خطای CRC: چیست؟ چگونه رفع کنیم



خطاهای CRC می تواند در حامل های داده یا به طور خاص هنگام باز کردن فایل های ZIP یا RAR رخ دهد. در اینجا به شما نشان می دهیم که خطای CRC چیست و چگونه آن را برطرف کنید.

خطای CRC چیست؟

مخفف “CRC“مخفف”سیچرخه ای آرافزونگی سیهک» (بررسی چرخه ای افزونگی). CRC یک فناوری است که تشخیص می دهد آیا داده ها به طور تصادفی در شبکه ها و حامل های داده تغییر کرده اند یا خیر. علت می تواند نقص سخت افزاری یا نرم افزاری باشد که باعث می شود فایل های آسیب دیده غیرقابل استفاده شوند.

مثال: اگر یک فایل بایگانی فشرده معیوب باشد، CRC هر گونه خطای خواندن را هنگام باز کردن بسته بندی تشخیص می دهد. و خطای CRC را نشان می دهد. سپس پیام های خطا چیزی شبیه به:

«درایو در دسترس نیست. خطای داده (بررسی CRC)”“مدیریت رسانه های مجازی. خطای داده (بررسی CRC).

نتیجه: شما نمی توانید به دیسک یا فایل های خاصی دسترسی پیدا کنید.

علل احتمالی خطاهای CRC

فایل های آسیب دیده یا دانلود معیوب فایل ها نصب نادرست برنامه خرابی رجیستری ویندوز خرابی حامل اطلاعات (هارد دیسک، USB، DVD، …) حامل اطلاعات مجازی معیوب

رفع خطای CRC

برای فایل های ZIP یا RAR، فایل فشرده شده را با ابزار WinRAR باز کنید. در نوار منو، روی ” کلیک کنیداضافی“>”آرشیو تعمیر“محل بایگانی تعمیر شده را مشخص می کند و اینکه آیا بایگانی باید در حین تعمیر به عنوان یک فایل RAR یا ZIP در نظر گرفته شود. با ” تایید کنید “خوبسعی می کند آرشیو تعمیر شده را بعد از بسته بندی باز کند. در بهترین حالت دیگر هیچ خطای CRC نمایش داده نمی شود.

اگر خطا ادامه پیدا کند، بیشتر اوقات همه فایل‌های بایگانی تحت تأثیر خطای CRC قرار نمی‌گیرند. سپس می توانید فایل هایی که هنوز در حال کار هستند را به صورت زیر باز کنید:

بایگانی مربوطه را با WinRAR باز کنید. روی دکمه ” کلیک کنید “بخش بعد از” (Extract to).فایل های خراب را نگه دارید“، محل ذخیره سازی مناسب تری را برای باز کردن فایل ها در صورت لزوم انتخاب می کند و با ” تایید می کندخوبدر محل ذخیره، به تمام فایل های زیپ نشده نگاه کنید. احتمالاً فایل های معیوب را نه می توان باز کرد و نه ویرایش کرد. دیسک: خطاهای CRC را با CHKDSK برطرف کنیدتوصیه: قبل از اینکه دیسک معیوب را تعمیر کنید، منطقی است که از آن در وضعیت فعلی نسخه پشتیبان تهیه کنید. زیرا در این صورت می‌توانید چندین نسخه از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید تا روش‌های بازیابی متعددی را روی داده‌های خام انجام دهید بدون اینکه داده‌های اصلی را خراب کنید. برای مثال ابزار “AOMEI Backupper Standard” برای این کار مناسب است که بر خلاف “Clonezilla” می تواند بخش های بد را نیز شبیه سازی کند. اگر به داده ها کاملاً نیاز دارید، توصیه می کنیم مستقیماً به یکی بروید شرکت بازیابی اطلاعات حرفه ای به جای اینکه خودتان سعی کنید آن را تعمیر کنید.ابزار ویندوز CHKDSK می توان رفع خطای CRC با مسئولیت خود اجرا کنید: کلید ترکیبی Windows + R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.Give cmd و کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید. پنجره پیام را با ” تایید کنید.آرهدستور chkdsk D: /f /r /x را تایپ کنید و Enter را فشار دهید. “D:” در اینجا مخفف دیسکی است که خطای CRC روی آن رخ داده است. اگر هارد دیسکی که باید بررسی شود هارد دیسک ویندوز شما باشد، CHKDSK از شما می پرسد که آیا بررسی باید در بوت بعدی انجام شود زیرا درایو فعلی قفل نیست. می توان. سپس این را با ” تایید کنیدجی‘ و وارد کنید. سپس ویندوز را مجددا راه اندازی می کند. منتظر بمانید تا فرآیند CHKDSK کامل شود. این فرآیند می تواند چند دقیقه طول بکشد. حتی ساعت ها در هارد دیسک های کند. Windows Disk: خطاهای CRC را با DISMPress Windows + R رفع کنید تا پنجره Run باز شود cmd و کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید. پنجره پیام را با ” تایید کنید.آرهبرای باز کردن Command Prompt با Administrator privileges. تایپ کنید DISM.exe /Online /Cleanup-image /RestoreHealth و Enter را فشار دهید. پس از آن، sfc /scannow را تایپ کرده و Enter را فشار دهید تا ویندوز تعمیر شود.

خطای CRC رفع نشد

اگر خطا تصحیح نشده است، اما شما کاملاً به داده های موجود در رسانه داده نیاز دارید، بهتر است با یک شرکت بازیابی اطلاعات حرفه ای تماس بگیرید. اگر مطلقاً به داده ها نیاز ندارید، می توانید دیسک معیوب را در ویندوز فرمت کنید تا دوباره از آن استفاده کنید – مگر اینکه نقص سخت افزاری وجود داشته باشد.



منبع