سونی هنوز هیچ کنترلی در مورد هرج و مرج ارتقاء بازی PS4 ندارد


یک سال و نیم پیش پلی استیشن 5 عرضه شد. سازگاری آن با بازی های PS4 محبوب است. با این حال، به‌روزرسانی نسخه‌های کلاسیک PS4 به نسخه‌های ارتقا یافته PS5 هنوز برای طرفداران پلی‌استیشن دردسرساز است. رقابت ایکس باکس نشان می دهد که چگونه می توان آن را بهتر انجام داد. خیلی بهتر!

پلی استیشن 5

در این بین، سرانجام به نظر می رسد که بحران در دسترس بودن پلی استیشن 5 در حال کاهش است. هرچه گیمرهای بیشتری یکی از کنسول‌های مورد علاقه خود را داشته باشند، مشکلات دیگر بیشتر نمایان می‌شوند: اگر می‌خواهید بازی‌های PS4 را روی PS5 بازی کنید، باید به سختی بفهمید که آیا، و اگر چنین است، چگونه بازی های نسل آخر را می توان ارتقا داد.

آشفتگی آپدیت بازی PS5

گاهی اوقات به روز رسانی رایگان وجود دارد، گاهی اوقات گزینه های پولی. گاهی اوقات پیدا کردن نسخه های PS5 دشوار است، گاهی اوقات گزینه های ارتقای ارزان قیمت ناپدید می شوند و گاهی اوقات بازی های PS Plus به طور کامل از گزینه های به روز رسانی حذف می شوند. گاهی اوقات می توان بازی های ذخیره شده را از نسخه PS4 وارد کرد، گاهی اوقات نه، تروفی ها حتی به ندرت تصاحب می شوند. بنابراین فوق العاده پیچیده است.

بیایید به جزئیات بپردازیم تا دامنه مشکل فروشگاه سونی را نشان دهیم.

مرد عنکبوتی مارول

نسخه اصلی PS4 2018 Marvel’s Spider-Man (بررسی) موفقیت بزرگی بود. بسیاری از تازه واردان پلی استیشن اکنون می خواهند به بازی ابرقهرمانی برسند، به خصوص که نسخه بازسازی شده نیز گزینه ای را ارائه می دهد که واقعاً از PS5 استفاده می کند. اما چگونه آنها را بدست آورید؟

  • از فروشگاه پلی استیشن بخرید؟ ریمستر وجود ندارد. بنابراین ورودی انجام می شود، اما دکمه خرید وجود ندارد.
  • دیسک نسخه اصلی PS4 را در PS5 قرار دهید و ارتقاء نصب کنید؟ خیر، پس شما فقط می توانید نسخه PS4 را بازی کنید.
  • دیسک PS4 را وارد کنید و DLC ارتقا PS5 بخرید؟ نه، چنین چیزی در دسترس نیست.

راه حل: شما کاملاً به اسپین آف، Spider-Man: Miles Morales نیاز دارید. یا نسخه PS5 مایلز مورالس را در نسخه نهایی دریافت کنید و کد بازی برای بازی Spider-Man Remastered را در جعبه دریافت کنید. یا نسخه معمولی Miles Morales (PS5، نه PS4!) را نصب کرده اید – سپس می توانید Spider-Man Remastered را با قیمت حدود 20 یورو در منوی درون بازی خریداری کنید. خیر، ریمستر مستقیماً از فروشگاه PS در دسترس نیست.

حتی عجیب‌تر، از آنجایی که شما بازی را کاملا دیجیتالی خریداری می‌کنید، برای بازی به مایلز مورالز نیازی ندارید، چه به صورت دیسک درج شده و چه به صورت دیجیتالی خریداری شده – یک دیسک مایلز مورالز که از همسرتان قرض گرفته‌اید و نسخه نصب شده آن اساساً کافی است. بازی Spider-Man Remastered برای خرید و بازی، Miles Morales را می توان پس از خرید حذف نصب کرد. این سوال پیش می آید: چرا سونی خرید این بازی را برای من سخت کرده است؟ آیا آنها پول من را نمی خواهند؟

به هر حال: دیوار خزنده به زودی رشته های خود را در رایانه شخصی از دست می دهد:

