سونی یک ویژگی عالی را تبلیغ می کند که هنوز وجود ندارد

باید دید سونی بالاخره چه زمانی آپدیت 8K را برای PS5 ارائه خواهد کرد. هنوز تاریخ مشخصی وجود ندارد. پورت HDMI داخلی PS5 قطعا مشکلی ندارد. به لطف HDMI 2.1، از نظر تئوری حتی 8K و 60 FPS امکان پذیر است. اما قدرت سخت افزاری PS5 نباید برای اکثر بازی ها کافی باشد.



منبع

PS5 یک تکه فناوری قوی است. و به لطف وصله ها و به روز رسانی های متعددی که سونی از زمان عرضه به بازار در نوامبر 2020 منتشر کرده است، مجموعه ویژگی ها و عملکردها گسترش یافته است. در دو سال گذشته به طور قابل توجهی گسترش یافته است. ALLM، VRR، پشتیبانی از مانیتورهای WQHD – هیچ یک از این موارد در زمان عرضه PS5 در دسترس نبود.

نگاهی سریع به تنظیمات سیستم PS5 شما می تواند ارزشمند باشد:

پلی‌استیشن 5 در دو سال گذشته به‌روزرسانی‌های زیادی دریافت کرده است که عملکردهای مختلفی را به کنسول داده است. اما پلی استیشن 5 هنوز یک ویژگی را ندارد – حتی اگر سونی آن را به طور برجسته روی بسته بندی تبلیغ می کند.

پلی استیشن 5

PS5 هنوز نمی تواند 8K را انجام دهد

در حال حاضر، عدم پشتیبانی از 8K برای بسیاری از بازیکنان یک مشکل است نکته مهمی برای انتقاد نیست. از این گذشته، تلویزیون‌های با وضوح بالا هنوز در مقایسه مستقیم با مدل‌های 4K بسیار گران هستند و بنابراین گسترده نیستند. ارزان ترین مدل ها حدود 1200 تا 1300 یورو قیمت دارند، اما پس از آن فقط یک LCD کلاسیک ارائه می دهند. با این حال، اگر به دنبال یک تلویزیون 8K با پنل OLED هستید، حتی می توانید به سراغ مدل های ارزان قیمت بروید. بیش از 6000 یورو خرج کردن (منبع: خسیس).

ما می خواستیم از شما بدانیم که کدام یک از دو کنسول نسل بعدی را بهتر دوست دارید – نتیجه این است:

تلویزیون های 8K را در آمازون تماشا کنید

ویژگی گمشده PS5: چه زمانی پشتیبانی 8K ارائه می شود؟

اما یک چیز هنوز در کنسول سونی وجود ندارد: پشتیبانی از 8K. زیرا اگرچه بسته بندی PS5 علاوه بر مهر و موم HDR و 4K دارای یک لوگوی بزرگ 8K نیز می باشد، پلی استیشن هنوز از تلویزیون ها و مانیتورهای دارای نمایشگر 8K پشتیبانی نمی کند. در تنظیمات سیستم PS5، صاحبان چنین دستگاهی می توانند حداکثر وضوح 2160p، یعنی 4K را انتخاب کنند.

با این وجود، اگر سونی هنوز به طور موثر از وضوح تصویر پشتیبانی نمی کند – حتی روی داشبورد، سونی از زمان عرضه PS5، 8K را روی جعبه تبلیغ کرده است. فقط بازی The Touryst به صورت داخلی توسط کنسول سونی با کیفیت 8K محاسبه می شود، اما سپس به 4K کاهش می یابد.