شیائومی در واقع در راه تثبیت خود به عنوان دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند بود. اما در سه ماهه دوم سال 2022، شیائومی نتوانست انتظارات را برآورده کند. این سازنده چینی به رتبه سوم سقوط کرده است. شیائومی تنها توانست 14 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص دهد که در مجموع 9 درصد کاهش یافت. در مدت مشابه سال گذشته 17 درصد و رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
هر چه بیشتر مدل و با قیمت مناسب؟ این در واقع دستور محرمانه شیائومی بود، اما ناگهان دیگر کار نمی کند. شرکتی که از موفقیت ویران شده است، باید یک شکست تلخ را بپذیرد. از سوی دیگر، سامسونگ و اپل می توانند منتظر آمار فروش بالایی باشند.
شیائومی به رتبه سوم سقوط کرد
Xiaomi 12S Ultra باید فروش را افزایش دهد:
کل صنعت گوشی های هوشمند نیاز به بهبود دارد
نه تنها شیائومی، بلکه تمامی سازندگان مشهور چینی گوشی هوشمند شکست خورد مانند Oppo و Vivo. با Oppo حتی بدتر است، زیرا Canalys OnePlus را در نظر گرفته است. با این وجود، سهم بازار از 11 به تنها 10 درصد کاهش یافته است – با ارقام فروش کمتر برای کل بازار گوشی های هوشمند. بنابراین تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند ضربه بسیار سختی خورده اند.
حتی اگر سامسونگ و اپل توانستند سهم بازار خود را افزایش دهند، بازار کلی به طور قابل توجهی سقوط کرده است، به طوری که از نظر آمار فروش بتن تغییر زیادی نکرده است. بنابراین، کل صنعت گوشی های هوشمند باید چیزی برای افزایش فروش دوباره بیابد. بنابراین جالب است که ببینیم کسب و کار در چند ماه آینده چگونه توسعه می یابد.
سامسونگ در رتبه اول بدون تغییر باقی مانده است. سهم بازار از 18 به 21 درصد افزایش می یابد. اپل همچنین می تواند سهم بازار خود را از 14 به 17 درصد افزایش دهد. با این کار اپل بار دیگر از شیائومی پیشی می گیرد و نظم قدیمی را باز می گرداند.