا اپراتورهای نیروگاه های بالکن ممکن است با جریمه مواجه شوند.

جریمه نیروگاه بالکن به دلیل قانون 70 درصد

اخیراً ایمیل‌های بیشتری از خوانندگانی دریافت می‌کنم که با اپراتورهای شبکه خود مشکل دارند. اینها نمی خواهند دوشاخه شوکو را قبول کنند، نیاز به نصب توسط برقکار و غیره دارند. اکنون قانون 70 درصد همچنین می تواند به عنوان یک بازدارنده برای منصرف کردن مردم از نصب یک سیستم خورشیدی کوچک استفاده شود. سیاستمداران باید EEG را در اینجا اصلاح کنند تا شفافیت ایجاد شود. در تئوری، نقض قانون 70 درصد می تواند مجازات شود، درست است.

راه دیگری برای محافظت از خود در برابر جریمه شدن، انجام این کار است اثبات اینکه هرگز بیش از 70 درصد انرژی تولید شده به شبکه تغذیه نمی شود. هدف از یک سیستم خورشیدی کوچک این است که انرژی تولید شده بلافاصله مصرف شود زیرا شما هیچ پاداشی برای انرژی وارد شده به شبکه دریافت نمی کنید. برای این کار به یک سوکت هوشمند نیاز دارید که میزان مصرف را اندازه گیری کند (به آمازون نگاه کنید). مثلا من با سیستم 600 واتم در یک ماه 64 کیلووات ساعت تولید کردم و 18 کیلووات ساعت تغذیه کردم که استفاده نکردم. از آنجایی که من 18 کیلووات ساعت را می دهم، تغذیه انرژی به شبکه بی معنی است. مصرف‌کنندگانی مانند یخچال، روتر، کامپیوتر، تلویزیون و غیره همیشه مقداری انرژی مصرف می‌کنند، بنابراین شما باید در بخش ایمن باشید.

من به نوبه خود قبلاً در ثبت ساده نیروگاه بالکن اعلام کردم که اینورتر هیچ محدودیتی ندارد. اعلام انطباق را هم آنجا ارسال می کنید تا اپراتور شبکه بداند سیستم شما چقدر قدرت دارد و اینورتر محدودیتی ندارد. من تأییدیه را دریافت کردم و باید در امنیت باشم. اما قبل از آن چیزهای زیادی برای بحث وجود داشت، زیرا این اولین تسهیلات در شهر نسبتا کوچک بود. با این حال، کارمندان اپراتورهای شبکه همه متفاوت هستند، بنابراین ممکن است کم و بیش مشکلاتی داشته باشید. اپراتور شبکه ما حتی سیستم های 600 واتی را خودشان نصب می کنند و محدودیتی هم ندارند. با این وجود، یک توضیح برای کاهش سرعت رونق مهم خواهد بود.



منبع