اگر آلمان در مورد برقی کردن حمل و نقل جدی است، پس جدی است وسایل نقلیه الکترونیکی باید مقرون به صرفه باقی بمانند. اگر سیاستمداران یارانه خودروهای برقی را زیر سوال ببرند، آنگاه روی آوردن به خودروهای برقی برای بخشهایی از جمعیت «به جای سادهتر» دشوارتر خواهد بود. شولز هشدار میدهد که خودروهای الکترونیکی میتوانند به “امتیاز برای تعداد کمی” تبدیل شوند.
ADAC به طور کلی انتظار دارد که طیف خودروهای الکترونیکی مقرون به صرفه در سال های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد – حتی اگر بسیاری از مدل ها از تولید کنندگان آلمانی نباشند. در بررسی اجمالی بازار فعلی خودروهای الکتریکی کوچک، تنها چند مدل آلمانی مانند آن وجود دارد Opel Corsa-e Elegance یا Smart Fortwo Coupé EQ برای پیدا کردن اگر مشتریان خواهان برد طولانی هستند، قیمت های بیش از 30000 یورو را می توان انتظار داشت.
به گفته شولز، مشتریانی که به دنبال خودروهای الکترونیکی مقرون به صرفه هستند، به احتمال زیاد این کار را انجام می دهند آن را در تولید کنندگان آلمانی پیدا نمی کنید. کم و بیش مجبور به انتخاب مدل خارجی هستند. سازندگان محلی «تقریباً به طور کامل» از بخش مهم خودروهای الکتریکی کوچک کنار رفته اند (منبع: Welt am Sonntag از طریق golem.de).
اگر کارستن شولز، رئیس فناوری ADAC راه خود را داشته باشد، تولیدکنندگان خودروهای الکترونیکی آلمانی با مشکلی خانگی مواجه هستند. بسیاری از آنها خواهند داشت مدل های پایه از پیشنهاد آنها حذف شده است و در عوض بر روی انواع گران تر و مجهزتر تمرکز می کند. این امر تجارت را به رقابت از اروپا و همچنین به طور فزاینده ای از چین واگذار می کند.
آیا خرید ماشین برقی ارزشش را دارد؟ پاسخ در ویدیو:
ADAC: دامنه خودروهای الکترونیکی در حال افزایش است
ADAC دریافته است که سازندگان خودروهای الکترونیکی آلمانی مسیر اشتباهی را در پیش گرفته اند. کارستن شولز، رئیس فناوری ADAC میگوید: «کسی بهطور مرگبار حوزه مهم خودروهای الکتریکی کوچک را به رقابتهای اروپایی و چینی واگذار میکند. خودروهای الکترونیکی نباید به یک امتیاز برای ثروتمندان تبدیل شوند.
ADAC خودروهای الکترونیکی ارزانتری میخواهد