خرابی ویندوز 11: مایکروسافت به اشتباهات خود اعتراف می کند

مشکل دوباره با ویندوز 11: به روز رسانی مایکروسافت باعث می شود رایانه ها به درستی بوت نمی شوند. به روز رسانی اکنون نوار وظیفه را خراب می کند. مایکروسافت این اشتباه را می پذیرد و کاربران ناامید را پشت سر می گذارد.

ویندوز 11: مایکروسافت به روز رسانی را انجام می دهد

به روز رسانی ویندوز با نام KB5039302 مشکل ایجاد می کند. مایکروسافت آن را تنها یک روز پس از انتشار به دلیل اثرات بسیار شدید آن کنار کشید: رایانه ها ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند بعد از نصب آپدیت دیگر به درستی کار نمی کندمنجر به راه اندازی مجدد بی پایان. مایکروسافت اکنون پذیرفته است که این یک باگ است (منبع: پشتیبانی مایکروسافت).

کاربرانی که در یک حلقه راه‌اندازی گیر افتاده‌اند، چاره‌ای ندارند جز اینکه منتظر بمانند تا محیط بازیابی ویندوز 11 بارها و بارها راه‌اندازی شود، این به طور خودکار باز می‌شود. سپس گزینه ظاهر می شود “حذف نصب آخرین به روز رسانی کیفیت” برای حذف به‌روزرسانی «کیفیت» انتخاب شده است. پس از راه اندازی مجدد، سیستم دوباره کار می کند.

به گفته مایکروسافت، این خطا ممکن است به دلیل نصب باشد نرم افزار مجازی سازی مانند VMware یا CloudPC که با هم مرتبط هستند.

مایکروسافت اکنون مشکل راه اندازی مجدد را برطرف کرده است. با این حال، به روز رسانی به راحتی کار نمی کند. برخی از کاربران اکنون نوار وظیفه خراب را گزارش می کنند. دیگر نمی توان از آن استفاده کرد زیرا به سادگی بارگذاری نمی شود. این فقط باید در رایانه‌هایی اتفاق بیفتد که ویژگی‌های رسانه را در تنظیمات ویندوز غیرفعال کرده‌اند. در اینجا نیز مایکروسافت قول درمان مناسب در زمان مناسب را می دهد.

اگر ویندوز 11 کار می کند: در اینجا نکات و ترفندهای مفیدی وجود دارد.

ویندوز 11: اشکال در آپدیت جدید

این اولین باری نیست که مایکروسافت در به روز رسانی ویندوز 11 و 10 مشکل ایجاد می کند. برای مثال در ماه مه یک به‌روزرسانی امنیتی مهم، اتصالات VPN را غیرفعال کرده استبه همین دلیل خود مایکروسافت نسبت به نصب آن هشدار داد.

منبع