سیستم خورشیدی کوچک برای هر آپارتمان: مخترع آلمانی نیروگاه پنجره را اختراع کرد

آنچه باید در مورد نیروگاه های بالکن بدانید، در این ویدیو به شما می گوییم:

آیا چنین نیروگاه پنجره ای ارزشش را دارد؟

شما با چنین نیروگاه پنجره کوچکی خودکفا نیستید و تنها بخش بسیار کمی از نیاز برق خود را پوشش می دهید. اما اگر پنجره ای رو به جنوب دارید، می توانید آن را داشته باشید سیستم پس از پنج تا شش سال هزینه خود را پرداخت می کند. اگر قیمت برق همچنان به افزایش خود ادامه دهد، حتی زودتر. برای نیروگاه پنجره نیز اجازه صاحبخانه شما الزامی است زیرا می توانیم ظاهر ساختمان را نیز تغییر دهیم. در نهایت، پذیرش نباید به این راحتی باشد. بنابراین قبل از سرمایه گذاری دقیقاً دریابید که چه کارهایی مجاز و ممنوع است.

پیتر هریچوک

در مقایسه با یک سیستم خورشیدی روی پشت بام یا حتی یک نیروگاه برق بالکن با 600 وات، شما در اینجا به میزان قابل توجهی برق کمتری برداشت می کنید. اگر بهترین حالت را با 8 ساعت آفتاب و حداکثر توان خروجی 40 وات در ساعت برای 30 روز فرض کنیم، در نهایت بازدهی 9.6 کیلووات ساعت در ماه خواهید داشت. ارزش این برق کمتر از 4 یورو است که در هر ماه صرفه جویی می کنید. با تراز کامل احتمالاً 50-60 کیلووات ساعت در سال است پس انداز 20 یورو، اگر هر کیلووات ساعت را 40 سنت حساب کنید.

من طرفدار بزرگ همه ایده های استفاده از انرژی خورشیدی هستم. فرقی نمی کند که یک سیستم خورشیدی روی پشت بام باشد، یک نیروگاه برق بالکن در باغ باشد یا در بالکن یا اکنون یک نیروگاه برق پنجره ای. به طور کلی باید چنین محصولاتی تبلیغ و اجازه داده شود تا هر کسی بتواند انرژی خود را تولید کند. هر کیلووات ساعت مهم است و ارزش پول واقعی دارد.

ایده ساده و در عین حال مبتکرانه است. او آنها را در آلمان می خواهد طاقچه ها و زیره های پنجره اغلب استفاده نشده از آپارتمان ها برای جذب انرژی خورشیدی با ماژول های خورشیدی بهینه سازی شده و هدایت آن به شبکه برق آپارتمان. این اصل اساساً با یک نیروگاه بالکن قابل مقایسه است. شما چندین ماژول خورشیدی را به یک میکرو اینورتر متصل می‌کنید، که انرژی را تبدیل می‌کند و آن را به شبکه برق خانه تغذیه می‌کند.

با یک نیروگاه پنجره، هر مستأجر در آلمان باید بتواند برق خورشیدی را روی طاقچه پنجره تولید کند. (منبع تصویر: کریستین ریشتر)

در آلمان 43 میلیون آپارتمان وجود دارد که می توان در آنها انرژی خورشیدی تولید کرد. اجرای سیستم‌های خورشیدی کلاسیک روی پشت بام یا سیستم‌های خورشیدی مینی روی بالکن‌ها، مخصوصاً در شهرهای بزرگ، دشوار است، زیرا صاحبخانه‌ها باید موافقت کنند. این یک تغییر ساختاری در ساختمان است. اگر می خواهید منظومه شمسی کوچکی داشته باشید، می تواند به نیروگاه پنجره برسد. کریستین ریشتر این را ابداع کرد و به دنبال حامیانی در کیک استارتر برای ایده خود است.



منبع

از 110 یورو برای مجموعه ای با دو ماژول خورشیدی 20 واتی و یک اینورتر 260 واتی، همه چیز از ایستگاه برق پنجره شروع می شود. یک ماژول آشکار 30 واتی با 30 یورو بیشتر در دسترس است. اگر می خواهید سه پنجره را همزمان بپوشانید، می توانید ست را با قیمت 360 یورو نیز خریداری کنید. اما پس از آن باید به نحوه اتصال ماژول های جداگانه نگاه کنید اگر همه پنجره ها را در یک اتاق ندارید. را هزینه ارسال در آلمان 10 تا 20 یورو می باشد.

تعداد بیشتری از مردم در آلمان مایل به خرید یک سیستم خورشیدی هستند، اما همه نمی توانند به راحتی آن را روی سقف نصب کنند. نیروگاه های بالکن خود را به عنوان مینی سیستم های خورشیدی تثبیت کرده اند. اگر این نیز جواب نداد، نیروگاه پنجره می تواند راه حلی برای شما باشد. یک مخترع آلمانی اکنون از طریق Kickstarter به دنبال حامیان خود است.

مخترع آلمانی نیروگاه پنجره را اختراع کرد