راه گران برای خدمات اولیه

با افزایش سرسام آور قیمت بنزین، بسیاری از آلمانی ها می خواهند به خدمات اولیه که اغلب ارزان تر هستند فرار کنند. با یک کلاهبرداری شوم، برخی از ارائه دهندگان گاز مصرف کنندگانی را که مایل به تعویض هستند در یک صف پارک می کنند – و جمع آوری می کنند.

اگر می خواهید در هزینه های برق صرفه جویی کنید، باید به فکر خرید نیروگاه بالکن باشید:

آیا مصرف کنندگان حق دریافت خدمات اولیه را دارند؟

اما هر کسی که قرارداد خود را با این باور که به طور خودکار تحت مراقبت های اولیه قرار می گیرد، فسخ می کند، ممکن است شگفت زده شود و خود را در مراقبت های جایگزین بیابد. در هر صورت صلاح است انعقاد فعالانه تعرفه عرضه اولیه با تامین کننده محلی. اگر بعد از آن مشکلی پیش آمد، باز هم راه قانونی وجود دارد و یا از مرکز مشاوره مصرف کننده کمک بگیرید.



منبع

برخی از تامین کنندگان انرژی محلی به جای اینکه به مصرف کنندگان اجازه دهند فوراً به منبع اصلی وارد شوند، آنها را وصل می کنند در ابتدا در عرضه به اصطلاح جایگزین (منبع: جهان).

بنابراین نکته اصلی این سوال است: آیا مصرف کنندگانی که از حق فسخ ویژه خود در صورت افزایش قیمت استفاده می کنند، مشمول خدمات همگانی می شوند؟ حداقل طرفداران مصرف کننده موافق هستند.

به از سوی دیگر، حامیان مصرف‌کننده به وضوح مخالف هستند. به گفته هولگر اشنایدویندت، کارشناس انرژی از مرکز مشاوره مصرف کنندگان در نوردراین وستفالن، هر مشتری که قرارداد خود را به دلیل افزایش قیمت فسخ می کند یا توسط تامین کننده فسخ می شود، می تواند از عرضه اولیه استفاده کند و نیازی به استفاده از منبع پشتیبان ندارد. با توجه به مراکز مشاوره مصرف کننده، با این حال، شکایات مصرف کنندگان نشان می دهد که بسیاری از تامین کنندگان در عمل با این موضوع متفاوت برخورد می کنند.

مراقبت اولیه و مراقبت جایگزین متفاوت است

در مورد Sonja O. از متمن نیز همینطور بود، که می خواست پس از افزایش قیمت گاز به 26.6 سنت در هر کیلووات ساعت، به عرضه اولیه روی آورد. با 14.6 سنت، این قیمت فقط حدود نصف خواهد بود. هنوز تنها پس از سه ماه، تامین کننده انرژی به او اطلاع داد که اجازه دریافت خدمات اولیه را خواهد داشت. در این بین سونجا او مجبور شد به منبع جایگزینی مراجعه کند و به ازای هر کیلووات ساعت 42 سنت در آنجا بپردازد. مشتری گاز می نویسد: «به ما گفته شد که این کار طبق قانون لازم است.

مراقبت اولیه و مراقبت جایگزین یکسان نیستند. را منبع جایگزین دارای “عملکرد بازیابی” است و مداخله می کند، برای مثال، زمانی که الف ارائه دهنده ورشکست می شود و دیگر نمی تواند مشتریان خود را تامین کند. در اینجا هیچ دوره اطلاع رسانی وجود ندارد، مصرف کنندگان می توانند در هر زمان به ارائه دهنده دیگری تغییر مکان دهند. به گفته انجمن فدرال صنایع انرژی و آب (BDEW) “اگر آنها این کار را انجام ندهند، پس از عرضه جایگزینی سه ماهه، آنها در عرضه اولیه قرار خواهند گرفت.”

رفتن به صندوق پست در حال حاضر برای بسیاری از آلمانی ها با احساس ناخوشایندی همراه است. افزایش بعدی قیمت بنزین می تواند هر روز وارد خانه شود و فشار بیشتری را بر کیف پول در حال حاضر فشار وارد کند. بنابراین بسیاری از مصرف‌کنندگان می‌خواهند به خدمات اولیه ارزان‌تر روی بیاورند – و ناگهان در یک صف گران قیمت قرار می‌گیرند.

تغییر ارائه‌دهنده گاز: به‌جای عرضه اولیه، مصرف‌کنندگان در نهایت به عرضه پشتیبان می‌رسند