پلی استیشن 5 اکنون بیش از دو سال از عمر آن می گذرد. با وجود برخی مشکلات اولیه، سونی می تواند از این کنسول راضی باشد. آمارهای جدید حتی حاکی از آن است که دوران طلایی PS5 هنوز در راه است.

پلی استیشن 5

سونی موفقیت بزرگ PS5 را جشن می گیرد

سونی در گزارش فصلی جدید، آمار فروش پلی استیشن 5 را ارائه می کند. Q3 2022 ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر را پوشش می دهد. در این زمان هستند 7.1 میلیون کنسول PS5 روی پیشخوان مغازه واقعی و مجازی قدم زد. یک موفقیت بزرگ برای سونی: یک سال قبل تنها 3.9 میلیون کنسول وجود داشت.

سونی در کسب و کار کریسمس 2022 نسبت به سال قبل تقریباً دو برابر ارقام فروش داشته است. از زمان عرضه این کنسول تا 31 دسامبر 2022، اکنون 32.1 میلیون کنسول برای گیمرها آورده شده است. یک دلیل کلیدی برای پیشرفت مثبت این است که کمبود کنسول کم کم رو به پایان است. رئیس سونی، جیم رایان، بهبودهای بیشتری را وعده داده است. بنابراین، در آینده، دریافت PS5 بسیار آسان تر خواهد بود (منبع: سونی).

این بازی ها را در ماه فوریه از دست ندهید:

God of War بزرگترین موفقیت PS5 است

گزارش فصلی فعلی همچنین نشان می‌دهد که God of War Ragnarök قدرتمندترین گاو پول نقد در PS5 است. در 10 هفته اول پس از انتشار بیش از 11 میلیون نسخه فروخته شد. ماجراجویی کریتوس موفق‌ترین محصول اصلی برای پلی‌استیشن است. سونی انتظار دارد فیلم Marvel’s Spider-Man 2 امسال به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.

با این حال، به طور کلی، فروش نرم افزار از 92.7 میلیون بازی در سال قبل به 86.6 میلیون کاهش یافت. به همین ترتیب، تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس. در سه ماهه سوم 2021، 48 میلیون بازیکن همچنان برای سرویس اشتراک پرداخت کردند. در سال 2022 تنها 46.4 میلیون نفر وجود داشت. از سوی دیگر، کاربران ماهانه در شبکه پلی استیشن اندکی افزایش یافته است.