سونی یک کنترلر حرفه ای برای PS5 ارائه کرده است که برخی از گزینه های سفارشی سازی ارائه می دهد. گیمرها می‌توانند کنترل‌ها را سفارشی کنند و دکمه‌های برگشتی مانند درپوش‌های چوبی را عوض کنند. دکمه ها را می توان دوباره اختصاص داد یا غیرفعال کرد، حساسیت میله ها و ماشه ها را می توان تنظیم کرد. به گفته سونی، این می تواند در بازی های مسابقه ای سودمند باشد، به عنوان مثال، زیرا کنترل ها دقیق تر و متناسب با کاربر هستند.

ویژگی های DualSense موجود همچنین بخشی از نسخه Pro هستند. بنابراین، دارندگان PS5 نیازی به بازخورد لمسی، میکروفون یکپارچه و محرک‌های تطبیقی ​​ندارند (منبع: Sony PlayStation Blog).

سونی یک کنترلر ویژه برای پلی استیشن 5 ارائه کرده است. DualSense Edge را می توان سفارشی کرد، که به گفته سونی می تواند مزیتی را در هنگام بازی ارائه دهد. نمایه ها را نیز می توان ذخیره کرد و به دلخواه استفاده کرد.

پلی استیشن 5

PS5: سونی Pro Controller DualSense Edge را معرفی کرد

نمایه های کنترل کننده ایجاد شده را می توان ذخیره کرد و بعداً فراخوانی کرد. بنابراین امکان پذیر است تنظیمات فردی فقط برای تیراندازی اول شخص برای ایجاد، در حالی که در بازی های دیگر فقط تنظیمات متفاوتی استفاده می شود. تغییر پروفایل از طریق کلید Fn انجام می شود. هنگام بازی، کنترل‌ها را می‌توان مجدداً اختصاص داد.

کنترلر PS5 سونی DualSense Edge. (منبع تصویر: وبلاگ سونی پلی استیشن)