رقابت برای بهترین شبکه در حال فشرده شدن است

یک شبکه خوب، بله، اما نباید خیلی گران باشد: آیا تعرفه های پیش پرداخت هنوز راه حل هستند؟

تلفن هوشمند در قطار: Vodafone، O2 و Telekom بدون استثنا ناامید می شوند

هر سال، سه اپراتور شبکه آلمانی برای یافتن بهترین شبکه برای مشتریان خود با یکدیگر رقابت می کنند. برنده عملا ابدی Telekom است. ولی بالاخره داره خیلی تنگ میشه مردم بن به زودی دیگر نخواهند توانست بر روی موفقیت های خود استراحت کنند.

بهترین شبکه تلفن همراه آلمان: Telekom برنده شد – اما این بار با اندک

از طرف دیگر، o2 هنوز باید کمی یاد بگیرد و با فاصله واضح 1.7 در رتبه بندی کلی در جایگاه آخر قرار دارد. این نتیجه آزمایش شبکه تراشه با همکاری کارشناسان تحلیل نت چک بود که در اختیار GIGA قرار دارد. سه دسته اصلی برای آزمون مورد بررسی قرار گرفت: اینترنت (50 درصد در رتبه بندی کلی)، تلفن (25 درصد) و در دسترس بودن (25 درصد). علاوه بر این مقایسه شبکه های 4G و 5G ارائه دهندگان.

Telekom همچنان بهترین شبکه تلفن همراه را در آلمان دارد. سگ برتر دوباره می تواند پیروزی را در برابر رقبای Vodafone و Telefónica/o2 برای سال 2022 تضمین کند. سوال بهترین شبکه برای مدت طولانی کاملا واضح بود، اما اکنون مسابقه بسیار نزدیکتر شده است. را Telekom به نمره کلی 1.3 دست یافت و تنها یک اعشار از Vodafone رتبه دوم (1.4) جلوتر است.

برای مقایسه شبکه، Chip و Net Check تست های خود را با چندین گوشی هوشمند انجام دادند و همچنین از داده های ارائه شده توسط چندین میلیون کاربر تلفن همراه استفاده کردند. طبق گفته های خود آنها، این دقیق ترین آزمایش شبکه های تلفن همراه آلمان است.



منبع با این حال، در یک دسته، همه ارائه دهندگان یک بار دیگر نشان داده اند که باید کارهایی را انجام دهند: Telekom (2.3)، Vodafone (2.8) و o2 (3.4) آن را دریافت کردند. نمرات به طور قابل توجهی بدتر برای کیفیت شبکه در قطارهای مسافت طولانی است نسبت به امتیاز کلی به گفته چیپ، برخی از مقادیر تعیین شده حتی بدتر از مقایسه قبلی هستند. از آنجایی که آزمایش ها در مسیرهای دیگر انجام شده است، در اینجا مقایسه مستقیمی وجود ندارد.

بخصوص Telekom عملکرد قوی در شبکه 5G آینده داشت. با امتیاز 1.1، شرکت دولتی سابق یک نتیجه تقریبا عالی ارائه می دهد. به عنوان مثال، می توان برتری را در مزیت سرعت مشاهده کرد: بهترین 10 درصد دانلودها با تلفن هوشمند دارای 5G در شبکه Telekom به دست آمد. بیش از 661.2 مگابیت بر ثانیه Vodafone در رتبه دوم تنها 386.7 مگابیت بر ثانیه و o2 287.4 مگابیت بر ثانیه را مدیریت می کند. 10 درصد برتر رتبه بندی باید شبکه ها را در بهترین شرایط نشان دهد.

در پایین ترین سطح، Telekom نیز به موفقیت قابل توجهی دست یافت: کندترین 10 درصد به زیر 42.4 مگابیت بر ثانیه می رسد. با Vodafone آنها باید با کمتر از 23.9 مگابیت بر ثانیه و با o2 حتی با کمتر از 12.5 مگابیت بر ثانیه بسنده کنند. علاوه بر این، تعرفه 5G برای Telekom بسیار ارزشمند است زیرا نرخ داده در اینجا به طور قابل توجهی بهتر از شبکه LTE است. تغییر به 5G کمترین ارزش را برای مشتریان Vodafone دارد.