تریلر رسمی بازی Marvel’s Spider-Man Remastered PC

طول می کشد دو

بازی بزرگ Co-op It Takes Two در دو نسخه دیسکی وجود دارد: از یک طرف برای PS4، از طرف دیگر برای PS5. نسخه دیسک PS4 همچنین به طور خودکار به شما این حق را می دهد که نسخه PS5 را نیز دریافت کنید، هر دو تقریباً هزینه دارند. عجیب است، پس چرا اصلاً دیسک فقط PS5 وجود دارد؟ مهم نیست

من نسخه دیسک PS4 را خریدم با وجود اینکه PS5 دارم. فکر من پشت این است: اگر بخواهم دیسک را دوباره بفروشم، گروه هدف بالقوه بزرگتر است. فقط: اگر دیسک را وارد کنم، ابتدا نسخه PS4 را نصب می کنم. گزینه ارتقاء به نسخه PS5 بی جهت پیچیده است و به خوبی در اعماق منو پنهان شده است.. این ویدیو نحوه انجام آن را نشان می دهد – اگر کار می کند، که همچنین تضمین نمی شود:

در مقایسه با این آشفتگی، آخرین مزاحمت یک چیز کوچک است: اگر موفق به نصب نسخه PS5 و حذف نسخه PS4 شده اید، هر بار که دیسک را دوباره قرار می دهید، همچنان یک ورودی برای نسخه PS4 ایجاد شده در لیست بازی های مورد استفاده فعلی دریافت می کند. و هر بار می توانید دوباره آن را حذف کنید.

Resident Evil 7 / Uncharted 4

دارندگان دیجیتال و فیزیکی Resident Evil 7 واجد شرایط به‌روزرسانی رایگان نسخه PS5 هستند. با این حال، این در مورد نسخه موجود در مجموعه PS Plus صدق نمی کند – که برای آن مسیر ارتقاء وجود ندارد، حتی برای پرداخت هزینه. تلخی مضاعف، زیرا این نسخه ای است که هر دارنده PS5 با اشتراک PS Plus به طور رایگان دریافت می کند.

بسیار خوب، ممکن است فقط ناشر Capcom در این مثال مسدود کند. فقط: در نسخه PS Plus Collection Uncharted 4، یک بازی اصلی سونی، همین مشکل وجود دارد. برخلاف تمام نسخه‌های دیجیتالی یا دیسکی Uncharted 4 و spin-off آن The Lost Legacy، این نسخه بازی را نمی‌توان با قیمت 10 دلار به مجموعه Uncharted: Legacy of Thieves بهینه‌شده برای PS5 ارتقا داد.

کنترل: نسخه نهایی

کنترل تیراندازی سوم شخص فوق‌العاده Remedy در نسخه Ultimate شامل تمام DLCها در فوریه 2021 به عنوان یک بازی رایگان PS4 برای مشترکین PS Plus در دسترس بود. در آن زمان، می‌توانستید ارتقاء به نسخه PS5 را با قیمت نمادین 25 سنت خریداری کنید.. با این حال، ارتقا دیگر در دسترس نیست.

هر کسی که در آن زمان نسخه PS4 را دریافت کرد، اما ارتقاء آن را نداشت – برای مثال به این دلیل که در آن زمان PS5 نداشت – اکنون به دنبال این است. از آنجایی که بسته ارتقاء دیگر در فروشگاه پلی استیشن یافت نمی شود، نسخه PS5 فقط با قیمت کامل موجود است. هنگام جابجایی بین نسخه ها، وارد کردن بازی های ذخیره یا تروفی ها کاملاً حذف می شود.

شبح تسوشیما

اگر بازی را روی PS5 اجرا کنید، Samurai Schnetzelfest از نظر جوی متراکم در حال حاضر به برخی از ویژگی های جدید در نسخه PS4 مجهز شده است. تا اینجای کار خیلی خوبه. نسخه “واقعی” PS5 با ویژگی ها، مناطق و بهینه سازی جدید فقط در قالب کارگردانی کات وجود دارد. هزینه ارتقا 30 یورو از نسخه معمولی PS4 است. The Director’s Cut برای PS4 نیز موجود است، هزینه اضافی در اینجا “فقط” 10 یورو است.

