بسیاری از آلمانی ها در حال حاضر فقط می توانند رویای یک دوره متفکرانه قبل از کریسمس را در سر بپرورانند. دلیل این امر افزایش گسترده قیمت برق است که تامین کنندگان انرژی در آستانه سال جاری اعلام می کنند. این تا 130 درصد افزایش می یابد – مانند Rheinenergie. این شرکت مستقر در کلن در حال چرخاندن پیچ قیمت است و از ژانویه به ازای هر کیلووات ساعت 55 سنت می خواهد. بیش از دو برابر فعلی.

بیش از 7.3 میلیون خانوار تحت تاثیر افزایش قیمت برق قرار گرفتند

یک نیروگاه بالکن می تواند قبض برق را کاهش دهد:

قیمت برق در سال های 2023 و 2024 همچنان بالا خواهد ماند

با این حال، قیمت برق در همه جای آلمان به یک اندازه افزایش نمی یابد. در کنار کلن، مونیخ در خط مقدم قرار دارد. از سال جدید میلادی، کیلووات ساعت در عرضه اولیه آب و برق شهری 61.9 سنت تمام می شود. پیش از این، مشترکین برق باید 25 سنت پرداخت می کردند.

بیش از 7.3 میلیون خانوار به زودی مجبور خواهند شد هزینه بیشتری برای برق بپردازند. در آغاز سال، بسیاری از تامین کنندگان انرژی قیمت برق خود را افزایش می دهند. در برخی موارد 130 درصد افزایش می یابد. دو شهر به ویژه تحت تأثیر قرار گرفته اند.

به گزارش Check24، آنها کار می کنند قیمت برق به طور متوسط ​​60.5 درصد است به بالا. Verivox به طور متوسط ​​54 درصد افزایش داشته است. دلیل تفاوت در پایگاه های داده متفاوت است.

کارشناسان انتظار دارند قیمت برق بالا برای مدت طولانی در آینده باشد. به گفته میرکو شلوسارچیک، کارشناس بازار برق، یک کیلووات ساعت نیز در سال های 2023 و 2024 به طور متوسط ​​بیش از 40 سنت هزینه خواهد داشت. به هر حال، ترمز اعلام شده قیمت برق باید در سال آینده تسکین دهد. تا آن زمان، خود شهروندان باید از عهده این بار برآیند و در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. Stiftung Warentest نحوه عملکرد آن را نشان می دهد.