زمان هنوز نرسیده است

چند نمونه عکس گرفته شده با پیکسل 7a:

تصور کلی خوب تا حدودی توسط لبه های ضخیم صفحه نمایش. در سال 2023 آنها کاملا منسوخ به نظر می رسند. برای مثال، پیکسل 7 نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 85 درصد، این کار را متفاوت انجام داد. 7a تقریبا به 82 درصد می رسد. با پیکسل استاندارد، گوگل صفحه نمایش بیشتری را از منطقه مسکن موجود دریافت می کند.

Google Pixel 7a و شارژر - تلفن هوشمند اندرویدی مجهز به 5G بدون قفل سیم کارت، با لنز زاویه باز

این بدان معناست: پیکسل 7a تا سال 2028 با جدیدترین نرم افزار به روز نگه داشته می شود.

دوربین قوی

از نظر خارجی، Pixel 7a از زبان طراحی سری فعلی پیکسل پیروی می کند. با این حال، نوار مشخصه دوربین (“گیر”) اکنون به رنگ نقره ای است، که باعث می شود برش لنزهای دوربین با وضوح بیشتری برجسته شود – من آن را دوست دارم.

یک ممنوع واقعی است لبه پایینی تیز ویزور، که همیشه هنگام نگه داشتن انگشت اشاره اش به طرز ناراحت کننده ای آن را فشار می داد. بعد از چند روز مشکل برطرف شد. پوست نوک انگشتم احتمالاً لبه را کمی به سمت پایین کشیده است. نمی‌دانم که آیا این یک مشکل کلی در پیکسل 7a است یا فقط در مورد دستگاه آزمایشی وجود داشت. اما این اتفاق نباید بیفتد.

Google Pixel 7a و شارژر – تلفن هوشمند اندرویدی مجهز به 5G بدون قفل سیم کارت، با لنز زاویه باز

من هندلینگ را دوست داشتم: Pixel 7a به خوبی متعادل است و همچنان می‌توان در اکثر موارد به راحتی با یک دست کار کرد. این عمدتا به دلیل صفحه نمایش 6.1 اینچی (OLED) است. این جایی است که شاید بزرگترین نوآوری در Pixel 7a بلافاصله نظر شما را جلب می کند: نرخ نوسازی 90 هرتز. در نتیجه، عملکرد به طور قابل توجهی نرم تر از نسخه قبلی است. نبود نمایشگر 90 هرتزی یکی از معدود انتقاداتی بود که به Pixel 6a وارد شد.

سلفی های گرفته شده توسط دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی نیز موفق هستند. این به ویژه برای حالت پرتره اختیاری صادق است. اینجاست که گوگل عضلات هوش مصنوعی خود را منعطف می کند. به نظر من، جلوه بوکه بسیار قوی بود، اما در کل نمونه سلفی قانع کننده است. مهمتر از همه، تشخیص لبه سوژه موفقیت آمیز است.

باتری کند (اما با شارژ بی سیم)

نتیجه: با پیکسل 7a، گوگل ارائه می دهد بسته کلی قانع کننده دور. عملکرد، نرم افزار (حتی اگر طرفدار Material You نباشم) و دوربین قانع کننده هستند. همچنین نوآوری هایی مانند صفحه نمایش 90 هرتزی و شارژ بی سیم نیز وجود دارد. کیفیت طراحی و پردازش نیز مناسب است.

قاب فلزی مات و نقاط فشار کلیدی به خوبی طراحی شده، بر این احساس نجیب تأکید می‌کنند، به طوری که دکمه پاور کمی نرم‌تر از دکمه تنظیم صدا است.
از طرف دیگر، قسمت پشتی پلاستیکی از زیبایی کمتری برخوردار است. با این حال، با قیمت 509 یورو، گوگل احتمالاً مجبور شد مصالحه کند. حداقل قسمت پشتی احساس ارزانی نمی کند، حتی اگر با ضربه زدن به یک سوم پایین، کمی توخالی به نظر برسد.

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 2023/06/04 ساعت 10:25 ب.ظ

پس از همه، Tensor G2 و جادوی هوش مصنوعی گوگل بلکه برخی از توابع که در جای دیگر در دسترس نیستند. به عنوان مثال، پاک کن جادویی در عکس ها، تبدیل پیام های صوتی به متن یا حتی ترجمه زنده.

