زوم Google Chrome – بسیار آسان با ماوس یا صفحه کلید

اگر می‌خواهید دید کوچک‌تر باشد، از همان تکنیک استفاده کنید – فقط به صورت معکوس. اکنون چرخ ماوس به سمت پایین (عقب) می چرخد. دوباره، آیکون سطح بزرگنمایی را به شما نشان می دهد.

بستر، زمینه:ویندوز ویستا، ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز، ویندوز 10

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر



منبع

اگر از دید ضعیف رنج می برید، تنظیم زوم دائمی می تواند مطلوب و مفید باشد. این نیز امکان پذیر است، اما باید بیشتر در تنظیمات Google Chrome کاوش کنید.

اسکرین شات بزرگنمایی مداوم گوگل کروم
Google Chrome Zoom همچنین می تواند به طور دائم فعال شود

نسخه:107.0

مجوز:نرم افزار رایگان

و اکنون می توانید از این نماد برای بازگشت به اندازه استاندارد نیز استفاده کنید. با کلیک بر روی ذره بین، میزان زوم را بر حسب درصد و دکمه “تنظیم مجدد” را نشان می دهد. با کلیک بر روی آن، صفحه وب به اندازه پیش فرض بازنشانی می شود.

زوم گوگل کروم با 175% اسکرین شات
بزرگنمایی صفحه وب را بزرگتر می کند اما “طراحی” نیز تغییر می کند.

اندازه بزرگنمایی پیش‌فرض را در Google Chrome تنظیم کنید

به محض اینکه وارد صفحه‌ای می‌شوید که می‌خواهید بزرگ‌تر ببینید، می‌توانید از بزرگ‌نمایی در Google Chrome استفاده کنید. اساساً بسیار ساده است، زیرا میانبرهای صفحه کلید انتخاب شده است که همه می توانند آن را به خاطر بسپارند. کلیدها مهمترین نقش را دارند + (علامت مثبت)، (علامت منفی) و 0 (صفر). فرقی نمی کند که از کلیدهای صفحه کلید معمولی یا عددی استفاده می کنید.

دکمه منو شما را به منوی “تنظیمات” می برد. در پایین صفحه می توانید “تنظیمات پیشرفته” را با یک کلیک فعال کنید. و در نهایت منطقه “محتوای وب” را پیدا خواهید کرد. در این مرحله شما این گزینه را دارید که هم اندازه فونت و هم بزرگنمایی صفحه Google Chrome را به طور دائم روی یک مقدار تنظیم کنید. این تنظیم بلافاصله اعمال می شود.

مزایا و معایب Google Chrome Zoom

با ماوس حتی سریعتر است – حداقل برای زوم کردن. برای بزرگنمایی نوری یک صفحه، باید از آن استفاده کنید ctrlدکمه را نگه دارید اما بعد از آن ماوس وارد بازی می شود. چرخ ماوس “بالا”، یعنی به سمت جلو چرخانده شده است. بزرگنمایی به تدریج تغییر می کند، که همچنین می تواند توسط یک “آیکون ذره بین” جدید در نوار آدرس شناسایی شود.

در روزهای اولیه اینترنت، بسیار ساده بود. فقط یک فونت وجود داشت و همیشه از اندازه فونت استاندارد استفاده می شد. عکس ها کمیاب بودند پس از مدت کوتاهی فونت های بیشتری وجود داشت و مدیران وب شروع به آزمایش اندازه فونت کردند. و امروزه، در نتیجه، گاهی اوقات وب سایت هایی وجود دارند که خواندن آنها حتی با بینایی عالی دشوار است. یک مرورگر روی آن تأثیر دارد. و همچنین گوگل کروم مطیع بر اساس مشخصات وب سایت. بنابراین، به عنوان یک کاربر، گاهی اوقات مجبور می شوید دست خود را دراز کنید و روی خود زوم کنید. کروم می تواند در این مورد کمک کند.

گالری عکس را شروع کنید(8 تصویر)

زبان ها:آلمانی

در مورد صفحات با ساختار چند ستونی، نسبت ها ممکن است دیگر مناسب نباشند. همه چیز در صفحه منتقل می شود. این نیز زمانی اتفاق می افتد که فقط اندازه فونت کوچک شده باشد.

اگر در خواندن برخی از صفحات وب در Google Chrome مشکل دارید، به دلیل محدودیت فونت و اندازه آنهاست. خوشبختانه، راهی برای بزرگنمایی در Google Chrome وجود دارد – با استفاده از ماوس و صفحه کلید. ما به شما نشان می دهیم که چگونه این کار را انجام دهید.

winload-google-chrome-zoom-function-video-hd.mp4

زوم گوگل کروم با صفحه کلید

در ترکیب با نگه داشتن کلید Ctrl، این میزان بزرگنمایی گوگل کروم را تعیین می کند. ctrl و + به معنای “بزرگ کردن” است. ctrl و به معنای “کاهش” است. از صفر به عنوان نوعی دکمه تنظیم مجدد استفاده می شود. ctrl و 0 نمایش را به اندازه پیش فرض برمی گرداند.

اسکرین شات بزرگنمایی پیش فرض گوگل کروم
اندازه استاندارد یک وب سایت برای همه کافی نیست. زوم گوگل کروم برای همین است

زوم گوگل کروم با ماوس

مزیت این بزرگنمایی در گوگل کروم آشکار است. شما همه چیز را بزرگتر یا کوچکتر می بینید. نقاط منفی در چشم بیننده است. بزرگ شدن محتوای صفحه تنها متن را بزرگ نمی کند. گرافیک نیز زیر ذره بین قرار می گیرد. با این حال، اینها برای بزرگنمایی ساده طراحی نشده اند. و بنابراین آنها دیگر به اندازه مورد نظر تیز نیستند.