این پیچیده به نظر می رسد، اما شدنی است. مشکل واقعی: اگر نسخه چند نفره مستقل Ghost of Tsushima: Legends را به عنوان بخشی از PS Plus در مارس 2022 ایمن کنید، ارتقاء از PS4 معمولی به نسخه PS5 دیگر امکان پذیر نیست. در اینجا باید با خدمات مشتریان PS Store تماس بگیرید و Legends را از حساب خود حذف کنید.

سرگردان (نماینده بسیاری)

بله، من واقعاً بازی گربه را می خواستم. بنابراین من آن را از فروشگاه پلی استیشن در روز انتشار خریدم – از طریق مرورگر روی رایانه شخصی. در آنجا من تنظیم کرده ام که بازی به طور خودکار روی PS5 من نصب شود. و در PS5، نه نسخه PS4.

بعد که کنسولم را روشن کردم، اولش هیچ اتفاقی نیفتاد. پس از مدت کوتاهی، بازی در کتابخانه من ظاهر شد، اما نصب خودکار آغاز نشد. وقتی این کار را به صورت دستی انجام دادم، دوباره از من پرسیده شد که آیا می خواهم نسخه PS4 یا PS5 را نصب کنم. درست، در PS5 من. دو سوال مطرح می شود: چرا نصب بازی از راه دور به طور قابل اعتماد کار نمی کند؟ و: چرا سونی حتی به من این انتخاب احمقانه را می دهد که کدام نسخه را نصب کنم؟

فقط نوک کوه یخ

اینها تنها چند نمونه از دردسرهای به روز رسانی برای دارندگان PS5 است. نمونه‌های بی‌ضرر مانند The Last of Us Part 2 (60 FPS مستقیماً در نسخه PS4 به عنوان یک بهبود ویژه PS5 ادغام شده است، بهینه‌سازی PS5 در فروشگاه اطلاع رسانی نمی‌شود، 60 FPS باید ابتدا در تنظیمات PS5 فعال شود) عمدا کنار گذاشتم. همچنین، این ذخیره بازی، بسته به بازی، اغلب منتقل می شود غیر ضروری پیچیده یا اصلا امکان پذیر نیست هستند و اینکه در هنگام جابجایی بین نسخه ها نمی توان غنائم را با خود برد، فقط به صورت گذرا در اینجا ذکر شده است.

با اکوسیستم ایکس باکس مایکروسافت، حداقل معیاری برای انجام بهتر کار وجود دارد.

Xbox نشان می دهد که چگونه می توان آن را انجام داد

بیایید نگاهی به دشمن ارثی، به ویژه ویژگی های “Play Anywhere” و “Smart Delivery” مایکروسافت بیندازیم.

  • اگر یک دیسک بازی ایکس باکس وان را در سری ایکس قرار دهم، این کار را می کند همیشه نسخه بهینه برای کنسول من است نصب شده چه Xbox One، One S، One X، Series S یا Series X باشد. فقط یک ورودی برای بازی در کنسول من وجود دارد.
  • بازی های دیجیتال تقریباً همیشه فقط یک ورودی در فروشگاه مایکروسافت دارند. بازی‌هایی که به صورت دیجیتالی از فروشگاه مایکروسافت خریداری می‌شوند نیز همیشه در نسخه بهینه سخت‌افزار، از جمله سری S بدون درایو، روی کنسول قرار می‌گیرند.
  • ارتقاء نسل بعدی تقریباً هرگز هزینه اضافی ندارد.
  • ذخیره بازی ها و دستاوردهای نسخه قبلی به طور خودکار از طریق ابر حتی بدون اشتراک Live یا Game Pass.
  • اگر Game Pass دارید، می توانید حتی از ذخیره های او در رایانه شخصی و سرویس پخش ابری ایکس باکس استفاده کنید. دستاوردها در سراسر پلتفرم ها به دست می آیند.

سونی، این آشفتگی دیوانه کننده است. من می دانم که توسعه بازی ها هزینه دارد، شاید کمی بیشتر برای سخت افزار جدید. اما شما (خوشبختانه) تصمیم گرفتید که PS5 با PS4 سازگار است.

طرفداران پلی استیشن قدیمی و جدید آن را دارند بی جهت سنگینبرای کشف یا لذت دوباره از کاتالوگ پشتیبان PS4، همه با بهترین کیفیت ممکن. چرا با این همه ناامیدی از تغییر نسل استقبال می کنید؟ بازی هایی را که می خواهیم انجام دهیم – بدون مشاجره – به ما بدهید.



منبع