با باتری 4385 میلی‌آمپر ساعتی، حتی کاربران سخت‌گیر هم می‌توانند از آن استفاده کنند به راحتی در طول یک روز. اگر فشار زیادی به Pixel 7a وارد نکنید، می‌توانید 1.5 روز را نیز مدیریت کنید. با این حال، مصرف آماده به کار نسبتا بالا است.

پیکسل 7a در ویدیو:

از طرف دیگر این که زبان طراحی گوگل (Material You) را دوست دارید یا خیر، یک موضوع سلیقه ای است. من شخصاً آن را دوست ندارم. بسیاری از انیمیشن‌ها را آزاردهنده می‌دانم، فضا اغلب با دکمه‌های بزرگ تلف می‌شود (کلمات کلیدی: تنظیمات سریع) و کل UI دارای یک دکمه است. پدرگرایی، که به نظر من سوال برانگیز است – برای مثال در آیتم منوی “Background & Style” یا عدم وجود گزینه های تنظیمات در کشوی برنامه یا در صفحه اصلی. در اینجا گوگل می تواند یک را دریافت کند برش را در سامسونگ برش دهید و به کاربران گزینه های بیشتری بدهید.

گرد و غبار و کرک در اطراف گیره جمع می شوند. با این حال، اگر از پوشش استفاده کنید، از این مشکل جلوگیری می کنید. همه گوشی های هوشمند پیکسل فعلی باید با این نقص دست و پنجه نرم کنند.

نمایشگر سیال 90 هرتز

حاشیه های ضخیم پیکسل 7a قدیمی به نظر می رسند. (منبع تصویر: GIGA)

Google Pixel 7a و شارژر – تلفن هوشمند اندرویدی مجهز به 5G بدون قفل سیم کارت، با لنز زاویه باز

سری پیکسل گوگل به دوربین های عالی معروف است و پیکسل 7a نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک دوربین دوگانه در پشت موجود است که زاویه عریض (64 مگاپیکسل) را با زاویه فوق عریض (13 مگاپیکسل) ترکیب می کند. ویدیوها با کیفیت 4K با حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط می شوند.

غیرقابل درک است که فقط 60 هرتز به طور پیش فرض فعال است و ابتدا باید نرخ تازه سازی بالاتر را در تنظیمات زیر “صفحه نمایش صاف” فعال کنید. علیرغم فرکانس 90 هرتز، در برخی از برنامه ها به طور قابل توجهی تکان می خورد. به نظر می رسد آنها می توانند با نرخ تازه سازی بالاتر کار کنند. گوگل باید در اینجا یک به روز رسانی ارائه کند.

اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید، اما همچنان پیکسل فعلی را می‌خواهید، بهتر است به سراغ پیکسل 7 بروید. این در تجارت آزاد فقط کمی گرانتر است، اما تقریباً از هر نظر برتر از 7a است.



منبع

را نتایج قابل مشاهده است: بازتولید رنگ، جزئیات و محدوده دینامیکی عالی و در حد پرچمداران گران قیمت است. عکس های شبانه هم قانع کننده هستند. این تعجب آور نیست، زیرا کارشناسان دوربین DxOMark همچنین تأیید می کنند که Pixel 7a دارای یک دوربین عالی است که حتی می تواند با گوشی های هوشمند گران قیمت مانند iPhone 14 Plus یا Galaxy S23 Plus همگام شود.

گوگل پیکسل 7a معرفی شد

عملکرد کافی

در Pixel 7a، گوگل Tensor G2 و در نتیجه آن را نصب کرد همان تراشه در پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو. همچنین دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی اطلاعات است. هیچ چیز دیگری در پیکسل استاندارد وجود ندارد.

شاید مسئولین گوگل خوانندگان معمولی GIGA باشند. زیرا Pixel 7a جدید سعی می‌کند نقاط انتقادی را که حدود یک سال پیش به سلف تایید کردیم، حذف کند. پس از دو هفته با پیکسل 7a می توانم بگویم: ماموریت انجام شد! گوگل همچنین می تواند برای تجهیزات بهتر هزینه کند، که منجر به الف وضعیت رقابتی ناخوشایند در خانواده پیکسل منجر می شود. اما اول از همه.

