خودروهای الکترونیکی قبل از تصادف: اتوپاپست خبر بدی را اعلام می کند

از 720000 خودروی الکتریکی جدید، این تعداد در سال 2023 به 484000 کاهش خواهد یافت. کارشناسان خودرو انتظار دارند کاهش در سال بعد تا حدودی کندتر، اما به طور ناگهانی واضح باشد. در سال 2024، تنها 363000 خودروی الکتریکی تحویل داده خواهد شد. اگر خودروهای برقی در حال حاضر هنوز بیش از یک چهارم (27 درصد) کل ثبت نام های جدید در آلمان را تشکیل می دهند، در 2 سال آینده فقط باید 12 درصد مانده است باشد (منبع: Handelsblatt).

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

پیروزی خودروهای برقی در خطر است. این نتیجه یک مطالعه توسط مرکز تحقیقات خودرو به رهبری مدیر و کارشناس صنعت فردیناند دودنهوفر است. او سال‌ها خشکسالی را برای خودروهای الکترونیکی می‌بیند که به سمت آلمان می‌روند.

علاوه بر این، وضعیت اقتصادی به طور کلی تیره و تار همراه با تورم بالا و کاهش روحیه خرید در میان مصرف کنندگان و همچنین افزایش قیمت ها در میان خودروسازان وجود دارد.

هدف خودروهای الکترونیکی 2030 در حال حاضر در خطر است؟

برای کارشناسان CAR، دلایل این امر واضح است – و مهمترین آنها خانگی است: با شروع سال، پاداش زیست محیطی ظرف چند هفته کاهش می یابد. در این صورت خودروهای الکترونیکی برای مشتریان گران‌تر خواهند شد. در صنعت گفته می شود خودروهای الکترونیکی بدون پاداش زیست محیطی ارزشمند نخواهند بود. از سال 2023 دیگر یارانه دولتی برای پلاگین هیبریدی وجود نخواهد داشت.

خشکسالی برای خودروهای برقی در آلمان در راه است. فردیناند دودنهوفر، مدیر CAR معروف به پاپ ماشین را خلاصه می کند. روندی که از قبل شروع شده است: رشد خودروهای الکترونیکی در حال حاضر حدود 4.5 درصد است. با این حال، در سال گذشته، تعداد خودروهای برقی 75 درصد افزایش یافت. دیگر نمی توان از این پویایی صحبت کرد.

در مورد خودروهای الکترونیکی نیز قیمت برای پاپ ماشین مهم است:

به گفته دودنهوفر “سالهای سکون” به سمت چرخش تحرک در آلمان. او انتظار دارد که این روند در اولین فرصت در سال 2025 دوباره مثبت شود، زمانی که تولیدکنندگان ظرفیت تولید باتری در اروپا را ایجاد کردند.



منبع CAR فرض می کند که سرقت به ویژه به هیبریدهای پلاگین ضربه بزنید تبدیل می شود. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2023 کاهش 71 درصدی داشته باشد، در حالی که خودروهای الکتریکی خالص در ابتدا قبل از کاهش فروش تقریباً یک چهارم در سال 2024 دچار رکود می‌شوند. اوضاع برای برنامه های دولت فدرال مبنی بر موجودی 15 میلیون خودروی برقی تا سال 2030 چندان خوشایند به نظر نمی رسد.

خودروهای الکترونیکی در سال های اخیر شروع بسیار خوبی در مقیاس بزرگ داشته اند. اما افزایش شدید تعداد فروش و ثبت نام در شرف پایان ناگهانی است: طی دو سال آینده، فروش خودروهای برقی را نصف کنیدبه گفته مرکز تحقیقات خودرو (CAR) در یک مطالعه اخیر.