مشکل در ویزور

لبه تیز پایین گیره ممنوع است (منبع تصویر: GIGA)

عملکرد سریع نیز به دلیل نرم افزار است: اندروید 13. گوگل با سری پیکسل خود سخت افزار و نرم افزار را تحت کنترل دارد و می تواند هر دو را هماهنگ کند. علاوه بر این، گروه ایالات متحده از نرم افزارهای bloatware که سرعت سیستم را کاهش می دهد استفاده نمی کند. اندروید شیک و بدون حاشیه از سخت افزار داخلی حداکثر بهره را می گیرد.

نرم افزار حامی

نرم افزار گوگل ادعای حمایتی دارد. (منبع تصویر: GIGA)
توابع جدیدی هر سه ماهه به‌عنوان به اصطلاح «افت پیکسل» مستقیماً از Google وجود دارد. بنابراین Pixel 7a با گذشت زمان ترفندهای بیشتری را یاد خواهد گرفت. صرف نظر از این، گوگل حداقل پنج سال به روز رسانی نرم افزاری پیکسل 7a را تضمین می کند. این وعده شامل سه سال به روز رسانی اندروید و دو سال دیگر به روز رسانی امنیتی است.

وضوح صفحه نمایش خود 2400×1080 پیکسل است که به نظر من کاملاً کافی است. با این حال، زاویه دید ثابت است صفحه نمایش می تواند کمی روشن تر باشد. من فقط از 80 درصد به روشنایی رسیدم که در حال حاضر از کمی بیش از 60 درصد در آیفون 12 خود دارم. با این حال، آیفون 12 نیز در آن زمان دو برابر قیمت داشت. حسگر اثرانگشت نیز در صفحه نمایش ادغام شده است که همیشه با اطمینان کار می کند، اگرچه به سرعت رقابت های پرچمدار نیست. با این حال، این برای من ناراحت نشد، زیرا من معمولاً Pixel 7a را از طریق تشخیص چهره آنلاک می‌کردم.

احساس نجیب با معایب

در دست، پیکسل 7a نسبت به گوشی های میان رده کلاسیک تر به نظر می رسد. (منبع تصویر: GIGA)

با این حال، RRP 509 یورو کمی بیش از حد بالا است. اگر قیمت در چند ماه آینده حرکت کند Pixel 7a که به سمت 400 یورو و پایین تر حرکت کرده است، یک توصیه خرید واضح است. زمان هنوز نرسیده است.

با حداکثر 18 وات، ذخیره انرژی را می توان با کابل شارژ کرد. رقابت، به ویژه از چین، سرعت بارگذاری بالاتری را در اینجا ارائه می دهد. از این گذشته، پیکسل 7a نیز قابل استفاده است شارژ بی سیم با 7.5 وات – علاوه بر نمایشگر 90 هرتزی و دوربین دوگانه جدید، سومین نوآوری بزرگ در تلفن همراه گوگل است. خیلی بد: خریداران باید بدون دوشاخه برق کار کنند. در محدوده تحویل گنجانده نشده است.

صبر کنید یا پیکسل 7 را بگیرید

Google Pixel 7a و شارژر - تلفن هوشمند اندرویدی مجهز به 5G بدون قفل سیم کارت، با لنز زاویه باز

از نظر عملکرد، پیکسل 7a با پیکسل 7 برابری می کند که در استفاده روزمره نیز مشهود است. تلفن همراه گوگل به هیچ وجه نقاط ضعف خود را آشکار نمی کند. با این حال، گاهی اوقات زمانی که بازی های سخت یا چندوظیفه ای سنگین به آن نیاز دارند کمی گرم می شود – اما هرگز آنقدر که از مرز ناراحتی عبور نکنید.

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 2023/06/04 ساعت 10:25 ب.ظ

به ندرت پیش می آید که گوشی هوشمندی مانند Pixel 7a کاستی های نسل قبلی خود را برطرف کند. تلفن همراه جدید گوگل یک علامت تعجب در طبقه متوسط ​​قرار می دهد. با این حال، Pixel 7a بدون قید و شرط توصیه نمی شود. این کمتر به دلیل خود دستگاه و بیشتر به دلیل رقابت خانواده خودش است.

گوگل